Tavşan_Tutkusu
New member
Modern otomobiller tekerleklerde aynı tabletlerdir. Birçok işlev ekran veya ses kontrolü ile çalıştırılabilir. Ancak bu aynı zamanda kaza riskini de artırır. Uzmanlar uyarıyor. Bazı üreticiler zaten araçlardaki dikkat dağınıklığını en aza indiriyor-bu da bir kalite işareti haline gelebilir.
Büyük ekranlar, kafa ekranları, dil ve jest kontrolü-otomobillerin çalışması istikrarlı bir şekilde dijital hale geliyor. Ve onunla da daha kolay ve daha güvenli?
Bazı uzmanlar, çok fazla dijital teklifle daha fazla dikkat dağıtıcı risk olabileceğine inanıyor. Bu, kaza riskini artırır. Profesör Dieter Nasıra, Landshut Üniversitesi Otomotiv Bilgi Kursu Başkanı olarak “Araçta daha fazla işlevle, kontrol sayısı ve dolayısıyla karmaşıklık artar” diyor.
Genellikle bilinmeyen bir arabaya tırmanmak ve hemen gitmek artık mümkün değil. Dişli seçim kolu veya dönüş sinyali için yer markalar arasında değil, aynı zamanda bir markanın modelleri de farklılık gösterebilir.
Birçoğu, örneğin bir direksiyon çubuğu kolu aracılığıyla otomatik veya elektrikli araçlardaki sürüş modlarını nispeten klasik olarak değiştirmek için kullanılır. Yeni Tesla Model 3 ile, örneğin, bu dokunmatik ekran üzerinde veya çatı konsolundaki düğme üzerinden gerçekleşir.
Profesör Nazareth, “Sürücüler, göstergelerin direksiyon simidi üzerindeki düğmelerle etkinleştirildiğini bilmeli” diyor. Döner kavşakta yanıp sönme neredeyse imkansızdır.
Güvenlik Konsorsiyumu Euro NCAP bu nedenle değerlendirme kriterlerini 2026'dan değiştireceğini açıkladı. Bu, üreticileri “temel işlevler için ayrı, fiziksel kontrolleri sezgisel bir şekilde kullanmaya” teşvik etmek istiyor.
Yine arabadaki fiziksel kontroller
Dönüş sinyalleri, boynuzlar, silecekler, SOS acil durum çağrıları ve uyarı göstergeleri gibi önemli kontroller (tekrar) fiziksel kontroller olarak kurulmalıdır. Maksimum beş yıldız daha sonra sadece düğmelerle mevcuttur. Bununla birlikte, testler yasalara göre gerekli değildir, ancak tüketicilere oryantasyon için hizmet vermektedir.
Genel olarak, Dieter Nasıra'ya göre, dokunsal düğmeler kullanılmıyorsa operasyon kalitesi azalır. Uzman, “Bir dokunmatik ekranla, kullanıcılar istenen anahtarlama elemanına parmaklarıyla dokunsal olarak yaklaşamaz, ancak sadece doğrudan havadan vurmaya çalışın. Bu nedenle kör bir operasyon hariç tutulur.”
Ama direksiyonda sürüş sırasında dikkati dağılmamalısınız. Yasama organı ayrıca, 23 paragraftaki Karayolu Trafik Yönetmeliği'nde (STVO) kontakt ekranlar veya navigasyon cihazları gibi elektronik cihazların işletilmesi ile ilgili olarak öngörmektedir.
Prensip olarak, sadece “cihaza, yola, trafike, görünürlük ve hava koşullarına uyarlanmış cihazın kısa bir görünümüdür. Cihazların alınmaması veya ses kontrol edilmemesi gerekir. Dokunmatik ekranın alt menüde arama ile zamanla ilgili çalışması hariç tutulmalıdır.
