Tavşan_Tutkusu
New member
Yapay zekanın potansiyelinin özellikle sigorta sektörü için büyük olduğu değerlendiriliyor. Allianz, Turbo programında yapay zekayı çeşitli alanlara entegre etmek istiyor. Hayvan sigortası ilk adımdır; şimdiden kayda değer ilerleme kaydedilmiştir.
Lucie Bakker, insanların öncelikle kendi sektörlerindeki şirketlerden en yüksek hızı beklemediklerini çok iyi biliyor. Allianz Sigorta'nın hasarlardan sorumlu yönetim kurulu üyesi, “Sigorta şirketleri şu ana kadar müşterilerin kendilerinin bürokrasi olduğunu düşünmesinden yararlandı” diyor.
Şu anda, sağlayıcıların “temel değer vaadini” yerine getirmeleri ve hasar durumunda katkıların mali eşdeğerini ödemeleri genellikle yeterli oluyor. Ancak bu giderek sona eriyor.
Beklentiler değişti, çünkü diğer endüstriler zaten çok büyük bir hızlanmışlardı. Bakker, “Bu nedenle önemli ölçüde daha hızlı olmaya karar verdik” diyor. Yapay zeka (AI), Turbo programında merkezi bir rol oynayacak.
Sigorta sektörü, yapay zeka kullanımının özellikle önemli ölçüde değişebileceği bir sektör olarak değerlendiriliyor. Endüstri derneği GDV, seçenek yelpazesinin “hasar durumunda hızlı yardımdan 7/24 hizmet işlevlerine, daha iyi, yenilikçi sigorta tekliflerine kadar” uzanması ve müşteriler için “tamamen yeni perspektifler” açması gerektiğini belirtiyor.
Ancak oraya varmanın yolu uzun ve meşakkatlidir. Danışmanlık firması Bearing Point tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırmada, ankete katılan yöneticilerin yüzde 62'si yapay zeka ve makine öğreniminin işlerinin kalitesini artırabileceğini belirtti.
Ancak yaklaşık yüzde 50'lik bir kesim verilere yetersiz erişim, eski sistemler ve kalifiye eleman eksikliğini engel olarak gösterdi. Son derece karmaşık iç ve dış gereksinimler de değişimi zorlaştırıyor.
Hayvan sağlık sigortasında öncü rol
Sektör için büyük bir zorluk, algoritmaların müşterilerine karşı doğrudan veya dolaylı olarak ayrımcılık yapmaması gerekliliğidir. Mali düzenleyici, konuyu çok yakından takip edeceğini zaten duyurdu.
Bu nedenle Allianz, nispeten yönetilebilir bir ürünle dijital öncü rolünü üstlendi. Yönetim kurulu üyesi Bakker, “Hasar kaydından ödemeye kadar evcil hayvan sağlık sigortasını tamamen dijitalleştiren ilk şirket olmaya karar verdik” diyor.
Kayda değer bir ilerleme var: Şirket içi üretken model, halihazırda gelen faturalardan ilgili tüm bilgileri çıkarabiliyor ve ardından talep vakalarının neredeyse yüzde 50'sinde bunları yeterince kontrol edebiliyor.
Böylece ittifak bu süreçleri dört saatten daha kısa bir sürede tamamlayabiliyor. Veteriner faturasının parası hızla hesaba geçiyor. Çoğu durumda miktarlar nispeten yönetilebilir düzeydedir. Aşılar ve önleyici muayenelerin maliyeti 30 ile 60 avro arasında değişirken, köpek ve kedilere yönelik daha karmaşık tedavilerin maliyeti bazen 100 avronun üzerinde olabiliyor. Atlarla ilgili operasyonlar da birkaç bin avroya mal olabiliyor. Ancak dört ayaklı arkadaş politikalarının önemi bunun çok ötesine geçiyor; bu nedenle birçok sağlayıcı şu anda tekliflerini genişletiyor.
