BYD, Nio, Xpeng, Seres & Co.: Çin’den gelen yeni elektrikli arabalara genel bakış

Tavşan_Tutkusu

New member
vBirçok fuar konuğu her iki ülkenin bayraklarını yakalarına taktı ve insanlar bira bahçelerinde mutlulukla kadeh kaldırdı. Ancak birçok analist ve gazeteci, bu yıl Münih’te düzenlenen IAA’yı, burada öncelikle Alman üreticilerin hakim olduğu eski otomobil dünyası ile Çin’in yeni, çoğunlukla elektrikli otomobil dünyası arasındaki büyük hesaplaşma olarak gördü.

VDA’nın patronu ve sunucusu Hildegard Müller, Orta Krallık’tan iki kat daha fazla kayıt olmasından memnun olsa da, otomotiv ekonomisti Ferdinand Dudenhöffer gibi diğerleri zaten “Çinlilerin IAA’sından” bahsediyor ve büyük kıyasıya rekabetten korkuyor.

Strateji danışmanı Berylls’ten Jan Burgard, “Eğer tüketici olmadan bu hesabı yapmazsa” diyor. Resmi çok kasvetli olmayan renklerle boyuyor.


ayrıca oku







Evet, Çin’den gelen arabaların artık teknik olarak Batılı modellerle aynı seviyede olduğunu ve bazen dijitalleşme ve ağ oluşturma açısından çok ileride olduğunu kabul ediyor. Uzman, “Ancak satış sonrası ve yedek parça tedariğine olan güvenin yanı sıra, genellikle farkındalık ve makul satış eksikliği de mevcut” diyor ve müşteri sadakatini oluşturan ve sürdüren iyi bir bayi ağını sıklıkla kaçırıyor.


ayrıca oku








Jan Burgard, “Özellikle yeni markalar söz konusu olduğunda tüketiciler genellikle tedirgin oluyor ve kişisel iletişim kurmak istiyor,” diye ikna olmuş durumda ve bunu düzenli oyuncular için harika bir fırsat olarak görüyor.


Çin’den elektrikli arabalar hakkında daha fazla bilgi




Danışmanlık ve teknoloji şirketi Accenture’dan Jürgen Reers, IAA’nın nispeten çeşitlilik göstermesi nedeniyle, rekabetin yeniden düzenleneceğine ve eskisinden daha çeşitli hale geleceğine inanıyor. Ancak aynı zamanda bazı markaların muhtemelen kurbanı olacağı daha fazla konsolidasyon da olacak: “Ve bu Avrupalıları olduğu kadar Çinlileri de etkiliyor.”

Burada hangi yeni Çin arabalarının ilginç olduğunu ve neden ilginç olduğunu on bir örnekte özetledik.

1. MG Cyberster – Elektrikli Yolcu


Elektrik devrimi yaklaşık 15 yıl önce Tesla Roadster ile başladı. Ancak E Kuşağı için üstü açık otomobillerin yelpazesi idare edilebilir olmaktan çok daha fazlasıdır. Çünkü Fiat 500 şu anda şarj istasyonundaki tek üstü açık model. Ve açıkçası, yalnızca büyük bir katlanır tavanı var.


IAA yıldızları: Çin'den gelen bu yeni arabaları bilmelisiniz




MG elektrikli roadster Cyberster’ı tanıtıyor

Kaynak: dpa-tmn/MG


MG bunu değiştirmek istiyor ve gelecek yıl 60.000 Euro’nun altındaki başlangıç fiyatlarıyla elektrikli bir roadster’ı piyasaya sürecek. Üreticiye göre iki koltuklu araç, bir veya iki motorla, 400 kW/544 bg’ye kadar güç ve en iyi durumda 580 kilometrelik menzille sunuluyor.