Otomobil üreticileri dikkat dağınıklığı en aza indirmeye teşvik edilir. Yeni araç mimarisinde “Yeni Sınıf”, BMW bu nedenle ön camdaki anahtarlar, düğmeler ve geniş bir projeksiyon karışımına güveniyor.
Direksiyon simidinin arkasındaki büyük, dijital bir kokpit yerine BMW, ön camın altında dar bir ekran çubuğu kullanır. Önemli sürüş bilgileri sürücünün önünde, diğerleri projede widget olarak solabilir.
Artık orta ekrana bakmak zorunda değilsiniz, ancak bilgilerin çoğunu kendi görüş alanınızda bulun. Araç uyarıları, aciliyetten sonra hatayı veya hatayı gizlice gösterebilir.
BMW UX/UI geliştirme müdürü Jörn Freyer, “Düz bir ayakta, sürücüyü panoramik vizyonun görme alanındaki, orta ekranda düşük silme su seviyesiyle uyarıyoruz. Bu analog enstrümanlar ile mümkün olmaz” diyor. IX3 şeklinde yeni nesil aracın ilk modelinin yıl sonunda piyasaya çıkması planlanıyor.
Diğer işlevler, orta ekranla ve çok işlevli direksiyon simidi, ses kontrolü veya klasik kontroller aracılığıyla seçilebilir. “Hala avantajlar sunuyorlar,” diyor Jörn Freyer. Koltuklar, farlar, hacim veya arka disk ısıtma ve ısıtma için anahtarlar, kışın kalın eldivenlerle bile manuel olarak çalıştırılabilir.
BMW, giderek daha karmaşık bir menü aracılığıyla daha kolay gezinmek için Rotary Presser “Idrive” ile otomatik endüstri-2001'deki menü navigasyonunu zaten değiştirdi.
Freyer, “Bu o zaman gerekliydi çünkü yeni nesildeki fonksiyonlar selefine kıyasla önemli ölçüde arttı” diyor. Direksiyon simidinin arkasındaki 35 reklam ve 65 kontrol yerine BMW bunları 15 ve 28 elementlere düşürdü.
Pedallar arabada vazgeçilmez kalıyor
Hızlandırıcı, fren, direksiyon simidi ve muhtemelen birleştirme gibi dokunsal kontroller olmadan hiçbir araba yapamaz. Nasıra, “Pedallar ayak üzerinde dokunsal ve temiz geri bildirim sunuyor ve bir ses kontrolünden daha hızlı tepki veriyor. Zaman -kritik komutlar dil tarafından verilemez” diyor. Bu nedenle, dil üzerinde tamamen bir araba görmez.
Bununla birlikte, yapay zeka kullanarak ses kontrolünde çok fazla potansiyel vardır. “Bugünün ses kontrolü yalnızca belirli anahtar kelimeler ve doğru komutlar aracılığıyla çalışıyor. Gelecekte işlevler doğal dilde çalıştırılacak” diyor.
Önümüzdeki birkaç yıl içinde VR, artırılmış gerçeklik ve sergilerde çok şey olacak. Nasıra, “Gelecek, esnek ekranlar, mini projektörler gibi ekran için daha fazla seçenek sunacak” diyor.
Ancak daha dokunsal unsurlar için geriye dönük bir eğilim de mümkündür. Nasıra, “Dokunmatik ekranlar ve diğer ekranlar daha iyi oldukları için tanıtılmadı, ancak birçok anahtar ve koldan daha ucuz oldukları için” diyor.
Daha fazla anahtar ve düğme bu nedenle yüksek kalite ve kalitenin bir işareti olabilir. Volkswagen, Golf, Tiguan ve Passat'taki müşterilerinin eleştirisine tepki gösterdi. VW Golf 8'de, direksiyon simidindeki model bakımı dokunsal düğmelerinden sonra, selefinin küçük dokunmatik ekran alanlarını değiştirin.
