Aşırı kalabalık kamp alanları? Bu kurucular vahşi kampçılıkta devrim yarattı

Tavşan_Tutkusu

New member
WMarcus Oltmann’ın şehri aşırıya kaçtığında, kurucu ofiste geçen bir günün ardından hamağı kapar ve bisikletle en yakın ormana gider. Hamburger orada uyumak için bir ağaçta asılı duruyor ve yaban domuzlarının yaklaşıp yaklaşmadığını dikkatle dinliyor. Oltmanns buna “bir mikro macera” diyor.

50 yaşındaki, doğadaki açık hava deneyimlerine aşinadır. Açık hava fotoğrafçısı Oliver Raatz ve bilgisayar bilimcisi Christian Neubert ile birlikte 2020’den beri bir kamp platformu işletiyor. Başlangıç Hinterland Kampınız, çadır veya karavanla seyahat eden tatilciler için 2000’den fazla özel kamp alanı sağlar.

Start-up ayrıca, geceyi kırsalda geçiren ancak banyo, mutfak ve yatak gibi belirli konforlardan da vazgeçmek istemeyen sözde “buzul tutkunları” için yaklaşık 180 küçük ahşap kulübe, küçük ev ve kabin sunuyor. Şirkete göre, platformda her hafta yaklaşık 20 yeni reklam yayınlanıyor.


Burada kamp hakkında daha fazla bilgi edinin







Kamp patlaması yaşanıyor: Giderek daha fazla insan mobil evleriyle seyahat ediyor






Christopher Many eski bir Postbus ile seyahat ediyor.  Kullanılmış araçlar söz konusu olduğunda, en azından yeni araçların üretiminden kaynaklanan emisyonlar ortadan kaldırılır.






Şömineler ve çini sobalar sadece belirli koşullar altında çalıştırılabilir.





Alternatif enerji kaynağı








Kalabalık kamp alanlarında kalmaktansa, bakir, seçkin yerleri keşfetme isteği ile ilgili. Kurucu, “Vahşi kamp yapmayı evcilleştirdik” diyor. Bir genç olarak bile, kendiliğinden orada kamp yapmak için Altes Land’deki çiftliklere tek başına bisiklet sürmeyi severdi.

Şimdiye kadar yaklaşık 1000 ev sahibi Hinterland Camp’e kaydoldu ve çevrimiçi ya da uygulama aracılığıyla doğa siteleri yayınladı. Genellikle yerlerinin fotoğraflarını ve açıklamalarını kendileri çekerler – mümkün olduğunca dürüst ve özgün olmalıdırlar.

Kullanıcılar ayrıca bir sohbet işlevi aracılığıyla da iletişime geçebilir. Startup’a göre, topluluğun şu ana kadar yaklaşık 50.000 kullanıcısı var.

Ev sahipleri genellikle kampçılardır.


Tedarikçilerin çoğu, geniş çayırları ve tarlaları ekip biçen, at çiftliği işleten, bal üreten, bağcılıkla geçinen veya alpaka çiftliklerine sahip olan çiftçilerdir. “Çiftçiler bugün yüksek yem ve enerji maliyetleriyle mücadele etmek zorunda. Ev sahipleri olarak ek para kazanma fırsatına sahipler” diyor kurucu.

Ona göre bu, sezon başına yaklaşık 10.000 Euro olabilir. Ancak, dedelerinden miras kalan bir meyve bahçesi, bir orman parçası veya su kenarında geniş bahçeleri olan özel kişiler de platformda temsil edilmektedir.

Kurucu ortak Raatz’a göre, ev sahipleri genellikle aşırı kalabalık siteler sorununa aşina olan kampçılardır. Ev sahipleri, bir gecelik konaklama için ne kadar ücret talep edeceklerine kendileri karar verebilir. Oltmanns: “Serbest piyasaya inanıyoruz ve fiyatlara müdahale etmek istemiyoruz.”


İki kurucu, Oliver Raatz (solda) ve Marcus Oltmanns, platformlarında açık hava hayranlarına doğada kalabilecekleri özel yerler sunmak istiyor.




İki kurucu, Oliver Raatz (solda) ve Marcus Oltmanns, platformlarında açık hava hayranlarına doğada kalabilecekleri özel yerler sunmak istiyor.

