Asistan sistemleri: Arabalar tam otomatik olarak park ettiğinde

Tavşan_Tutkusu

New member
KAkıllı telefonunuza dokunun, uygulamayı açın ve arabayı garaja gönderin. Ve bunların hepsini direksiyon simidinin başına oturmak zorunda kalmadan yapabilirsiniz. Acele ve otopark fobileri için bir rüya.

Pek çok park yardımcısı var: ön ve arka bip seslerinden sonra, manevra yaparken daha iyi bir genel bakış için kameralar geldi, ardından uzaktan kumandalı bir araba gibi bir cep telefonu uzaktan kumandası kullanarak park edin. Artık ilk modeller, sizin herhangi bir şekilde müdahale etmenize gerek kalmadan bağımsız olarak boşluğa giriyor.

Kulağa basit gelen teknik olarak oldukça karmaşıktır. Bunun için otomobillerin otomatik sürüş fonksiyonları ölçeğinde dördüncü seviyeye karşılık gelmesi gerekir. Şimdiye kadar, arabalar yalnızca park ederken sürücülere yardımcı oldu.


Otomobiller ve otomobil endüstrisi hakkında daha fazla bilgi







Klaus Rosenfeld, Alman otomobil endüstrisindeki en güçlü adamlardan biridir.





Otomotiv tedarikçisi Schaeffler





Şimdiye kadar Volkswagen, Tennessee eyaletindeki Chattanooga'da üretim yapıyordu.  Bir elektrikli kamyonet, Columbia'daki yeni bir fabrikada yakında hattan çıkacak















En iyi ihtimalle, yarı otonom işlevleri açıklayan Düzey 2 gereklidir. 3. seviyede, sürücünün artık yola bakması gerekmez, ancak belirli durumlarda on saniye içinde yeniden direksiyona geçmeye hazır olması gerekir.

Ancak kendi kendine park eden araçlar için 4. seviye sistemler gereklidir. Münih Teknik Üniversitesi’nde Araç Teknolojisi Profesörü Markus Lienkamp, artık kimsenin araçta olması gerekmediği için, arabanın mutlak becerilere sahip olması gerekiyor: Karşılık gelen araçların “yüzde 99,99999999” güvenilir olması gerektiğini söylüyor. “Bu, hızlı, ileriye dönük ve çok iyi sensörler ve bilgisayarlar gerektiren çok büyük bir zorluk.”

Otoparkta kendi altyapısı


Mercedes-Benz, bu seviyeye ulaşan ilk üreticilerden biriydi. Birkaç hafta önce şirket, Bosch ile birlikte Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi’nden (KBA) Stuttgart Havalimanı’ndaki P6 otoparkında Seviye 4 sistemi için onay aldı.

Bu, uygun donanıma sahip bazı S-Serisi ve EQS modellerinin oraya sürücüsüz olarak park edebileceği anlamına gelir. Mercedes’te otonom sürüş geliştirme departmanı başkanı Joachim Missel, “Zorluk, başka bir araba aniden yolu kapatsa bile, sistemin her durumda bu görevi yerine getirmesi gerektiği gerçeğinde yatıyor” diyor.

Sistem şu şekilde çalışır: İlk olarak, sürücü Mercedes uygulamasını kullanarak bir park yeri ayırır. Katlı otoparkta araç, tanımlanmış devir teslim alanında kendi haline bırakılıyor ve uygulama üzerinden park etme işlemi başlatılıyor.


Boşluk bırakma cesareti - arabalar tam otomatik olarak park ettiğinde




Tam otomatik bir Mercedes-Benz S-Serisi, Stuttgart Havalimanı’ndaki çok katlı bir otoparktan geçiyor

Kaynak: dpa-tmn/Marijan Murat


Aracın başarıyla park edilebilmesi için kapalı otoparkın kendi altyapısına sahip olması gerekir: Bosch’tan özel olarak geliştirilmiş stereo kameralar ve otopark ile araç arasında bilgilerin paylaşıldığı bir radyo bağlantısı.

Çünkü araba her zaman yıldırım hızında durabilmelidir. Missel, “Aracın elektrik sistemindeki ve frenlerdeki fazlalıklar, sürücüsüz park etme için yeterli, çünkü durmak kaçmaktan daha hızlıdır” diyor, “araç tarafındaki güvenlik önlemleri her zaman uygulamaya göre uyarlanıyor.”