Ve yeni Bugatti spor otomobilinde, Fransız üretici neredeyse tamamen benzer ekranlar kullanıyor. Ancak, 4.52 milyon avro fiyatına rağmen, turbillon uzun zamandır satıldı.
Fabian Hoberg, DPA/JK
Büyük ekranlar, kafa ekranları, dil ve jest kontrolü-otomobillerin çalışması istikrarlı bir şekilde dijital hale geliyor. Ve onunla da daha kolay ve daha güvenli?
Bazı uzmanlar, çok fazla dijital teklifle daha fazla dikkat dağıtıcı risk olabileceğine inanıyor. Bu, kaza riskini artırır. Profesör Dieter Nasıra, Landshut Üniversitesi Otomotiv Bilgi Kursu Başkanı olarak “Araçta daha fazla işlevle, kontrol sayısı ve dolayısıyla karmaşıklık artar” diyor.
Genellikle bilinmeyen bir arabaya tırmanmak ve hemen gitmek artık mümkün değil. Dişli seçim kolu veya dönüş sinyali için yer markalar arasında değil, aynı zamanda bir markanın modelleri de farklılık gösterebilir.
Birçoğu, örneğin bir direksiyon çubuğu kolu aracılığıyla otomatik veya elektrikli araçlardaki sürüş modlarını nispeten klasik olarak değiştirmek için kullanılır. Yeni Tesla Model 3 ile, örneğin, bu dokunmatik ekran üzerinde veya çatı konsolundaki düğme üzerinden gerçekleşir.
Profesör Nazareth, “Sürücüler, göstergelerin direksiyon simidi üzerindeki düğmelerle etkinleştirildiğini bilmeli” diyor. Döner kavşakta yanıp sönme neredeyse imkansızdır.
Güvenlik Konsorsiyumu Euro NCAP bu nedenle değerlendirme kriterlerini 2026'dan değiştireceğini açıkladı. Bu, üreticileri “temel işlevler için ayrı, fiziksel kontrolleri sezgisel bir şekilde kullanmaya” teşvik etmek istiyor.
Yine arabadaki fiziksel kontroller
Dönüş sinyalleri, boynuzlar, silecekler, SOS acil durum çağrıları ve uyarı göstergeleri gibi önemli kontroller (tekrar) fiziksel kontroller olarak kurulmalıdır. Maksimum beş yıldız daha sonra sadece düğmelerle mevcuttur. Bununla birlikte, testler yasalara göre gerekli değildir, ancak tüketicilere oryantasyon için hizmet vermektedir.
Genel olarak, Dieter Nasıra'ya göre, dokunsal düğmeler kullanılmıyorsa operasyon kalitesi azalır. Uzman, “Bir dokunmatik ekranla, kullanıcılar istenen anahtarlama elemanına parmaklarıyla dokunsal olarak yaklaşamaz, ancak sadece doğrudan havadan vurmaya çalışın. Bu nedenle kör bir operasyon hariç tutulur.”
Ama direksiyonda sürüş sırasında dikkati dağılmamalısınız. Yasama organı ayrıca, 23 paragraftaki Karayolu Trafik Yönetmeliği'nde (STVO) kontakt ekranlar veya navigasyon cihazları gibi elektronik cihazların işletilmesi ile ilgili olarak öngörmektedir.
Prensip olarak, sadece “cihaza, yola, trafike, görünürlük ve hava koşullarına uyarlanmış cihazın kısa bir görünümüdür. Cihazların alınmaması veya ses kontrol edilmemesi gerekir. Dokunmatik ekranın alt menüde arama ile zamanla ilgili çalışması hariç tutulmalıdır.
Otomobil üreticileri dikkat dağınıklığı en aza indirmeye teşvik edilir. Yeni araç mimarisinde “Yeni Sınıf”, BMW bu nedenle ön camdaki anahtarlar, düğmeler ve geniş bir projeksiyon karışımına güveniyor.