Bakker, “Konu hayvanseverler için çok duygusal ve bu nedenle bir sigortacıyla ilişki için ideal bir giriş seviyesi ürünü” diyor. Olumlu deneyimler güven yaratabilir ve müşterileri daha fazla sözleşme yapmaya teşvik edebilir.
Talep oluşturmanın yanı sıra kontrol de yapay zekaya dayalıdır. Bakker, “Faturanın her satırı mevcut ücret tarifesine ve yönergelerimize göre karşılaştırılıp belgeleniyor” diyor. Örneğin Allianz, atlara yönelik besin takviyelerinin masraflarını karşılayamayabilir.
Model, kontrolün sonuçlarına göre tazminat taleplerinin oluşturulmasını tetikler ve ilgili ödemeleri doğru miktarda başlatır ve ayrıca olası retleri de başlatır. Bakker, “İnsan gözleri ve zihinlerinin yeri doldurulamaz” diyor. Elbette faturaları kontrol etmeleri gerekecek, ancak bazı süreçlerde düzeltme ihtiyacı halihazırda yüzde beşten az. Hedef bu oranı yüzde ikinin altına indirmek.
Personel azaltımı yapay zeka saldırısının hedefi olmamalıdır. Daha çok onları rutin görevlerden kurtarmakla ilgili. Bakker, “Her şeyden önce uzman bilgisi en az eskisi kadar önemli” diyor.
Hayvan sağlığı sigortasında yakın zamanda sonuçlarını yalnızca insan uzmanların değerlendirip uygulayabileceği yeni bir ücret tarifesi yürürlüğe girdi. At ameliyatları gibi karmaşık tedavilerde ise çoğu zaman bireysel vakanın ayrıntılı olarak incelenmesi gerekmektedir.
Bu amaçla ittifak, artık asıl uzmanlık alanlarına çok daha fazla konsantre olabilecek veteriner hekimleri de istihdam ediyor.
Kuantum Sıçraması hala beklemede
Hayvan sigortasından elde edilen bulgular daha geniş bir uygulama alanı bulmalı. Bakker, “Bu amaç için geliştirilen bileşenlerin bazılarını zaten tüm mülk sigortalarında kullanıyoruz” diyor. Bu, örneğin bir talep oluştururken verilerin okunmasını içerir.
İttifak, raporun alınma şekli ne olursa olsun, ilgili tüm bilgileri çıkarmak için yapay zekayı kullanıyor. Daha sonra katip, diğer ilgili soruların doğrudan yanıtlandığı bir PDF alır. Örneğin bir boru suyu hasarı durumunda o gün don olup olmadığını öğrenebilir.
Bunlar yalnızca ilk adımlar olmalıdır; gerçek bir kuantum sıçraması hâlâ beklemededir. Bakker, şimdiye kadar şirketin, çalışanları tarafından onlarca yıl boyunca yazılan dahili yönergelere dayalı olarak eğer-o zaman ilişkilerini programladığını söylüyor: “Belirli bir koşul karşılanırsa, zararı öderiz.”
Yapay zekanın kuralları kendisi okuyabilmesi çok büyük bir adım olurdu. Daha sonra tüm grup bundan faydalanmalıdır. Tazminat yönetiminde yapay zekanın kullanımı söz konusu olduğunda Almanya, ittifak içinde teknolojik liderlik rolüne sahip. Diğer ürünlerde transfer tersine çevrilir.
Teknolojik yeniliklerin, özellikle bir felaket durumunda, kişisel temasın yerini alması amaçlanmamıştır. Bakker, “Su baskını veya başka bir büyük hasar durumunda her zaman sahada olmamız ve durumu değerlendirmemiz gerekecek” diyor. İttifak, özellikle bu amaca yönelik, Almanya genelinde bölgesel olarak sorumlu uzmanları insan uzmanlığıyla güçlendirebilecek esnek bir ekip kurdu.
