Aston Martin Vanquish 2025 testte: Bu spor otomobil yolda leopar gibi

Tavşan_Tutkusu

New member
Aston Martin, “Goldfinger”dan bu yana James Bond'un ev tedarikçisi oldu. Üretici, yeni Vanquish ile mükemmel 007 şirket otomobilini üretiyor. Tüm trendlere meydan okuyan yeni bir on iki silindirli motor, özellikle bu amaç için geliştirildi. Test, otomobilin yolda nasıl performans gösterdiğini gösteriyor.


Lüks Grand Tourer'ların küçük ama kaliteli segmentinde bir hareketlilik var. Çünkü bu sonbaharda yeni Bentley Continental, Ferrari 12Cilindri ve yeni Aston Martin Vanquish sizi şehvetli bir ülke gezisinin tadını çıkarmaya davet ediyor.

Ve İngiliz hemen öne çıkıyor. Bir yandan Gaydon'da tüm trendlere karşı ve sadece bu araba için yeni bir V12 yapıyorlar. Öte yandan fiyatı en az 386.000 Euro olan coupé sadece yüksek sosyeteye değil aynı zamanda Hollywood'a da hitap ediyor.


1964 yapımı “Goldfinger” filminden bu yana Aston Martin, defalarca James Bond adında birinin evinin ve sarayının tedarikçisi olmuştur. Daniel Craig'den sonra dünyanın en ünlü gizli ajanı rolünü kimin üstleneceğini ve bir sonraki filmin ne zaman vizyona gireceğini henüz kimse bilmiyorken, İngilizler şimdiden Vanquish ile potansiyel şirket arabasını hazırlamaya başladı.


Vanquish – tıpkı Bay Bond gibi – en azından gayri resmi olarak zirvede. MI6'da ve Aston Martin'de, Valkyrie ve Valhalla'da birkaç üst düzey yönetici var; bunlar, zahmetli bir şekilde ehlileştirilmiş yarış arabalarından pek de aşağı olmayan diğer iki uç noktadır. Ancak prestij ile performansın, zarafet ile acelenin karışımı söz konusu olduğunda Vanquish rakipsizdir ve üçüncü nesilde de bu iddiayı karşılamaya devam etmektedir.


Bu, iki kapılı otomobili her açıdan göz alıcı kılan sonsuz uzun kaputa, iddialı bir ön kısma ve arsız bir arka tarafa sahip bir tasarımla sağlanıyor. Ve 007'ye benzer şekilde, Bentley'inki kadar barok görünmeyen ve İtalyanlar kadar yüksek sesle dikkat çekmek için çığlık atmayan, vücut olarak sportif bir smokin giyiyor.


Biraz daha büyük ve daha geniş olmasına rağmen Aston Martin, Vanquish'i iki kişilik bir koltuk olarak satmaya bile çalışmıyor. Bunun yerine, İngilizler onu arka tarafta iki niş ile bırakıyorlar; bunlar o kadar açılı ve yerleşik ki, mağaralara yalnızca özel yapım çantalar sığabiliyor.

Aston Martin Vanquish'in içi


Ancak “Q” bu konuda bir şeyler düşünecektir. Değilse de Vanquish, uzun yolculuklar için oldukça uygun olan 248 litrelik bir bagaj da sunuyor. Ayrıca, yeniden keşfedilen lüks arayışına ve yeni kazanılan inatçılığa tanıklık eden, bol miktarda karbon veya piyano cilasının yanı sıra kalın, yumuşak deriden oluşan bir iç mekan da var.

Aston Martin'in küçük ortağı AMG'nin eski elektroniklerini kullanmak zorunda kaldığı günler geride kaldı. Artık memnun edici sayıda tuşa, geniş bir dokunmatik ekrana ve yeni göstergelere sahip kendi kokpitleri var; her ne kadar tüm dijital ekranlar gibi bir şekilde birbirleriyle değiştirilebilir olsalar da.


İngilizler ise motor konusunda cesaret gösterdi. Rakip Bentley on iki silindirli motorun sınıfını yeni düşürüp yerine bir V8 ve bir elektrik motoru koyarken, Aston Martin tamamen yeni bir V12 geliştirme lüksüne sahip.