Kaynak: Hinterland Kampı


Çadırlı veya karavanlı tatilciler için fiyat aralığı, padoktaki bir saha için sekiz avrodan Allgäu’daki yüzülebilen gölde gecelik 50 avroya kadar değişiyor. Tam donanımlı küçük evlerde kalmak buna bağlı olarak daha pahalıdır. Burada fiyatlar gecelik 70 ila 300 avro arasında.

Başlangıç, komisyonlar aracılığıyla kendi kendini finanse eder. Bunlar, ev sahibinin net gelirine bağlıdır. Çiftçiler yaklaşık 20 avro kazanmak isterse, reklamları web sitesinde 23 avroya çıkıyor – başlangıç, üç avroluk standart bir ücret alıyor.

Aynı durum 20 Euro’nun altındaki tüm diğer tutarlar için de geçerlidir. Ev sahipleri de gecelik konaklama başına para kazanmak istiyorsa, Hinterlandcamp yüzde 15 komisyon alıyor.

Büyük finansal çaba


Oltmanns, “İlk günden beri para kazanıyoruz” diyor. Şimdiye kadar, kurucular karlı start-up’larını dış yatırımcıların yardımı olmadan kurdular. Yalnızca arkadaşlarından ve aile üyelerinden bir tohum turunda neredeyse bir milyon avro topladılar. Bu yıl, Hamburg merkezli şirket ilk kez risk sermayedarlarıyla daha büyük bir tur planlıyor.

Start-up’ın kar marjı, ucuza sunulan park yerleri ile oldukça düşüktür. Bu sadece komisyondan kesilen KDV’den kaynaklanmıyor. Hamburgerlerin başka bir sorunu daha var: “Ev sahiplerinin parasını güven içinde yönetmemize izin verilmiyor. Bunun için sahip olmadığımız bir bankacılık lisansına ihtiyacımız olacak” diyor CEO Oltmanns.

Bu nedenle, Hamburg’daki start-up, faturalandırma için çevrimiçi ödeme hizmeti Stripe’ı kullanıyor. Başlangıç, oradaki her ev sahibi için tatilcilerin rezervasyon sırasında ödeme yaptığı sanal bir hesap oluşturur. “Sahip olduğumuz büyük bir çaba. Ortalama olarak, ev sahiplerimizin hesap yönetimi için bir euro kaybediyoruz,” diye belirtiyor 50 yaşındaki. Oltmanns’a göre, her rakip mali denetim otoritesinin gerekliliklerine uymayacaktır.


ayrıca oku


Resmi olmayan ofis toplantısı






Sonuçta, bir banka hizmet sağlayıcısı aracılığıyla yapılan prosedür, paranın 24 saat süreyle alıkonulması avantajına sahiptir. Bu, tatilcilerin rezerve ettikleri sahaya vardıklarında kötü sürprizlerle karşılaşmamalarını sağlar. Kuruculara göre şikayetler ve hatta iptaller nadirdir, yılda ondan az vaka vardır.

Bu, hem ev sahiplerinin hem de kampçıların beş yıldıza kadar ödüllendirebildiği derecelendirme sistemiyle de sağlanır. Kurucular, tatilcilerin çöplerini doğaya atmamaları veya rahatsız edici sesler çıkarmamaları için “Alman banyo kuralları” oluşturmayı reddediyor.

Bulduğunuzdan daha temiz bir yer bırakmak için eski bir İzci görgü kuralı vardır. Oltmanns, “Bu değer topluluğumuzda derinden kök salmıştır, herhangi bir reçete yazmamıza gerek yoktur” diyor.

Corona’dan sonra bile kamp patlama yaşıyor


Federal İstatistik Ofisi’nden alınan rakamlar, kampçılık eğiliminin korona pandemisinden sonraki yıllarda artmaya devam ettiğini gösteriyor. Geçen yıl, Almanlar kamp alanlarında 40 milyondan fazla geceleme geçirdi.

Buna ek olarak, giderek daha fazla aile kendi karavanlarını ve karavanlarını satın alıyor: Alman karavan derneği CIVD’ye göre, yeni kayıt edilen kamp araçlarının sayısı Şubat 2023’te yaklaşık 6900’e yükseldi, bu Şubat 2022’ye göre yaklaşık yüzde dört daha fazla. Nisan ve Mayıs ayları ile birlikte kampçılık, Ekim ayına kadar sürecek olan yüksek sezona yavaş yavaş yaklaşmaktadır.