Cornelius Welp Frankfurt'ta iş muhabiridir. Oradan rapor veriyor bankalar, Sigorta Ve Finansal yatırımcılar ve şirketler.
Lucie Bakker, insanların öncelikle kendi sektörlerindeki şirketlerden en yüksek hızı beklemediklerini çok iyi biliyor. Allianz Sigorta'nın hasarlardan sorumlu yönetim kurulu üyesi, “Sigorta şirketleri şu ana kadar müşterilerin kendilerinin bürokrasi olduğunu düşünmesinden yararlandı” diyor.
Şu anda, sağlayıcıların “temel değer vaadini” yerine getirmeleri ve hasar durumunda katkıların mali eşdeğerini ödemeleri genellikle yeterli oluyor. Ancak bu giderek sona eriyor.
Beklentiler değişti, çünkü diğer endüstriler zaten çok büyük bir hızlanmışlardı. Bakker, “Bu nedenle önemli ölçüde daha hızlı olmaya karar verdik” diyor. Yapay zeka (AI), Turbo programında merkezi bir rol oynayacak.
Sigorta sektörü, yapay zeka kullanımının özellikle önemli ölçüde değişebileceği bir sektör olarak değerlendiriliyor. Endüstri derneği GDV, seçenek yelpazesinin “hasar durumunda hızlı yardımdan 7/24 hizmet işlevlerine, daha iyi, yenilikçi sigorta tekliflerine kadar” uzanması ve müşteriler için “tamamen yeni perspektifler” açması gerektiğini belirtiyor.
Ancak oraya varmanın yolu uzun ve meşakkatlidir. Danışmanlık firması Bearing Point tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırmada, ankete katılan yöneticilerin yüzde 62'si yapay zeka ve makine öğreniminin işlerinin kalitesini artırabileceğini belirtti.
Ancak yaklaşık yüzde 50'lik bir kesim verilere yetersiz erişim, eski sistemler ve kalifiye eleman eksikliğini engel olarak gösterdi. Son derece karmaşık iç ve dış gereksinimler de değişimi zorlaştırıyor.
Hayvan sağlık sigortasında öncü rol
Sektör için büyük bir zorluk, algoritmaların müşterilerine karşı doğrudan veya dolaylı olarak ayrımcılık yapmaması gerekliliğidir. Mali düzenleyici, konuyu çok yakından takip edeceğini zaten duyurdu.
Bu nedenle Allianz, nispeten yönetilebilir bir ürünle dijital öncü rolünü üstlendi. Yönetim kurulu üyesi Bakker, “Hasar kaydından ödemeye kadar evcil hayvan sağlık sigortasını tamamen dijitalleştiren ilk şirket olmaya karar verdik” diyor.
Kayda değer bir ilerleme var: Şirket içi üretken model, halihazırda gelen faturalardan ilgili tüm bilgileri çıkarabiliyor ve ardından talep vakalarının neredeyse yüzde 50'sinde bunları yeterince kontrol edebiliyor.
Böylece ittifak bu süreçleri dört saatten daha kısa bir sürede tamamlayabiliyor. Veteriner faturasının parası hızla hesaba geçiyor. Çoğu durumda miktarlar nispeten yönetilebilir düzeydedir. Aşılar ve önleyici muayenelerin maliyeti 30 ile 60 avro arasında değişirken, köpek ve kedilere yönelik daha karmaşık tedavilerin maliyeti bazen 100 avronun üzerinde olabiliyor. Atlarla ilgili operasyonlar da birkaç bin avroya mal olabiliyor. Ancak dört ayaklı arkadaş politikalarının önemi bunun çok ötesine geçiyor; bu nedenle birçok sağlayıcı şu anda tekliflerini genişletiyor.
Bakker, “Konu hayvanseverler için çok duygusal ve bu nedenle bir sigortacıyla ilişki için ideal bir giriş seviyesi ürünü” diyor. Olumlu deneyimler güven yaratabilir ve müşterileri daha fazla sözleşme yapmaya teşvik edebilir.