2. BYD Seal U – Çin’den elektrikli Tiguan


VW Tiguan Eski Dünya için ne ise, BYD Seal U da elektrik çağı için öyle olmak istiyor: şirketler ve aileler için evrensel SUV ve küresel en çok satan ürün. Çinli pazar lideri, 4,79 metre uzunluğunda hoş bir crossover yarattı. Bunun 2024 başlarında satışa çıkması bekleniyor.


IAA yıldızları: Çin'den gelen bu yeni arabaları bilmelisiniz




BYD Seal U elektrikli SUV, 500 kilometreye kadar menzil vaat ediyor

Kaynak: dpa-tmn/BYD


50.000 Euro’nun biraz altında başlaması gereken fiyatlar için beş koltuk, geniş alan ve kokpitte 90 derece döndürülebilen devasa bir tablet var. Tahrik, 160 kW/218 hp’lik bir ön motor tarafından sağlanıyor ve enerji, 500 kilometreye kadar kat edebilmesi gereken 72 veya 87 kWh’lik bataryalar tarafından sağlanıyor.

3. Seres 5 – Tesla’nın kurucu ortağı gemide


Seres, Orta Krallık’ın pek çok bilinmeyen markasından biri olabilir ama en azından yönetim ekibinde tanınmış bir kafa var. Çünkü Amerika Silikon Vadisi’nde Çin parasıyla kurulan şirkette Tesla kurucu ortağı Martin Eberhard’dan başkası yok.


IAA yıldızları: Çin'den gelen bu yeni arabaları bilmelisiniz




Yeni gelen Seres, 5 Serisi ile IAA Mobility’de orta sınıf bir SUV modeli olarak görücüye çıkıyor

Kaynak: dpa-tmn/Seres


Münih’te yeni gelenler, kompakt (3 Serisi), orta (5 Serisi) ve üst sınıf (7 Serisi) için basit şekilde numaralandırılmış üç SUV modeliyle ilk kez sahneye çıkıyor. Ve Çinliler, 5 Serisinin ilk örneklerini Avrupa’ya çoktan teslim etti: neredeyse 441 kW/600 hp güç, 500 kilometrenin üzerinde menzil ve 75.000 Euro’nun altında.

4. Voyah Free – Büyük hedefleri olan Çinli üretici


Voyah Free, Seres 5’in üzerinde bir sınıftır ve Audi Q8, BMW iX ve Mercedes EQS SUV gibi lüks modellere yöneliktir. Marka, SAIC ve FAW ile birlikte Çin’in en eski otomobil üreticilerinden biri olan ve büyük hedefleri olan Dongfeng’e ait.


IAA yıldızları: Çin'den gelen bu yeni arabaları bilmelisiniz




Çin elektrikli SUV Voyah Free’nin de yakında Avrupa pazarını fethetmesi bekleniyor

Kaynak: dpa-tmn/Voyah


Çünkü üç Voyah daha lansmana hazır ve onu biraz daha ucuz bir marka takip edecek. Ancak bu, yalnızca 360 kW/489 bg’ye varan güç ve standart 500 kilometre menzille değil, aynı zamanda bol miktarda donanım ve yalnızca ön camın altına kayan kokpit çapında bir ekranla rol modellerini taklit eden Free ile başlıyor. Başladı.

5. Xpeng G9 – VW Grubunun sırdaşı


Birkaç aydır İskandinavya’da piyasadalar ve şimdi Xpeng de P7 adında orta sınıf bir sedan ve arkasında G9 bulunan tam boyutlu bir SUV ile bize geliyor. 404 kW/550 bg gibi iyi bir güçle neredeyse 600 kilometre yol kat eder ve 300 kW şarj kapasitesiyle prize takılabilen sprinterlerden biridir.


