Akıllı telefonlar: sigortalanması pahalı mı? Bu şekilde cep telefonunuzu daha ucuza ve daha iyi koruyabilirsiniz

Tavşan_Tutkusu

New member
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Takıllı telefonunuz, harika metal çerçeveniz, bol miktarda camınız ve en az üç kameranız var mı? Sadık günlük arkadaşınıza hızla çok şey zarar verebilir – yoksa cihaz çalınacak mı? Buna göre müşteri olarak yeni bir akıllı telefon aldığınızda size sigorta sunulup sunulmadığını merak etmeye başlayabilirsiniz. Ancak kendinizi bu sorundan kurtarabilirsiniz: tüketici savunucuları ve uzmanlar bu tür tekliflere karşı tavsiyelerde bulunur.

Tüketici savunucusu Sandra Klug, “Kural olarak, bir akıllı telefon için ekstra sigorta, faydalarıyla karşılaştırıldığında çok pahalı” diyor. Gerçekler: Hamburg tüketici danışma merkezi, akıllı telefon satın alma fiyatının yüzde 34'üne kadar sigorta masraflarını ve ayrıca hasar durumunda muafiyetleri belirledi. Tüketicilerden gelen düzenli şikayetler, sigorta şirketlerinin hasar durumunda hiç ödeme yapmak istemediğini ya da çok isteksiz davrandığını da gösteriyor.


ayrıca oku







Sandra Klug, mobil arkadaşları kaybetme veya onlara zarar verme korkusunu anlayabilir: “Bir akıllı telefon genellikle fotoğraflar, müzik, adresler ve anılarla dolu bir ömrün yarısını içerir ve birçoğu ödeme yapmak için de cep telefonunu kullanır” diyor. Ancak sigorta, kendinizi olası kayıp veya hasarlardan korumanın yanlış yoludur.

“Finanztip” de bu sonuca varıyor. Mali rehber, Samsung Galaxy S23 Ultra için yapılan örnek hesaplamada iki yıl için 225 euro sigorta primi hesapladı. Hasar durumunda ayrıca 100 Euro'luk bir muafiyet vardır.


ayrıca oku








“Ancak bu model için arızalı bir pilin maliyeti yalnızca 78 Euro'dur. “Finanztip”ten Henriette Neubert, pil arızası gibi özel bir durumla ilgili olarak “Tüketiciler fazladan 247 avro ödüyor” diyor. Bir iPhone için yapılan bu örnek hesaplamanın da benzer şekilde kötü olduğu ortaya çıktı.

Koruyucu teminatlar genellikle sigortadan daha anlamlıdır


Stiftung Warentest ayrıca 2022'nin sonunda 19 cep telefonu sigorta şirketini karşılaştırırken ciddi bir sonuca vardı. Poliçeler sadece pahalı olmakla kalmıyor, birçoğu bazı hasarları da karşılamıyor. Örnek ekran: Bazı sigorta şirketleri için, normalde çalışmaya devam eden kırık bir ekran bir tazminat talebi olarak değerlendirilmez.

Henriette Neubert, “Akıllı telefon sigortası, fiyat-performans oranı açısından her zaman çok pahalıdır, özellikle de hırsızlığın da kapsanması gerekiyorsa” diyor. Daha mantıklı: akıllı telefonu düşmelerden kaynaklanan hasarlara karşı koruyucu bir kapakla korumak.

Ekranda temperli cam filmi bulunmaktadır. “Akıllı telefonu bir Apple veya Google hesabına tam olarak bağlamak da yararlı oluyor. Bu, cihaz açık olduğu sürece, kayıp veya hırsızlık durumunda GPS izlemenin kullanılabileceği anlamına geliyor,” diye tavsiye ediyor Neubert.

Bir diğer önemli koruyucu önlem: ekran kilidi. Neubert, “Bu basit araç, özel verileri kısa süreli erişime karşı koruyabilir ve çalındıktan sonra hızlı bir şekilde yeniden kullanılmasını zorlaştırabilir” diyor. Ekran kilidi her akıllı telefonda güvenlik ayarları aracılığıyla etkinleştirilebilir.

Hamburg Tüketici Merkezi'nden Sandra Klug da akıllı telefonunuzu güvenli olmayan arka cebinizde taşımamanızı tavsiye ediyor. “Hızlı ve kullanışlı ama adeta hırsızlara davetiye çıkarıyor.” Özellikle toplu taşıma araçlarında çok seyahat ediyorsanız akıllı telefonunuzu iç cebinizde veya boyun kesenizde saklamak daha iyidir.

Sigorta ve iptal haklarını kullanın


Pek çok kişinin bilmediği şey: Bir akıllı telefon, ek sigorta olmadan bile bazı sigorta poliçeleri kapsamındadır. “Akıllı telefonunuz hırsızlık sırasında çalınırsa, hasar ev eşyası sigortanız tarafından karşılanacaktır. Bu durum, telefonun kilitli bir otel odasından çalınması durumunda ve sözleşmeye bağlı olarak cep telefonunun arabadan çalınması durumunda da geçerlidir” diyor Henriette Neubert.

Akıllı telefon, başka biri onu kullanırken (örneğin üzerindeki fotoğraflara bakmak için) hasar görürse, sorumluluk sigortası onarım masraflarını karşılayacaktır. Cep telefonunu satarken sigorta yaptıran ve daha sonra fikrini değiştiren herkesin sözleşmeden caymak için iki haftası var.

Sandra Klug, “Sözleşmenin bu 14 gün içinde yazılı olarak iptal edilmesi gerekiyor ve bu itirazın yazılı olarak onaylanması da tavsiye edilir” diyor. Müşteriler sözleşme belgelerinde kesin son tarihleri bulabilirler.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Bir cep telefonu sigorta şirketi hasarları ödemeyi reddederse, tüketici danışma merkezi sigorta ombudsmanıyla iletişime geçmenizi önerir. Kim olduğu sigorta belgelerinde belirtilir. Klug, “Ombudsman daha sonra arabuluculuk yapıyor ve sigorta şirketinin uymak zorunda olduğu bir tahkim gerçekleşiyor” diye açıklıyor. Ayrıca tüketici tavsiyeleri de yardımcı olacaktır.

Stiftung Warentest'in neredeyse üç yıl önce yaptığı bir anket, cep telefonu sigortasının büyük çoğunluğun gözünde oldukça gereksiz olduğunu gösterdi. Buna göre, 1.544 kişinin yüzde 96'sının özel mali sorumluluk sigortası, yüzde 88'inin ev eşyası sigortası vardı, ancak yalnızca yüzde 1'inin cep telefonu sigortası vardı. Bu durum, cep telefonu sigortasını 39 sigorta türü arasında üçüncü ve sonuncu sıraya yerleştiriyor; bunu eğitim sigortası ve dizüstü bilgisayar sigortası takip ediyor.