Hamburg start-up’ına göre, şu anda her hafta yaklaşık 200 rezervasyon alıyor ve trend artıyor. Başlangıç, Nisan/Mayıs 2022’ye kıyasla geceleme sayısını ikiye katladı. Hinterland Kampı kurulduğundan bu yana yaklaşık 180.000 geceleme kaydetti. Bazı durumlarda, platform kamp alanlarının aksine kışın kapanmadığından, aileler Noel ve Yılbaşı gecesi için de yer ayırtırdı.


ayrıca oku


Schleswig-Holstein'daki Insel-Camp Fehmarn, Almanya'daki 2022 ADAC süper sitelerinden biridir.






Şimdiye kadar, Hamburgerler ağırlıklı olarak Baltık Denizi, Bavyera, Kara Orman, Eifel, Taunus ve Konstanz Gölü gibi Alman tatil bölgelerinde olmuştur. Ancak CEO Oltmanns şunun altını çiziyor: “Yol Avrupa’ya çıkar. Bu yıl Hırvatistan’da başlamak istiyoruz ve Portekiz’de çoktan başladık.” Avusturya, İtalya, Macaristan ve İskandinavya’ya da genişleme planlanıyor. Kurucu ortak Neubert zaten Norveç’in başkenti Oslo’da yaşıyor ve oradan yeni yerlerin gelişimini şekillendirmeye yardımcı olabilir.

Start-up, uluslararasılaşmaya hâlâ dikkatli bir şekilde yaklaşmak istiyor ve ana odak noktası Almanya’da kalıyor. Kurucu ortak Raatz bunun iki nedenini açıklıyor: “Müşteri desteği çok önemli. Kampçılardan ve ev sahiplerinden her zaman sorular geliyor, bu yüzden her ülkede, özellikle de dil engelleri varken, iletişim halinde olmamız gerekiyor.”

Ayrıca müşterilerin Almanya’dan çıkması öncelikli olarak önemli değildir. Hinterland Camp Raatz’a göre, hafta sonu kendiliğinden “su bidonlarını ve güneş panellerini paketleyen” ve günlük hayattan kaçmak için kısa mesafeler süren ailelerden gelen birçok soru var. Yurtdışına seyahat etmek, yalnızca iki haftadan uzun süren seyahatler için ilginç hale gelir.

Kamp pazarında rekabet artıyor


Hinterland Camp’in kurucuları, tatil trendinden de yararlanmak isteyen, sayısı giderek artan diğer kampçılarla pazarı paylaşmak zorunda. 2016 yılında kurulan Münih start-up Roadsurfer, Avrupa kamp pazarının en iyisi. Platform, Bullis’i kiralamanın yanı sıra 2021’den bu yana 1.500’den fazla özel park yerinin aracılığını yapıyor, geçen yıl ABD’ye yayıldı ve HV Capital, Heartcore Capital gibi tanınmış finansörler ve Trivago kurucuları gibi iş melekleri tarafından destekleniyor.

Zeltzuhause, İsviçreli sağlayıcılar Camperland ve Nomady, Constance’tan MyCabin ve Alpaca Camping gibi daha genç start-up’lar da Hamburg’a benzer şekilde doğada çadır ve kamp için yerler sağlıyor ve özellikle tarımsal işletmelere, özel şahıslara ve kulüplere hitap ediyor.

Bununla birlikte, doğa tutkunları Oltmanns ve Raatz, artan rekabetten korkmuyor. “Pazarın daraldığını hissetmedik. Aksine: Özel kampçılık daha iyi bilinir hale geldiğinde mutlu oluyoruz” diyor CEO. Start-up, Roadsurfer gibi yoldaşlarla, örneğin Bafin sorunuyla ilgili olarak düzenli olarak fikir alışverişinde bulunuyordu. Ayrıca, birçok kullanıcının çeşitli start-up’ların tekliflerini denediğini ve tarım arazilerinde hala çok fazla kullanılmayan potansiyel olduğunu gözlemliyorlar.

Zaman izin verdiğinde, farklı kamp tercihleri olsa da, kurucular kendilerini en iyi müşterileri olarak görüyorlar. Oltmanns, “Mare e Monti gibiyiz” diyor. “Bisiklete binmek için her zaman dağlara çekilsem de, Olli uçurtma sörfü için suda olmayı tercih ediyor.”


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.


Bu metin, “Gründerszene” dergisi ile yapılan bir işbirliğinden gelmektedir. Bağlantılara tıklayın, Haberler’den çıkın ve gruenderszene.de’deki makalelere ulaşın.


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.