Almanya'nın teknoloji ithalatına bağımlılığı arttı

Tavşan_Tutkusu

New member
Web dünyası ve teknoloji Bitkom çalışması

Dijital egemenlik mi? Almanya'nın teknoloji ithalatına bağımlılığı arttı



Şu tarihten itibaren: 18 Ocak 2024| Okuma süresi: 4 dakika






Bilgisayar çipini tutan kişinin yakın çekimi



Bilgisayar çipini tutan kişinin yakın çekimi




Kaynak: Getty Images/500px/mailsonpignata


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Politikacılar giderek daha fazla dijital egemenliği tartışıyor. Ancak bir araştırma, çoğu Alman şirketinin dijital teknoloji ithalatının durdurulması durumunda ancak kısa bir süreliğine hayatta kalabileceğini gösteriyor. Hassas bağımlılık tüm ürün gruplarına yayılıyor.





DDijital egemenlik konusundaki tüm tartışmalara rağmen, Alman ekonomisi son üç yılda dijital teknoloji ithalatına önemli ölçüde daha bağımlı hale geldi.

Tüm şirketlerin yüzde 94'ü kendilerini dijital ithalata bağımlı olarak tanımlıyor ve hatta on şirketten altısından fazlası kendilerini “yüksek düzeyde bağımlı” olarak tanımlıyor. Bu, Bitkom dijital derneği tarafından Almanya'daki tüm sektörlerden 20 veya daha fazla çalışanı olan 600'den fazla şirket arasında yapılan temsili bir anketin sonucudur.

Bitkom Başkanı Ralf Wintergerst, çalışmayı sunarken “Almanya'nın bağımlılığı son yıllarda arttı” dedi. Hatta bazen dramatik. Almanya'daki şirketlerin yüzde 95'i dijital teknoloji ve hizmetleri yurtdışından alıyor.

Rakamlara göre büyük bir çoğunluk, aniden yurt dışından ithalat sağlayamaz hale gelmeleri halinde kısa süreliğine hayatta kalabileceklerine inanıyor. İki yıldan daha uzun süre hayatta kalabilen şirketlerin oranı, Bitkom'un 2021 anketine kıyasla neredeyse yarı yarıya azalarak yüzde yediye düştü. Şirketlerin dörtte üçünün ömrü yalnızca yedi ila 24 ay arasında değişiyor.


ayrıca oku


Niall Ferguson Davos toplantısının düzenli konuğu






İthalata bağımlılık tüm dijital teknoloji ürün gruplarına yayılıyor. Üç yıl önce şirketlerin yalnızca dörtte üçü akıllı telefon ve dizüstü bilgisayar gibi dijital cihazları ithal ettiğini söylerken bu rakam şu anda yüzde 94'e çıktı. Çipler ve sensörler gibi dijital bileşenlerin payı üçte ikiden dörtte üçe çıktı. Yurt dışından yazılım uygulamaları ve dijital hizmetler ithal eden şirketlerin oranı yüzde on puandan fazla arttı.


ayrıca oku








On şirketten sekizinden fazlası dijital teknolojilerini ABD ve Avrupa Birliği'nden sağlıyor. Şirketlerin dörtte üçünün dijital teknoloji ve hizmetleri ithal ettiği Çin üçüncü sırada yer alıyor.

Üç yıl önce yalnızca yüzde 60'lık bir kesim Çin'i referans ülkesi olarak belirtmişti. Şu anda Çin'den ithalat yapan Almanya'daki şirketlerin üçte ikisi bunu sıklıkla yaptıklarını söylüyor. Ancak ankete katılan şirketlerin hiçbiri Rusya'yı ticaret ortağı olarak listelemedi.

