App Melon: Bu İsveçli, özellikle Z kuşağına yönelik beyinler geliştirmek için yapay zekayı kullanıyor

Tavşan_Tutkusu

New member
SAnne Fouquet henüz 30 yaşında değil ama şimdiden tamamen farklı beş hayat yaşadı. İsveç'in güneybatısındaki 98 nüfuslu bir köy olan Stångby Kyrkby'de üç çocuğun ortancası olarak büyüdü; bir Bullerbü hayatı ya da Instagram'da #cottagecore başlığı altında trend olan bir hayat.

Fouquet şöyle anımsıyor: “Gerçekten güzel bir çocukluk geçirdim ama her zaman başka bir yere gitme ihtiyacı duydum.” Sanne Fouquet artık Paris'te yeni kurulan bir yapay zeka şirketinin kurucusu. Bugünlerde yapay zeka ile bir şeyler yapmak istiyorsanız olmanız gerektiğini düşündükleri yer.

Londra'nın kendisi için yeterince “gelişip büyümediğini” söylüyor. Brexit'ten bu yana pek bir gelişme olmadı; Paris, elbette Mistral sayesinde yapay zekanın merkez üssü. “Ve Melon'un bu ortamda büyümesini istiyorum.”


ayrıca oku







Melon AI, start-up'larının adıdır ve Melon adlı bir uygulama olan ürün, GenZ kullanıcılarının beyinlerinin dijital ikizi olmayı amaçlamaktadır. “İkinci beyninizi hayata geçirin” iddiası var.

Ekim 2022'de start-up, Hollanda'daki risk sermayedarı Peak, Antler ve İskandinav fonu Inventure dahil olmak üzere yaklaşık 1,4 milyon avroluk ön tohum finansmanı aldı. Bununla birlikte Fouquet her şeyden önce bir şey istiyor: ikinci beyin uygulamasını daha akıllı, daha akıllı ve daha akıllı hale getirmek.

Sanne Fouquet'in önceki hayatı tüm Avrupa'da geçmişti: Okuldan hemen sonra Stockholm'e gitti, bilgisayar bilimi ve matematik okudu ve programcı oldu. Staj onu bankacılığa getiriyor.


Sanne Fouquet, Mistral yakınlarında bir yapay zeka girişimi olan Melon AI'yı kurdu




Sanne Fouquet, Mistral yakınlarında bir yapay zeka girişimi olan Melon AI'yı kurdu

Kaynak: Sanne Fouquet


“Düşündüm: Finans, bu harika. Çünkü bu, Londra'da çalışabileceğim ve İsveç'ten bu şekilde çıkabileceğim anlamına geliyor.” Goldman Sachs ve Morgan Stanley'e gitti.

2017 yılında yatırım bankacılığı işine karşı çıktı ve makine öğrenimi üzerine yeniden çalıştı. “Annemle babam bunu pek anlamadı.” Daha sonra, diğer şeylerin yanı sıra askeriyeye ve gizli servislere yazılım sağlayan, her zaman gizemli bir veri analizi şirketi olan Palantir'de ürün müdürü oldu.

Ancak Fouquet'nin ticari sektörde çalıştığını söylüyor. İşi onu çok meşgul ediyor; sık sık Almanya'da bulunuyor ve ilaç şirketlerine veri analizi yazılımı sunuyor.

Bir dizi kariyer değişikliği – birçok insanın başına gelen budur


Fouquet, “Gründerszene” ile konuşurken, video görüşmesinin arka planında görebildiğinize bakılırsa klasik Paris görünümlü bir dairede oturuyor. Kitaplık, taze çiçekler, zarif lamba.

“Kariyerimi sürekli olarak değiştiriyordum” diyor, bu da kendini profesyonel olarak sık sık yeniden yönlendirdiğini kastediyor. Bu onun neslinde alışılmadık bir şey değil; onun yaşındaki hiç kimse aynı işi 15 yıl boyunca yapmayı beklemiyor. Yeni bir şeye başlamak, daha hızlı değişmek, kendinizi yeniden keşfetmek; işte genç profesyonel dünya böyledir. Aslında her zaman her şeyi kendi kendine öğreniyordu: “Temel olarak, sadece internet bağlantınız varsa her şeyi öğrenebilirsiniz.”

Tabii ki haklı: Kedi videoları, güzel kır evlerinde ekmek pişiren genç kadınlar ve donkişotvari fitness ipuçları bir yana, internette bulunabilecek sonsuz miktarda derin, önemli bilgi var. Bilgi, öğretim, her şey. Kendinizi sonsuza kadar eğitebilir, bilginizi derinleştirebilir, daha akıllı ve daha iyi olabilirsiniz – keşke sürekli dikkatinizi dağıtan bu kadar çok şey olmasaydı ve her şey çok fazla olmasaydı.