Yine 5,2 litre hacme sahip ve iki turbonun yardımıyla daha önce ulaşılamayan 835 bg güç üretiyor ve arka akstaki Pirelli silindirlerinin 1000 Newton metreye kadar torkla inlemesini sağlıyor.


Bir ödüllü dövüşçünün patlayıcı gücünü geliştirmesine rağmen, mide çukuruna çarpmadan önce bir çocuk eldiveni takıyor, bu da güç becerisini bu kadar gelişmiş bir şekilde sergiliyor.

Bu aynı zamanda arka plan gürültüsü için de geçerlidir. Çünkü dört egzoz borusundaki ses kanatları açıkken bile, V12'nin sesi, ağır metalden ziyade fortissimo çalan Londra Filarmoni Orkestrası'na benziyor.

Aston Martin Vanquish böyle sürüyor


Ve aynı derecede hassas ve hassas bir şekilde yönetiliyor. Tabii ki kaba kuvvetle ileri fırlıyor, sıfırdan 100 km/saat hıza 3,3 saniyede, tam gazda ise 345 km/saat hıza ulaşıyor.

Elbette ne 4,85 metre ne de 1,8 ton en iyi ihtimalle tartışılamaz. Ve arkaya monte edilen sekiz vitesli otomatik şanzıman bazen biraz fazla istekli görünüyor.

Ancak Vanquish otoyolda ve hatta karada mükemmel dengeyi korur, kaya gibi sert olmadan sıkı bir şekilde bağlanır ve küçük parmağınızla rotasında tutulabilir. Üstelik havalı süspansiyon veya arka aks yönlendirmesi olmadan.

Arabayı hassas bir şekilde kullanıyor, tüm gücüne rağmen her zaman iyi huylu kalıyor, ara sıra yapılan küçük sürüş hatalarını affediyor ve köy yolundaki keskin virajlarda veya sol şeritte aşırı yüksek hızlarda bile biraz gergin görünmüyor. Saldırıya uğrayan kızgın bir boğadan çok, sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi sinsi


Çözüm: Her zamankinden daha yakışıklı görünüyor, daha terbiyeli ve her şeye rağmen her zamankinden daha fazla kasları var. Bu, yeni Aston Martin Vanquish'in bir kez daha ideal Bond arabası olarak önerildiği anlamına geliyor. Hollywood hâlâ tereddüt ederken, bu sefer sosyete, film ajansını bile geride bırakabilir. En azından bu zevki 386.000 Euro veya daha fazlasıyla karşılayabilenler, kendilerini gerçek hayatta James Bond gibi hissedecekler.

Veri sayfası: Aston Martin Vanquish


– Hacim: 5200 cc

– Maksimum güç: 614 kW/835 HP

– Maksimum tork: 1000 Nm

– Tahrik: arkadan çekişli

– Şanzıman: sekiz ileri otomatik

– Uzunluk: 4850mm

– Genişlik: 2044mm

– Yükseklik: 1290 mm

– Dingil mesafesi: 2885 mm

– Boş ağırlık: 1774

– Yük kapasitesi: yok

– Bagaj hacmi 248 litre

– Maksimum hız: 345 km/saat

– Hızlanma 0-100 3,3 sn km/saat

– Ortalama tüketim: 13,4 litre/100 km

– Menzil: 610 km

– CO₂ emisyonu: 312 g/km

– Yakıt: Harika

– Emisyon sınıfı: Eu6

– Enerji verimlilik sınıfı: kA

– Taban fiyat: 386.000 euro

– Tip sınıfları: yok

– Taşıt vergisi: 832 euro/yıl

– Güvenlik: Altı hava yastığı, mesafe kontrolü, şerit yönlendirme, uykululuk uyarısı

– Konfor: Tamamen deri iç mekan, otomatik klima kontrolü, elektrikli bagaj kapağı

– Yakıt tasarrufu teknolojisi: otomatik start-stop sistemi


Thomas Geiger, dpa/jk