Seviye 4 park sistemi


Yani Level 4 sistemi yürüme hızında çalıştığı için çalışır. Lienkamp, ”Güvenlik riski düşük, sensörlerin otoyol hızında olduğu kadar ileriyi ve uzaklara bakması gerekmiyor” diye açıklıyor.

Ancak otomobil üreticileri uzun süredir başka çözümler üzerinde çalışıyor. Daha güçlü sensörlerle, bu on yılda yüksek hızlarda bile Seviye 4 mümkün olacak. Bu, başlangıçta Audi, BMW, Porsche ve Mercedes gibi lüks araçlar için ayrılacak. Veya kamyonlar.


Boşluk bırakma cesareti - arabalar tam otomatik olarak park ettiğinde




Arabalar, akıllı telefon aracılığıyla kendilerine izin verilir verilmez, bir bırakma otoparkından Stuttgart Havalimanı’ndaki çok katlı bir otoparka kendilerini park edebilirler.

Kaynak: dpa-tmn/Marijan Murat


Mercedes ayrıca diğer şehirlerdeki otomobiller için otomatik park yeri sunmak istiyor. Joachim Missel otoyollarda Seviye 3 araçlar için daha yüksek hızlarda ve diğer Seviye 4 işlevlerde daha yüksek hızlarda bir sonraki kilometre taşını görüyor: “Ancak kendi başlarına da araba kullanmak isteyen sürücüler için sistemler geliştireceğiz.” Ama artık otoparkta yok.

Sürücüsüz kamyonlar


Ancak Profesör Lienkamp, Mercedes’in park asistanının Seviye 4 araçlar için büyük bir atılım olacağına inanmıyor.

“Uygulama yönetilebilir, bu nedenle trafik sıkışıklığı pilotu daha pratik faydalar sunuyor.” Veya hatta otonom sürüş – bilim adamı, özellikle ticari araçlarda, Seviye 4 teknolojisinin uygulama alanını tam otomatik bir park asistanından daha alakalı olarak sınıflandırıyor.

Bunun pratik örnekleri zaten var. Örneğin kamyon üreticisi MAN, Truck Atlas-L4’ü Münih Teknik Üniversitesi ve diğer ortaklarla birlikte geliştirdi.


ayrıca oku


Tesla Resmi Olarak Gruenheide Gigafactory'yi Açtı






Halka açık yollardaki test projesinde, bir sürücü bir römorku aktarma istasyonuna teslim ediyor. Orada, bir Seviye 4 kamyon yükü devralır ve bağımsız olarak bir sonraki lojistik merkezine gider.

Yolda hala müdahale etmek için gemide bir güvenlik sürücüsü var. Varış noktasında başka bir sürücü treyleri devralır ve geleneksel bir kamyonla müşteriye götürür.

Torc Robotics, ABD’de benzer amaçlar için şişman bir ABD kamyonu olan birkaç Freightliner Cascadia’yı dönüştürdü ve bunları ülkenin güney kesiminde otonom olarak kullanıyor. Şimdiye kadar burada bir güvenlik sürücüsü de direksiyon başındaydı, ancak iki yıl içinde tekerlekli yük eşekleri tek başına yollarda olmalı.

Kamyonlarla, çaba karşılığını verir


Kamera, radar, mikrofon ve lidar teknolojisine sahip 40 civarında sensöre ek olarak güçlü bilgisayarlar kullanılmaktadır. Bu, siste ve karda bile sürüşü mümkün kılmalıdır. Torc, direksiyon, frenler, yerleşik ağ ve yerleşik voltaj gibi güvenlikle ilgili bileşenleri yedekli olarak tasarlar. Bir örnek başarısız olursa, hemen bir başkası devralır.

Arabalara kıyasla, aracın uzunluğundan dolayı efor daha fazladır ve bu da maliyetleri artırır – ancak kamyonlarda çabaya değer. Torc Robotics Genel Müdürü Peter Vaughan Schmidt, otomasyon sayesinde aynı anda daha uzun süre kullanılabiliyor ve bu da zamandan, paradan ve kaynaklardan tasarruf sağlıyor, diyor: “Aynı zamanda, kamyoncuların artık yorulması gerekmediği için kazaları da azaltıyor. direksiyon başında.”


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.