Talep oluşturmanın yanı sıra kontrol de yapay zekaya dayalıdır. Bakker, “Faturanın her satırı mevcut ücret tarifesine ve yönergelerimize göre karşılaştırılıp belgeleniyor” diyor. Örneğin Allianz, atlara yönelik besin takviyelerinin masraflarını karşılayamayabilir.
Model, kontrolün sonuçlarına göre tazminat taleplerinin oluşturulmasını tetikler ve ilgili ödemeleri doğru miktarda başlatır ve ayrıca olası retleri de başlatır. Bakker, “İnsan gözleri ve zihinlerinin yeri doldurulamaz” diyor. Elbette faturaları kontrol etmeleri gerekecek, ancak bazı süreçlerde düzeltme ihtiyacı halihazırda yüzde beşten az. Hedef bu oranı yüzde ikinin altına indirmek.
Personel azaltımı yapay zeka saldırısının hedefi olmamalıdır. Daha çok onları rutin görevlerden kurtarmakla ilgili. Bakker, “Her şeyden önce uzman bilgisi en az eskisi kadar önemli” diyor.
Hayvan sağlığı sigortasında yakın zamanda sonuçlarını yalnızca insan uzmanların değerlendirip uygulayabileceği yeni bir ücret tarifesi yürürlüğe girdi. At ameliyatları gibi karmaşık tedavilerde ise çoğu zaman bireysel vakanın ayrıntılı olarak incelenmesi gerekmektedir.
Bu amaçla ittifak, artık asıl uzmanlık alanlarına çok daha fazla konsantre olabilecek veteriner hekimleri de istihdam ediyor.
Kuantum Sıçraması hala beklemede
Hayvan sigortasından elde edilen bulgular daha geniş bir uygulama alanı bulmalı. Bakker, “Bu amaç için geliştirilen bileşenlerin bazılarını zaten tüm mülk sigortalarında kullanıyoruz” diyor. Bu, örneğin bir talep oluştururken verilerin okunmasını içerir.
İttifak, raporun alınma şekli ne olursa olsun, ilgili tüm bilgileri çıkarmak için yapay zekayı kullanıyor. Daha sonra katip, diğer ilgili soruların doğrudan yanıtlandığı bir PDF alır. Örneğin bir boru suyu hasarı durumunda o gün don olup olmadığını öğrenebilir.
Bunlar yalnızca ilk adımlar olmalıdır; gerçek bir kuantum sıçraması hâlâ beklemededir. Bakker, şimdiye kadar şirketin, çalışanları tarafından onlarca yıl boyunca yazılan dahili yönergelere dayalı olarak eğer-o zaman ilişkilerini programladığını söylüyor: “Belirli bir koşul karşılanırsa, zararı öderiz.”
Yapay zekanın kuralları kendisi okuyabilmesi çok büyük bir adım olurdu. Daha sonra tüm grup bundan faydalanmalıdır. Tazminat yönetiminde yapay zekanın kullanımı söz konusu olduğunda Almanya, ittifak içinde teknolojik liderlik rolüne sahip. Diğer ürünlerde transfer tersine çevrilir.
Teknolojik yeniliklerin, özellikle bir felaket durumunda, kişisel temasın yerini alması amaçlanmamıştır. Bakker, “Su baskını veya başka bir büyük hasar durumunda her zaman sahada olmamız ve durumu değerlendirmemiz gerekecek” diyor. İttifak, özellikle bu amaca yönelik, Almanya genelinde bölgesel olarak sorumlu uzmanları insan uzmanlığıyla güçlendirebilecek esnek bir ekip kurdu.
Cornelius Welp Frankfurt'ta iş muhabiridir. Oradan rapor veriyor bankalar, Sigorta Ve Finansal yatırımcılar ve şirketler.