H plaka 2025: Bu arabalar artık klasik otomobiller ve bu yüzden bu kadar değerliler

Tavşan_Tutkusu

New member
1995 yılı üstü açılır arabaların, roadsterlerin ve minivanların yılıydı. Ancak o zamanların diğer arabaları artık klasik araba olarak kayıt altına alınabiliyor ve imrenilen H plakasını alabiliyor. Bir bakışta en heyecan verici araçlar; bir uzmanın fiyat tahminleri de dahil.


Eski saclara olan sevgimiz devam ediyor. Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi'ne (KBA) göre, 2024 yılı başında Almanya yollarında 30 yaşın üzerinde yaklaşık 850.000 araç ve treyler olacak. Bir yıl önce yaklaşık 50.000 daha az araç vardı.

Klasik otomobillerin sayısı artmaya devam edecek gibi görünüyor. 2025 yılında ilk kez tarihi plaka alabilecek çok sayıda ilginç araç var.


Frank Wilke, “Ford Galaxy, VW Sharan ve Chrysler Voyager gibi vanlardaki patlamaya ek olarak, 1995'te BMW Z3, MGF ve Fiat Barchetta gibi üstü açılır arabalar ve roadster'lar da oldukça popülerdi” diyor. piyasa gözlemcisi Classic Analytics'in direktörü. Hemen hemen her cilt üreticisi açık bir model sundu.


Birçoğu 2025 yılında ilk kez resmi olarak klasik otomobil haline gelecek ve H plaka başvurusunda bulunabilecek. Klasik otomobil, ilk tescil tarihinden itibaren en az 30 yaşında olan ve orijinal durumunda olan veya orijinal parçalarla restore edilmiş otomobildir.


Avantajı: “Çevre bölgelerine ücretsiz giriş ve muhtemelen biraz daha ucuz araç vergisi. Ancak bu avantaj yalnızca dizeller ve büyük hacimli araçlar için geçerli” diyor “Auto Bild Klassik” yazı işleri müdürü Malte Tom Büttner. Bunlar 1995'in en heyecan verici arabaları:

BMW Z3 – Bavyera'dan roadster duyguları


Münih merkezli şirket, BMW Z3 ile 1995 yılında hafif ve sportif bir roadster yarattı. Başlangıçta yalnızca dört metre kısa olan Z3'e 85 kW/115 ile 103 kW/140 bg arasındaki dört silindirli motorlar güç veriyordu; bunu daha sonra 239 kW/325 bg'ye varan güçlü altı silindirli motorlar izledi. BMW, Z3'ü 2002 yılına kadar üretti.


Frank Wilke, “Hafif retro tasarımı, kaliteli ve güçlü motorlarıyla Z3 bol miktarda sürüş keyfi sunuyor ve değerini koruyacak” diyor. Altı silindirli motorlar özellikle koleksiyoncu açısından popüler ve ilgi çekicidir.

Fiyat tahmini (Koruma durumu 2Classic Analytics'e göre): Z3 1.8 için 11.000 euro (koşul 3: 6300 euro).

BMW 5 Serisi (E39) – son güzel 5 Serisi mi?


E39, Chris Bangle'ın tartışmalı tasarımından önce yola çıkan son BMW 5 Serisidir. Üst orta sınıf sedanın dördüncü nesli, çıkış güçleri 105 kW/143 hp ile 294 kW/400 hp arasında değişen geniş bir benzinli ve dizel motor yelpazesi sunuyor. 528i'nin güçlü altı silindirli benzinli motorları veya 535i, 540i veya M5 gibi güçlü V8 benzinli motorları özellikle popülerdir.


1997'den itibaren bir steyşın vagon versiyonu mevcuttu. Frank Wilke, “Karakteristik stili ve yüksek kalitesiyle E39, en üst düzey motorla da olsa uzun süredir aranıyor” diyor.

