Bisiklet: Bu hilelerle bisikletinizi yaz için uygun hale getiriyorsunuz

Tavşan_Tutkusu

New member
Bahar sizi bisiklete binmeye davet ediyor. Böylece bisikletinizde hızlı ve sürüşün güvenli ve güvenli olduğunuz için, bisikleti önceden temizlemeli ve korumalısınız. Bir bisiklet ayarını kullanırken bu ev ilacı kullanıyorsanız zaten daha fazla verimlilik ve konfor elde edebilirsiniz.


Bir yay temizliği de bisiklet için iyidir. Deterjan, yumuşak bir sünger ve fırça ile bir kova, çerçeveyi, jantları ve konuşmacıları kirden kurtarmak için yeterlidir. Genel Alman Bisiklet Kulübü'nden (ADFC) Stephan Behrendt, “Pahalı para için özel fonlar da var, ancak Spüli yeterli” diyor.

Zinciri eski bir yağlama havlusu ile serbest bırakmak en iyisidir, aynı şey diş çelenkleri ve zincirleme için zincir devreleri durumunda geçerlidir. Sürücü bileşenleri daha sonra yeniden yağlanmış veya yağlanmıştır. Metal parçalardaki flugrost, bakım cilaları ile iyi işlenebilir.


Temizlik, bisiklet için hayattan kaynaklanan bir bakımdır ve diğer taraftan, Behrendt'in açıkladığı gibi hasar ve aşınma ve yıpranma ve yıpranma sıklıkla görünür hale getirir. Örneğin, jant kanadındaki aşınma göstergesi artık görünür değilse, pervaneyi değiştirmek zorundasınız. Yıpranmış fren balataları da değiştirilir.

Bisiklette zaten parçaları değiştiriyorsanız, daha kolay ve daha verimli – veya daha rahat hale getirebilirsiniz. Ve daha güvenli bileşenleri güçlendirin.

Bisikleti daha rahat et


Her tekerlek rahat olmalıdır. Aksi takdirde Bretthart'ı yönlendiren bir yarış makinesinde bile, oturma pozisyonu doğru olmalıdır. Her gün bisiklet süren herkesin daha yüksek talepleri olacaktır.


Belki eyerle optimizasyona ihtiyaç vardır? Denemek yardımcı olur çünkü koltuk yastığı ayrı ayrı sığmalıdır. Endüstri Derneği Verbund Service ve Bicycle'dan (VSF) Dirk Sexauer, bazı dükkanlar uygun olmazsa hizmet olarak bile gerçekleşiyor.


Asma koltuk direği rahat. Her iki uzman da paralelkenar bahar denizcileri olarak adlandırılıyor. Bunlar, koltuk yüksekliği ve pedal arasındaki mesafeyi teleskopik desteklere derinden daldırılmış olarak değiştirir.

Süspansiyon çatalından daha geniş lastikleri seviyorum


Konforu artırmak istiyorsanız ve aynı zamanda saf görünümü değiştirmek istemiyorsanız, çatal genişliğinin ve çerçevenin izin vermesi koşuluyla daha geniş lastikler açabilirsiniz, diyor Sexauer. Çünkü kauçuklar ne kadar geniş olursa, aynı hava basıncıyla o kadar iyi olurlar.

Bir süspansiyon çatalının uyarılması genellikle cesaretini kırır. Prensip olarak monte edilebilir, ancak bu daha büyük kurulum yüksekliği nedeniyle çerçeve geometrisini değiştirir. Sexauer, “Bisiklet bunun için yapılmazsa, çok az mantıklı” diyor. Her durumda, genellikle geniş lastikler tarafından parke taşları tarafından orta sınıf süspansiyon çatallarından daha iyi buğulanmıştı.


Kulplar da sürüş deneyimini etkiler. Dağda sürüş veya daha uygun olan ergonomik şekilli temas yüzeyleri ve gidonları olan modeller vardır. Olasılıklar çeşitlidir: Sexauer, yarış bisikletindeki gidon kayışı için özel jel belgeleri çağırır ve günlük bisiklette daha fazla stil için ahşap tutamaklar yayar.