IAA yıldızları: Çin'den gelen bu yeni arabaları bilmelisiniz




Xpeng’in lüks SUV G9’u artık Almanya pazarına da giriyor

Kaynak: dpa-tmn/Xpeng


Mercedes EQS veya Audi Q8 gibi rakipler de iç mekanda dikkat çekiyor: Tıpkı Mercedes Maybach & Co’da olduğu gibi, SUV’nin arkasına elektrikli koltuklar yerleştiriyorlar. Marka yakın zamanda farklı bir nedenden dolayı manşetlere çıktı: VW Grubu’nun geliştirme ortağı olarak. Audi ve VW, Xpeng platformlarıyla Çin’deki yerel rakipleriyle aralarındaki boşluğu kapatmak istiyor.

6. Mini Cooper – arabanın tabanındaki kaykay platformu


İngilizce orijinali yok: Yeni Mini Cooper, en azından elektrikli versiyonunda Çince konuşuyor. BMW, maliyetleri azaltmak ve hızı artırmak amacıyla geliştirme ve üretim aşamalarında Great Wall Motors ile işbirliği yaptı ve otomobilin tabanında tüm teknolojiye sahip sözde kaykay platformu inşa etti.

Biraz daha pürüzsüz olan ve 3,90 metrenin biraz altında, biraz daha büyük olan Mini, 135 kW/184 HP veya 160 kW/218 HP motorlara ve 41 veya 54 kWh pillere sahip olup fiyatları 32.900 Euro’dan başlıyor. Mini’ye göre bunlar, 400 kilometreye kadar menzili mümkün kılmalı.


IAA yıldızları: Çin'den gelen bu yeni arabaları bilmelisiniz




Üreticiye göre Mini Cooper’ın elektrikli versiyonu 400 kilometreye kadar menzil vaat ediyor

Kaynak: dpa-tmn/Bernhard Filser


Ancak endişelenmeyin: Mini, İngiliz pasaportundan vazgeçmedi. Benzinli motorlar birkaç ay içinde geldiğinde, aynı tasarıma sahip, Krallık’tan gelen klasik bir alt gövde kullanacaklar ve Oxford’daki üretim hattından çıkacaklar.

7. Akıllı #3 – Mercedes, Geely ile iş birliği yapıyor


Mercedes birkaç yıl önce Geely ile birlikte çalıştığında Smart’ın Çince öğrenmesi gerekti. İşbirliğinin ilk sonucu #1 adı verilen kompakt SUV oldu ve bunu artık zorunlu coupe takip ediyor. Dik #1’den biraz daha uzun ve biraz daha aerodinamik olan dört kapılı, biraz daha iyi hızlanıyor ve daha ileri gidiyor.


IAA yıldızları: Çin'den gelen bu yeni arabaları bilmelisiniz




0’dan 100 km/saat hıza en iyi ihtimalle 3,7 saniyede ulaşan Smart #3, sportif bir görünüm sağlıyor

Kaynak: dpa-tmn/smart Europe GmbH


200 kW/272 HP veya 315 kW/428 HP güç seçenekleriyle sunulan bu araç, artık 0’dan 100 km/saat hıza en iyi ihtimalle 3,7 saniyede çıkabiliyor, 180 km/saat hıza ulaşabiliyor ve en iyi senaryoda 455 kilometre yol kat edebiliyor.

Zarafet ve verimlilik için ek ücret mütevazı: Üretici, 43.490 avroluk taban fiyatıyla #3’ün #1’den yalnızca yaklaşık 1.000 avro daha fazla olduğunu söylüyor.

8. XEV Yoyo – Akıllı boşluk doldurucu


Orijinal Smart Fortwo yakında kullanımdan kaldırılacak ve küçük Mercedes kolu Geely ile ortak girişimle kompakt sınıfa doğru ilerlerken, Çin-İtalyan şirketi XEV boşluğu doldurmak istiyor. İkisi birlikte, 2024 yılında Almanya’ya 17.000 Euro’nun biraz altında bir fiyata hafif bir araç olarak gelmesi planlanan iki koltuklu küçük Yoyo’yu geliştirdiler.