“Angel Eyes” adı verilen dairesel kısa farları bir trend yarattı. Malte Tom Büttner, “Birçok otomobil tutkunu için E39, son güzel 5 Serisinden biri; fiyatlar da bu yüzden artıyor” diyor.

Durum 2: 6700 Euro (koşul 3: 3000 Euro): 520i için.

Ferrari F50 – Maranello'nun en iyi sporcuları


1995-1997 yılları arasında İtalya'nın Maranello kentinde üretilen Ferrari F50, tam bir süper spor otomobil olarak kabul ediliyor. 4,7 litrelik V12, 382 kW/520 bg güç üretir ve üstü açık iki koltuklu modeli 325 km/saat hıza kadar hızlandırır.


Yaklaşık 30 yıl önce yeni fiyat yaklaşık 380.000 Euro'ya eşdeğerdi, bugün neredeyse on katı. Şaşılacak bir şey yok, çünkü asil Ferrari'nin yalnızca 349 aracı üretildi.

Malte Tom Büttner, “F50, ister H plakalı klasik bir otomobil, ister genç bir zamanlayıcı olsun, farklı bir ligde oynuyor” diyor.

Durum 2: 3.700.000 Euro (koşul 3: 2.900.000 Euro).

Fiat Barchetta – Bella Italia iki kişilik


İki koltuklu Fiat Barchetta'nın Fiat Punto'nun ilk platformunu temel aldığına inanmak zor. Ama bu roadster'ı ucuz kılıyor. Fiat'ın sunduğu tek motor, 96 kW/131 hp gücündeki 1,8 litrelik dört silindirli motordur ve bu motor, yaklaşık 1,2 ton ağırlığındaki Barchetta ile kolay vakit geçirir.


On yıl içinde yaklaşık 57.000 araç üretildi ve bunların yarısı ilk kez Almanya'da tescil edildi. Büttner ve Wilke için 2025'in en iyi klasik otomobillerinden biri.

Durum 2: 6.300 Euro (koşul 3: 3.600 Euro).

Mercedes E-Serisi (W 210) – henüz tam olarak orada değil


W 210 serisinin Mercedes E-Serisi, artık efsane olan W 124'ün halefi olarak zor zamanlar geçirdi. Üst orta sınıf, dikdörtgen yüz ile kırılır ve özellikle pas sorunları, bozulmaya yatkınlık ve kalite kusurları ile dikkat çeker. Frank Wilke, “W 210 henüz hayranların ilgisini çekmedi; hâlâ yapılabilecek pazarlıklar var” diyor.


Malte Tom Büttner'e göre W 210, iyi bir motoru ve iyi durumda olması durumunda Mercedes hayran çevrelerinde zaten tanınıyor. “Durum her şeyi düzenliyor, doğru olması gerekiyor. W 210 ile alıcılar çok fazla konfor ve sürüş deneyimi sunan ferah, büyük bir otomobile sahip oluyorlar” diyor.

Durum 2: E 200 modeli için 6.400 Euro (koşul 3: 2.800 Euro).

MGF – efsanevi bir İngiliz roadster


Ortadan motorlu bir İngiliz roadster: Bu, ilk nesli 1995 ile 2005 yılları arasında oluşturulan MGF'dir. Büttner, “MGF, az para karşılığında çok sayıda üstü açık sürüş keyfi sunan ilginç bir roadster” diyor.

1,8 litrelik dört silindirli motor, 88 kW/120 hp ile 107 kW/146 hp arasında güç üretiyor ve üstü açık iki koltuklu modeli 0'dan 100 km/saat hıza yaklaşık yedi saniyede ulaştırıyor. Frank Wilke, “MGF, İngiliz roadsterdom'a son kez yüksek satış rakamları vermenin onurunu yaşıyor” diyor.

Koşul 2: 5700 Euro (koşul 3: 3500 Euro): MGF (88 kW/120 HP).

