Alan Wake 2 Testi: Bu oyun sizi şaşırtıyor, kafanızı karıştırıyor ve suskun kalmanıza neden oluyor

Tavşan_Tutkusu

New member
Web dünyası ve teknoloji “Alan Wake 2”

Korku macerası mı yoksa ağır metal müzikali mi? Bu oyun kafanızı karıştırıyor ve suskun kalmanıza neden oluyor



Şu tarihten itibaren: 1 Aralık 2023| Okuma süresi: 4 dakika




FBI ajanı Alex Casey, “Alan Wake 2”de meslektaşı Saga Anderson ile birlikte bir dizi ritüel cinayeti araştırıyor.




FBI ajanı Alex Casey, “Alan Wake 2”de meslektaşı Saga Anderson ile birlikte bir dizi ritüel cinayeti araştırıyor.

Kaynak: dpa-tmn/Remedy Entertainment


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


“Alan Wake” on yıldan fazla bir süre önce bir video oyunu kültüne dönüştü. Şimdi devamı var ve o da yaratıcılıkla dolu. Kendine özgü gişe rekorları kıran film, yalnızca küçük yapımlardan bilinen bir şekilde beklentilerle oynuyor. Yalnızca bir soru yanıtsız kalıyor.





vFinlandiyalı geliştirme stüdyosu Remedy, on yıldan fazla bir süredir korku macerası “Alan Wake” ile video oyunu dünyasını şaşırttı. Hem Stephen King romanlarını hem de Twin Peaks serisini anımsatan heyecan verici karışım, gerçek bir kült haline geldi.

Artık hayranların özlemini duyduğu, yaratıcılıkla dolu türlerin harika bir karışımı olan “Alan Wake 2”nin devamı var. FBI ajanları Saga Anderson ve Alex Casey, kendilerini ABD’nin Orta Batısında bir yerde bulunan küçük, mütevazı kasaba Bright Falls’ta gerçekleşen bir dizi korkunç ritüel cinayeti araştırırken bulurlar. Orada, güzel ormanlar ve cennet gibi gün doğumları, kötü bir tarikatın burada faaliyet gösterdiği ve insanların ortadan kaybolduğu gerçeğini gizleyemez.

Uzun zamandır kayıp olan çok satan yazar Alan Wake yeniden ortaya çıktığında, FBI ajanları yeni bir gizemle karşı karşıya kalır. Burada kimin ya da neyin gerçek olduğu ya da sadece gizemli yazarın kaleminin ne olduğu sonuna kadar belirsizliğini koruyor.

“Alan Wake 2″yi oynanış açısından kavramak da zor. Bu, oyuncuların üçüncü şahıs nişancıdaki gibi ele geçirilmiş köylüleri ve canavarları hedef aldığı bir korku macerasıdır, bir dedektif oyunudur, ama aynı zamanda hikayenin dönüm noktalarını anlamak için her ayrıntının önemli olduğu bir keşif oyunudur.


ayrıca oku








Remedy, biçimsel olarak “Shining” film sekanslarını, çılgın müzikal sahneleri ve gürültülü ağır metal müziğini serpiştirmeye cesaret ediyor. Geliştirme stüdyosunun hayranları ayrıca “Control” veya “Max Payne” gibi önceki Remedy oyunlarına yapılan bir dizi referansla da karşılaşacak.

Böyle tuhaf bir tür ve tarz karışımı işe yarayabilir mi? Ve olup olmadığı! Hikaye, anlatım seviyeleri arasında şakacı bir şekilde geçiş yapıyor: Bir an oyuncular görünüşte pastoral Bright Falls’u Saga ve Alex olarak keşfediyorlar, ardından yazar Alan Wake rolüne geri dönüyorlar ve hayalet gibi bir New York’a gizlice giriyorlar.

“Alan Wake 2”de ışık önemli bir rol oynuyor.


