Bilinirlik: Altı milyon kullanıcılı öğrenme uygulamasının başarısının formülü

Tavşan_Tutkusu

New member
SStart-up Knowunity’ye göre, son finansman turu üç hafta içinde tamamlandı. Şubat ortasında, mevcut yatırımcılar, dokuz aylık Seri A’nın bir uzantısı olan öğrenme uygulamasına dokuz milyon avro daha yatırdı.

Kurucu ortak ve CEO Benedict Kurz, “Gründerszene” ile yaptığı röportajda “Büyük bir finansman turu yapmak istemedik” diyor. Bunun yerine, eski hissedarlar yeni bir yatırım için baskı yapacaktı.

Knowunity yatırımcısı Redalpine’in ortağı Sebastian Becker, “İlk yatırımımızın ardından Knowunity her düzeyde olağanüstü bir şekilde gelişti” diyor. TikTok formatında eğitim sunan uygulama, kurucusu Kurz’a göre yalnızca son çeyrekte iki milyon kullanıcı büyüdü. Eylül 2020’deki başlangıcından bu yana, yaklaşık altı milyon öğrenci Knowunity’ye kaydoldu.


Öğrenme hakkında daha fazlasını buradan okuyun




Öğrenme etkileyicileri, yani binlerce takipçisi olan aynı yaştaki eğitmenler, kısa video formatlarında verirler. İngilizce, matematik veya biyoloji gibi çok çeşitli konularda özel ders verme ve notlar, zihin haritaları ve hatta ses kayıtları sağlama.

Knowunity, kullanıcıların birden fazla etkileyiciyi takip edebildiği ve diğer öğrencilerle bağlantı kurabildiği bir sosyal ağ gibi kurulur. Bunun arkasındaki fikir, herkesin materyallerini paylaşabilmesi ve böylece başkalarının öğrenmesine yardımcı olabilmesidir.

Ayda binlerce avro, etkileyicileri öğrenmeye gidiyor


Özellikle aktif etkileyiciler, başlangıçtan itibaren 100 Euro’ya kadar aylık bir ödenek alırlar. CEO Kurz’a göre, bu tür bir ücret teknoloji şirketine “ayda dört haneli küçük bir miktara” mal oluyor. Ancak paranın teşvik unsuru olmaması gerektiğinin altını çiziyor.

Şimdiye kadar, başlangıç tamamen VC fonlarından finanse edildi. “Strateji her zaman bir veya iki yıl büyümeye odaklanmak ve ardından para kazanmaya odaklanmak olmuştur.” Knowunity, geçen yılın sonundan bu yana çeşitli gelir kaynaklarını test ediyor.

Örneğin şirketler, eğitim alanlarını veya iş girişlerini tanıttıkları uygulamaya reklam yerleştirebilir. Gençler, mezun olduktan sonra ne yapabileceklerini platformda sorup duruyorlardı. Knowunity onlara oryantasyon fırsatı sunmak istiyor.





Öğrenme uygulaması Knowunity böyle görünüyor

Kaynak: Ekran Görüntüleri/Knowunity


21 yaşındaki, ikinci, çok daha alakalı bir gelir kaynağının premium profiller olduğunu açıklıyor. Başlangıç için öğrenme içeriğini tüm öğrencilere ücretsiz olarak sunmak önemlidir. Bununla birlikte, ayda üç ila altı avro karşılığında, örneğin çevrimdışı olarak daha fazla içerik görüntüleyebilecek veya sorgulara daha hızlı yanıt alabilecekler.

Kurz’a göre, başlangıçtan bu yana, ödeme kullanıcılarının büyümesi tahmin edilenden daha fazla olan ayda yüzde 30 arttı. Berlin girişimine göre krizden eser yok.

Knowunity müfredatı beşinci sınıfta başlar. Ancak, kullanıcıların büyük çoğunluğu teknik koleje girmek üzere veya liseden mezun olmak üzeredir. Bu hedef grubun itibarı yoktur. Bu nedenle gençler, premium profilleri için ebeveynlerinin ödeme yapmasına izin vermek zorundadır.

Kurz, çoğu durumda ebeveynlerin özel ders için para harcamaya istekli olduğundan ve bunun sonucunda Knowunity’nin sürekli satış sağladığından emin. Öğrenciler mezun olup uygulamadan çıkarsa, yeni dersler tekrar tekrar gelirdi. Eğitim bu nedenle istikrarlı bir pazardır.

bilgi birliği yönlendirmeler sayesinde büyüyor


CEO, kayıtlı altı milyon öğrenciden kaçının gerçekte Knowunity’yi düzenli olarak açtığını açıklamadı. “Ancak yüksek oranda haftalık ve aylık kullanıcılarımız var.” Başlangıç, öncelikle ağızdan ağza propaganda yoluyla büyüyor. Gençler, uygulamayı sınıf arkadaşlarına tavsiye ediyor ve öğrenimi etkileyen kişiler de profillerini TikTok veya Instagram gibi diğer kanallarda paylaşıyor.

Kurz, öğretmenlerin portaldan kaçacağından korkmuyor – tam tersine. “Birçoğu Instagram’da başladı ve topluluklarını yanlarına alarak bize doğru geldi.”


Yannik Prigl, Benedict Kurz, Lucas Hild ve Gregor Weber (soldan sağa), henüz lisedeyken Knowunity fikrini ortaya attılar.




Yannik Prigl, Benedict Kurz, Lucas Hild ve Gregor Weber (soldan sağa), henüz lisedeyken Knowunity fikrini ortaya attılar.

Kaynak: Knowunity


Ancak başlangıçtaki büyüme sadece kullanıcı sayısı üzerinden olmuyor. Birkaç ay önce, Knowunity diğer Avrupa ülkelerine açıldı. ABD’deki pazar lansmanının da Nisan ayında yapılması planlanıyor. 21 yaşındaki CEO bu nedenle yeni işe alınan ekibi yerinde eğitmek için sık sık New York’ta bulunuyor.

2023 için, aslında Stuttgart’ın Sindelfingen banliyösünde kurulan start-up, her yönüyle genişlemeyi planlıyor. Uzun vadede Kurz ve kurucu ortakları Gregor Weber, Yannik Prigl, Julian Prigl ve Lucas Hild de içeriği öğrenciler için genişletmeyi hayal edebilirler.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.


Bu metin, “Gründerszene” dergisi ile yapılan bir işbirliğinden gelmektedir. Bağlantılara tıklayın, Haberler’den çıkın ve gruenderszene.de’deki makalelere ulaşın.


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.