Opel Vectra B – Rüsselsheim'dan ekmek ve tereyağlı araba


Opel Vectra B, markanın hayranları arasında bile tam bir ekmek ve tereyağlı araç olarak kabul ediliyor. Ayrıca herhangi bir tasarım, orta kalite ve çoğu zaman ekonomik ekipman bulunmaktadır.

“Vectra B'nin çok az hayranı var; yuvarlak biyotasarım her yerde popüler değildi. Ama yine de az paraya bakımlı emekli arabaları bulabilirsiniz” diyor Malte Tom Büttner.


Dört silindirli motorun performansı 55 kW/75 hp ile 108 kW/147 hp arasında değişmektedir; dizeller ekonomiktir ancak zorlu çalışırlar. Frank Wilke, “Altı silindirli motorlu modeller veya özel modeller koleksiyonerler için daha ilgi çekici” diyor. Bunlar arasında 2.5, 2.5 i500 (Irmscher'den), 2.6 ve hepsinden önemlisi 3.0 i30 varyantları yer alıyor.

Durum 2: 2900 Euro (koşul 3: 1800 Euro): Vectra 1.8.

Peugeot 406 – uzaya sahip planör


Klasik bir Fransız sedanı olan Peugeot 406, 30 yıl önce sokaklara çıktı. Malte Tom Büttner, “406 ile alıcılar yüksek düzeyde süspansiyon konforuna, yönetilebilir teknolojiye ve az para karşılığında çok fazla alana sahip oluyor” diyor. 1995 yılında Peugeot ilk olarak dört kapılı sedanı, bir yıl sonra Break adlı station wagon'u ve 1997'de Pininfarina tarafından tasarlanan coupe'yi sattı.


Sedan'da benzinli motorların gücü 65 kW/88 bg ile 152 kW/207 bg arasında değişirken, dizel motorlarda 55 kW/75 bg ile 98 kW/133 bg arasındadır. Frank Wilke, “İthal bir otomobile göre 406 oldukça iyi satıldı ve bu nedenle bugün hala iyi temsil ediliyor” diyor. Güçlü 2.0 Turbo, 2.2 16V veya altı silindirli 3.0 V6 24V motorlar aranıyor ve değerlerini koruyor.

Durum 2: 3500 Euro (koşul 3: 2400 Euro) 406 1.8 16V için.

Renault Sport Spider – Fransız sürüş makinesi


Yarış pisti plakalı bir araba mı? Sport Spider ile Renault, isteğe bağlı olarak ön camsız, alüminyum çerçeveli ve plastik gövdeli, yukarıya doğru açılan makaslı kapılara sahip gerçekten eğlenceli bir otomobil sergiledi. 2,0 litrelik dört silindirli motor 108 kW/147 bg güç sağlar.


1999 yılına kadar yalnızca 1.493 otomobil üretildi. Malte Tom Büttner, “Radikal bir konsept ile küçük adetlerin birleşimi, onu ilk başlarda aranan bir klasik haline getirdi ve bu nedenle de pahalı hale getirdi” diyor.

Durum 2: 41.500 Euro (koşul 3: 29.700 Euro).

VW Sharan/Ford Galaxy/Seat Alhambra – Vans üçlüsü


Van'lar 1990'ların ortasında zirveye ulaşmıştı. VW ve Ford arasındaki işbirliği, onbinlercesi yollarda olan, günlük kullanıma yönelik üç pratik otomobil olan Sharan, Galaxy ve Alhambra'yı yaratıyor.


“Fakat başka bir şey yok. Hiçbir araba hayranı bu minibüslere dokunmayacak. Onu modele bağlayan özel, kişisel bir hikaye olmadığı sürece,” diyor Frank Wilke.

Motorlar 66 kW/90 HP ile 150 kW/204 HP arasında değişmektedir. Araç istenirse VR6 ve V6 modelleri.

Durum 2: 4500 Euro (koşul 3: 2500 Euro): VW Sharan 2.8 VR6.


Fabian Hoberg, dpa/jk