Direksiyon simidinin arkasındaki büyük, dijital bir kokpit yerine BMW, ön camın altında dar bir ekran çubuğu kullanır. Önemli sürüş bilgileri sürücünün önünde, diğerleri projede widget olarak solabilir.
Artık orta ekrana bakmak zorunda değilsiniz, ancak bilgilerin çoğunu kendi görüş alanınızda bulun. Araç uyarıları, aciliyetten sonra hatayı veya hatayı gizlice gösterebilir.
BMW UX/UI geliştirme müdürü Jörn Freyer, “Düz bir ayakta, sürücüyü panoramik vizyonun görme alanındaki, orta ekranda düşük silme su seviyesiyle uyarıyoruz. Bu analog enstrümanlar ile mümkün olmaz” diyor. IX3 şeklinde yeni nesil aracın ilk modelinin yıl sonunda piyasaya çıkması planlanıyor.
Diğer işlevler, orta ekranla ve çok işlevli direksiyon simidi, ses kontrolü veya klasik kontroller aracılığıyla seçilebilir. “Hala avantajlar sunuyorlar,” diyor Jörn Freyer. Koltuklar, farlar, hacim veya arka disk ısıtma ve ısıtma için anahtarlar, kışın kalın eldivenlerle bile manuel olarak çalıştırılabilir.
BMW, giderek daha karmaşık bir menü aracılığıyla daha kolay gezinmek için Rotary Presser “Idrive” ile otomatik endüstri-2001'deki menü navigasyonunu zaten değiştirdi.
Freyer, “Bu o zaman gerekliydi çünkü yeni nesildeki fonksiyonlar selefine kıyasla önemli ölçüde arttı” diyor. Direksiyon simidinin arkasındaki 35 reklam ve 65 kontrol yerine BMW bunları 15 ve 28 elementlere düşürdü.
Pedallar arabada vazgeçilmez kalıyor
Hızlandırıcı, fren, direksiyon simidi ve muhtemelen birleştirme gibi dokunsal kontroller olmadan hiçbir araba yapamaz. Nasıra, “Pedallar ayak üzerinde dokunsal ve temiz geri bildirim sunuyor ve bir ses kontrolünden daha hızlı tepki veriyor. Zaman -kritik komutlar dil tarafından verilemez” diyor. Bu nedenle, dil üzerinde tamamen bir araba görmez.
Bununla birlikte, yapay zeka kullanarak ses kontrolünde çok fazla potansiyel vardır. “Bugünün ses kontrolü yalnızca belirli anahtar kelimeler ve doğru komutlar aracılığıyla çalışıyor. Gelecekte işlevler doğal dilde çalıştırılacak” diyor.
Önümüzdeki birkaç yıl içinde VR, artırılmış gerçeklik ve sergilerde çok şey olacak. Nasıra, “Gelecek, esnek ekranlar, mini projektörler gibi ekran için daha fazla seçenek sunacak” diyor.
Ancak daha dokunsal unsurlar için geriye dönük bir eğilim de mümkündür. Nasıra, “Dokunmatik ekranlar ve diğer ekranlar daha iyi oldukları için tanıtılmadı, ancak birçok anahtar ve koldan daha ucuz oldukları için” diyor.
Daha fazla anahtar ve düğme bu nedenle yüksek kalite ve kalitenin bir işareti olabilir. Volkswagen, Golf, Tiguan ve Passat'taki müşterilerinin eleştirisine tepki gösterdi. VW Golf 8'de, direksiyon simidindeki model bakımı dokunsal düğmelerinden sonra, selefinin küçük dokunmatik ekran alanlarını değiştirin.
Ve yeni Bugatti spor otomobilinde, Fransız üretici neredeyse tamamen benzer ekranlar kullanıyor. Ancak, 4.52 milyon avro fiyatına rağmen, turbillon uzun zamandır satıldı.
Fabian Hoberg, DPA/JK