Geliştiriciler çeşitlilik sağlamak için birçok orijinal fikir ortaya attılar. Saga ve Alex için her şey ilk başta hayatta kalmakla ilgili: düşmanlar birdenbire ortaya çıkıyor ve özel olarak ortadan kaldırılmaları gerekiyor.

İlk “Alan Wake” bölümünde olduğu gibi oyunda ışık önemli bir rol oynuyor: Bir el fenerinin ışını düşmana çarparsa felç olur ve oyunculara biraz nefes alma alanı sağlar. Ancak genellikle önce silahların keşfedilmesi gerekiyor ve mühimmat en geç üç zorluk seviyesinin ortasından itibaren sınırlandırılıyor.


FBI ajanı Saga Anderson'ın özel zihinsel yetenekleri var




FBI ajanı Saga Anderson’ın özel zihinsel yetenekleri var

Kaynak: dpa-tmn/Remedy Entertainment


Burada rastgele ateş eden herkes kısa sürede kendisini kötülüğe karşı çaresiz bulacaktır. Rakip türlerinde neredeyse hiç değişiklik olmaması doğaldır.

Sonuçta Saga’nın özel yetenekleri var: Bright Falls’un gizemini çözmeye yaklaşmak için panodaki delilleri sıralamak veya şüphelilerin profillerini oluşturmak için “zihin alanına” çekilebiliyor.

Alan Wake ise karakter olarak tam bir romancı. Yeni hikayeler yaratması için ona ilham veren olay örgüsü noktaları buluyor. Eğer takılıp kalırsa, olay örgüsünü yeniden yazar ve birdenbire bir yol belirir.


Yazar Alan Wake, aynı adlı oyunun konusunu sıklıkla yeniden yazar veya tamamen yeniden yazar.




Yazar Alan Wake, aynı adlı oyunun konusunu sıklıkla yeniden yazar veya tamamen yeniden yazar.

Kaynak: dpa-tmn/Remedy Entertainment


Ancak dikkatli olun: Bazen yeni rakipler getirir. Alan ayrıca ışıkları açıp kapatmak için sihirli bir eser kullanabilir ve bu da ortamı yeniden değiştirebilir. Kuşkusuz, bu kulağa oldukça kafa karıştırıcı geliyor, ancak oyuncular bu seçeneklere yeterince yavaş tanıtılıyor.

“Alan Wake 2” tam olarak nedir??


Peki: Size her zaman bir sonraki seviyede yorum sunan “Alan Wake 2” tam olarak nedir? Kanlı bir korku macerası mı yoksa sanatsal yaratıcılığın doğasının keşfi mi? Psikolojik bir gerilim mi yoksa vahşi bir heavy metal müzikali mi? Yoksa sonuçta sıcak havaya dönüşen görünüşte önemli ayrıntılardan oluşan bir koleksiyon mu?

Yaklaşık 20 saatlik maceranın sonunda beklentilerle oynanan, orijinal ve kendine özgü, gişe rekorları kıran bir video oyunu var. Tuhaf ve alışılmadık şeyler genellikle yalnızca küçük, bağımsız oyun yapımlarında görülür.


FBI müfettişleri korkunç bir tarikatın peşinde




FBI müfettişleri korkunç bir tarikatın peşinde

Kaynak: dpa-tmn/Remedy Entertainment


“Alan Wake 2” büyük geliştirme stüdyolarının bile yaratıcılıklarını ifade edebildiğini gösteriyor. Sizi şaşırtan, kafanızı karıştıran ve suskun bırakan bir oyundur.

Ve Remedy’nin bunun nasıl devam edebileceğine dair halihazırda bir yol haritası var: Biçimsel olarak ünlü TV dizisi “Twilight Zone”u temel alan “Night Springs” genişlemesinin 2024’te çıkması planlanıyor. “The Lakehouse” adlı ikinci bir genişleme de planlanıyor ancak henüz çıkış tarihi yok.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.