Fouquet, “Tükettiğimiz bilgi miktarı katlanarak artarken, beynimizin işlem gücü son bin yılda aynı kaldı” diyor. “Artık yardım almamızın zamanı geldi.” Herkese daha fazla beyin!

Melon uygulamasına TikTok videoları ve Instagram bilgeliği


Kurucu, yeni kurulan şirketi Melon'u şöyle tanıtıyor: Bu, tek beynimiz için çok fazla; bu yüzden ikinci bir beyine sahip olmak pratik olacaktır. Telefonda. Bir uygulama olarak. Kurucu, kavunun artık beyne sığmayan şeyleri depoladığını açıklıyor.

TikTok'ta harika bir zaman yönetimi tüyosu buldunuz mu? Bunu Melon uygulamanıza aktarın. Insta'da ikna edici bir kişisel finans fenomeniyle mi karşılaştınız? Kavun'a doğru itin.

Fouquet, ürününün öncelikli olarak – elbette yalnızca değil – Z kuşağına yönelik olduğunu söylüyor. Ayrıca kendisinin de bu kuşağın bir parçası olması nedeniyle. Peki Z kuşağı artık Evernote veya Pocket gibi geleneksel yer imi uygulamalarını bilmiyor mu? Orada da daha sonra okumak isteyeceğiniz, hatırlamak isteyeceğiniz şeyleri topluyorsunuz.


ayrıca oku


Kongre merkezinde molada cep telefonu kullanan iş adamları





Özel sosyal medya raporu





“Bir şeyleri kurtarmak sadece ilk adımdır. Ve: Bu henüz öğrenilmiyor!” diyor Fouquet. Dürüst olmak gerekirse, geleneksel yer imi uygulamaları, büyüleyici bir şekilde gülümsüyor, “bilgi mezarlıklarıdır”.

Oraya ne koyduğunu asla okumuyorsun, hemen unutuyorsun. Melon, kullanıcıları kayıtlı içerikle etkileşime geçmeye aktif olarak teşvik eden bir araçtır.

Melon içeriği sıralar ve bazen kullanıcılara anket yapar


Melon öncelikle uygulamaya koyduklarınızı sıralıyor. Kurucunun buna “otomatik bilgi yönetimi” adını verdiği noktada yapay zeka devreye giriyor: ister metin ister TikTok videosu olsun, yapılandırılmamış içerikten neyle ilgili olduğunu algılıyor ve depolanan içeriği bağımsız olarak organize ediyor.

İkincisi, Melon, uygulamanın kullanıcıya push yoluyla gönderdiği, içeriğe tekrar bakmasını hatırlatan kayıtlı içerikten küçük testler oluşturur. Şakacı bir şekilde öğrenin. Fouquet, bunun Melon'u bireysel öğrenme hedeflerine yönelik olarak yönlendirilebilen bir “ses tahtası” haline getirdiğini söylüyor.

Ve fikirleri daha da ileri gidiyor: Melon kullanıcıları gelecekte ağ kurabilmeli. Yapay zeka, kimin aynı alanlarda kendisini daha fazla eğitmek istediğini tanır. O zaman yapay zekaya şu soruyu sorabilirsiniz: Hala neyi kaçırıyorum? Aynı konulara ilgi duyan başkaları ne öğrendi? Ve Melon tekliflerde bulunabilir.

Elbette büyük soru hâlâ ortada: Melon, kullanıcıların internette bulduğu her şeyin doğru olup olmadığını biliyor mu? Fouquet başını salladı: Diğer yapay zekalar gibi Melon da kaynakları kontrol edemiyor ama en azından yapay zekası kaynakları gösteriyor ve bilgisinin hangi depolanmış bilgiyle ilgili olduğunu gösteriyor.

Kavun oturur Ücretsiz model


Fouquet, Melon için geleneksel bir freemium modeline güveniyor ve şöyle diyor: Uygulamanın kendisi ücretsiz, ancak kullanıcıların daha fazla depolama alanı için ödeme yapması gerekiyor. Z kuşağının beyinlerine, tercihlerine ve ilgi alanlarına dair içgörünün onlar için pazarlanabilir bir varlık olmadığını söylüyor.

Yaşam boyu öğrenme ve kariyer değişimleri üzerinden bir iş kurarsanız, ona başka bir şey yapmayı hayal edip edemeyeceğini sormanıza gerek yok. Doğal olarak! Belki bir gün Sanne Fouquet kendini İsveç'in 98 kişilik köyünde yeniden görebilir.

“Yirmili yaşlarımın başında ailemin neden bu hayatı seçtiğini anlayamıyordum – şimdi anlıyorum: harika bir çocukluktu. Orası çok güzel. Ama henüz dönme zamanım gelmedi.”


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Bu metin “Gründerszene” dergisi ile yapılan işbirliğinden gelmektedir. Bağlantılara tıklayın, Haberler'den çıkın ve gruenderszene.de adresindeki makalelere ulaşın.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.