Görünen o ki, Alman ekonomisi tutarlılıktan ve alternatiflerden yoksun. Almanya'da Çin'den ithalat yapan şirketlerin oranı artsa da şirketlerin neredeyse yüzde 70'i Alman ekonomisinin Çin'e bağımlılığı konusunda endişelerini dile getiriyor. Şirketlerin yüzde 38'i ABD'ye ilişkin benzer kaygıları dile getiriyor.


ayrıca oku


isimsiz



Canlı TV ve borsa güncellemeleri






Aslında fiyat hemen hemen tüm firmalar için yabancı iş ortağı seçerken en önemli kriterlerden biridir. Ancak neredeyse bir o kadar şirket de iş ortağının ülkesindeki hukuki kesinlikten bahsediyor. Teknolojik bilgi birikimi de önemlidir.

Kendi ifadelerine göre her iki şirketten daha fazlası, iş ortağının bulunduğu lokasyonda poliçenin güvenilirliği konusunda “risk almak zorunda kalıyor”. Ve neredeyse on şirketten dördü, bazı yabancı ortakların veya hükümetlerin baskısına maruz kalmaları durumunda kendilerini savunmanın hiçbir yolunun olmadığını görüyor.

Buna rağmen on şirketten altısı bileşenleri farklı bölgelerdeki tedarikçilerden temin etmeye özen gösterdiklerini iddia ediyor. Siyasi gelişmeler nedeniyle neredeyse bir o kadarı da belirli ülkelerdeki iş ilişkilerini önemli ölçüde azalttı.

Dijital egemenlik artık birincil siyasi hedef olarak tanımlanıyor


Almanya'daki şirketler dijital egemenlik konusunda iyimser değil. Çoğunluk, dijital teknoloji ve hizmetlerin ithalatına bağımlılığın önümüzdeki beş yıl içinde artmaya devam edeceğini varsayıyor. Katılımcıların üçte biri, bağımlılığın mevcut seviyede kalmasını beklerken, yalnızca yüzde altısı bağımlılığın azalmasını bekliyor.

Uzmanlar dijital egemenliğin kendi kendine yeterlilikle ilgili olmadığına dikkat çekiyor. İthalattan tam bağımsızlık da gerçekçi olmayacaktır. Bitkom, “Dijital egemenlik, temel dijital teknolojilerde kendi önemli yeteneklerine sahip olan ve dijital teknolojileri hangi üçüncü ülkelerden temin edeceğine bağımsız olarak karar verebilen bir ülkedir” diyor. “Dijital olarak egemen bir ülke, yurtdışındaki belirli tedarik kaynaklarına tek taraflı olarak bağımlı değildir.”

Almanya ve Avrupa'da dijital egemenlik artık birincil siyasi hedef olarak tanımlanıyor. Örneğin AB ve Almanya yüksek sübvansiyonlarla çip üretimini çekmeye çalışıyor. Amaç, Avrupa'da yüzde 20'lik küresel pazar payına ulaşmak, bu da statükoyu ikiye katlamak anlamına geliyor.

Kanunlarla “Alman sağlık sistemi için dijital çağı başlatıyoruz”

Gelecekte elektronik reçeteler ve elektronik hasta dosyaları standart hale gelecektir. Sağlık Bakanı Karl Lauterbach (SPD), e-dosyaların genişletilmesinin “daha iyi, daha verimli tıp” ile sonuçlanacağını umuyor.



Ancak ekonomi siyasetten memnun değil. Bitkom araştırmasına göre şirketler, federal hükümetin Almanya'nın dijital egemenliğini artırmaya yönelik mevcut çabalarını yalnızca 5 ile derecelendiriyor. Bitkom Başkanı Wintergerst, “Rakamlar politikacılar için bir uyandırma çağrısı olmalı” dedi. “Dijital egemenliğimizi güçlendirmek gelecekteki rekabet gücümüzü ve dayanıklılığımızı belirleyecek.”

Bitkom'un burada daha fazla inovasyon dostu çerçeve koşulları, yönetimin bürokratikleştirilmesi ve dijitalleştirilmesi ve veri koruma ile veri kullanımı arasında yeni bir denge dahil olmak üzere çok çeşitli talepleri var. Ayrıca yapay zeka ve kuantum hesaplama gibi önemli teknolojiler için hedefli araştırma finansmanı çağrısında bulunuyor.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.