Mercedes ve Geely, iki koltuklu küçük Yoyo'yu ortaklaşa geliştirdi




Mercedes ve Geely, iki koltuklu küçük Yoyo’yu ortaklaşa geliştirdi

Kaynak: AFP/TOBIAS SCHWARZ


Tahrik, 15 kW/20 HP ve 80 km/sa azami hız ile oldukça zayıftır, ancak pil konsepti akıllıdır: 2,53 metrelik kısa hafif aracın pilleri 150 kilometre sonra boşalırsa, üç kartuş şu şekilde değiştirilebilir: özel istasyonlarda el Üretici, dolu pillerin değiştirileceğini vaat ediyor.

9. Denza D9 – Uzay gerçek lüks olduğunda


Uzun zamandır büyük Asya şehirlerindeki gerçek lüks sedanlar oldular ve şimdi vanlar yavaş yavaş S-Class & Co ile rekabet etmeye başlıyor. Bu trendin öncülerinden biri de BYD’nin Münih’te sergilediği Denza D9’dur.


IAA yıldızları: Çin'den gelen bu yeni arabaları bilmelisiniz




Elektrikli lüks sedan, IAA’da Çinli üretici BYD’nin standında sunulan Denza D9’dur.

Kaynak: dpa-tmn/Matthias Balk


Mercedes EQV veya VW ID gibi modellerin bulunduğu yer. Vızıltı durduğunda, uzay planörü ikinci sıradaki lüks kaptan koltukları, sofistike bir bilgi-eğlence programı ve güçlü bir elektrikli tahrik ile hareket ediyor.

İki motor 275 kW/374 HP’ye sahiptir ve pilin kapasitesi 100 kWh’dir. Fiyatlar ve kesin lansman tarihi hala bilinmiyor.

10. Nio ET5 Touring – kurumsal müşterilerle flört edin


Şu ana kadar Mercedes’in yok, Audi ve BMW ise sadece duyuru yaptı: Alman lüks markaları müşterilerini elektrikli istasyon vagonları için kuyrukta beklemeye zorlarken, Nio artık aradaki farkı kapatıyor.

Çinliler, orta sınıf modeli ET5’i daha da geliştirerek 4,79 metre uzunluğa, geniş bagaj kapısına ve 1.300 litreye kadar yükleme hacmine sahip, özellikle Avrupalılar için bir touring modeli haline getirdi.


IAA yıldızları: Çin'den gelen bu yeni arabaları bilmelisiniz




Elektrikli istasyon vagonu: Nio, orta sınıf model ET5’i bir gezi aracına dönüştürdü

Kaynak: dpa-tmn/Nio


59.500 Euro karşılığında satın alınabilecek veya aylık 1.119 Euro’dan kiralanabilecek bu araç, 360 kW/490 bg güç, 560 kilometreye kadar menzil ve şarj etmek yerine istasyonlarda değiştirilebilen 75 veya 100 kWh pillerle sunuluyor.

11. Avatr 12 – Gemide yapay zeka


Pek çok Çinli fiyat nedeniyle ülkeye akın ederken, Avatr premium bir rota izliyor ve Porsche Taycan ile Audi A7 Sportback’in bir karışımı olan Model 12’yi gösteriyor. Yaklaşık 441 kW/600 hp güce ve 700 kilometreye varan menzile sahip motorların yanı sıra, beş metreden uzun olan Gran Turismo, empatik elektronik özellikleriyle de puan toplamak istiyor.


IAA yıldızları: Çin'den gelen bu yeni arabaları bilmelisiniz




Avatr 12, Porsche Taycan ve Audi A7 Sportback’in bir karışımıdır

Kaynak: dpa-tmn/Avatr


Üreticiye göre yapay zeka, sürücüye o kadar uzun süre sempati duyuyor ki, sürücü arabasını sıkıcı bir ulaşım aracından çok bir arkadaş ve yol arkadaşı olarak algılıyor.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.