Bisikleti daha güvenli hale getirin


Zaten yıpranmış tekerlekleri değiştiriyorsanız, bir hub dinamosu düşünebilirsiniz. Bu sadece ışık ışıklarına kıyasla daha rahat değildir, çünkü farlar ve arka ışık her zaman tekerlek döner dönmez parlar. Bir park ışığı işleviyle aydınlatmayı seçen herkes de net bir güvenliğe sahiptir: Kırmızı trafik ışığında karanlıkta görünür kalırsınız.

Sadece yıpranmış fren balatalarını değiştirmek değil, aynı zamanda eski jant frenlerini değiştirmek istiyorsanız, hidrolik jant frenlerine geçebilirsiniz. “Çok anlamlı,” diyor Sexauer.

İyi mekanik jant frenleriyle karşılaştırıldığında, frenleme etkisinin artı o kadar büyük değildir. Ancak hidrolik frenler daha fazla avantaj sunar: trenler çok pas ve donma eklenmediği için hava durumundan daha bağımsızdırlar. Ayrıca daha iyi dozlanabilirler.


Pannensicerkeit de optimize edilebilir: Katlar ilgili üreticiler tarafından “engellenemez” olarak ilan edilir. Sexauer, “Bazen malzeme, atış geçirmez yelek durumuna benzer şekilde kullanılıyor” diyor. Özel ve her şeyden önce, daha kalın kauçuk bileşikler ve koruyucu ekler düzeltmelidir.

Alternatif olarak, hırslı dağ bisikleti ve yarış bisikletçileri “tubeless” lastiklere, yani daha da yüksek bir bozulma vaat eden tubless lastiklere geçer. Bununla birlikte, düzenli olarak değişmek için uygun jantlar, kompresör hava pompası ve bir dolgu macunu gerektirirler. Bu günlük bisikletçiler için değil, ADFC hoparlörü sınırlıdır.

Bisikleti daha hızlı yap


Tubeless lastikleri sürenler bisikletlerinden birkaç gram ağırlıktan kurtulurlar. Ancak daha hafif lastikler bile özellikle ışık hortumları ile birleştiğinde verimliliği önemli ölçüde artırır. Ancak: Daha hafif malzeme genellikle arıza korumasını kısıtlar: “Eğlenceyi bozabilecek veya eğlenceyi lastikler gibi tatlandırabilecek bir parça yoktur,” diyor Sexauer.

Eğer zayıflamak istiyorsanız, bunu başka bir yerde yapabilirsiniz. Sexauer, tüm olası ekleri kolaylaştırmak daha kolay olsun, daha fazla verimlilik elde etmenin en iyi yollarından biri.


Örneğin, gidon ve çatal arasındaki bağlantı için ayarlanabilir bir gövdeniz varsa, uygun bir açıyla daha kolay bir rol alabilirsiniz. “Doğru ayarı sadece bir kez yapıyorsun – ve sonra bir daha asla.”

Diğer parçalar tada bağlı olarak değiştirilmeden silinebilir: Bagaj rafı uzaklaşabilir mi? Stand gereksiz mi? Veya kilit için braket? Özellikle şiddetli bahar elemanları bile sadece bir balast olarak sportif şehir bisikletçileri hissediyor.

Tıklama pedallarıyla daha fazla verimlilik


Gerçekleştirilirken verimlilik artışı konuysa, tıklama pedalları bir seçenektir. Kuyu bilinen turla ilgilenirler, çünkü sadece basmazsınız, aynı zamanda çekin.

Sexauer, daha hafif ve en iyi daha aerodinamik tekerlek seti ile bisikletinizi oldukça iyi yapabilirsiniz. Yatırım genellikle diğer kısımlardan daha değerlidir, çünkü ağırlık tasarrufu daha hareketli kitleler getirecektir: “Özellikle bisikletler daha hafif olduğunda, bisiklet daha canlı sürüyor ve hızlanmak daha kolay.”


Son olarak basit, serbest bir numara var: Bisiklet hortumundaki hava basıncı zamanla ayrıldığından, birçok bisikletçi çok az hava basıncı ile hareket halindedir, diyor ADFC uzmanı Behrendt.

Daha sonra pompalarsanız, haddeleme direncini azaltın, malzemeyi koruyun, sürüş özelliklerini ve verimliliği – belirgin bir şekilde – iyileştirin – tek bir kuruş harcamadan.


Bu makale ilk olarak 2020'de yayınlandı.


DPA