HolyPoly: Bu girişim eski plastiği yeni oyuncaklara dönüştürüyor

Tavşan_Tutkusu

New member
DÇoğu anne ve baba, Nuk'un iki kavisli saplı biberonlarına aşinadır. Sonuçta pek çok eczanenin çocuk reyonlarında markayı gözden kaçırmak mümkün değil. Birkaç parçaya ayrılabilen plastik şişelerin temizlenmesi kolaydır. Ancak bir süre sonra eskiyip çöpe atılıyorlar.

Zeven'den Kuzey Alman nükleer üreticisi Mapa bu nedenle 2022'de bir geri dönüşüm girişimi başlattı: kullanılmış emziklerden, biberonlardan ve bardaklardan kum oyuncakları yapılıyor.

Şirket, plastiği toplamak amacıyla geçen yıl 850 Alman anaokuluna emzik canavarı kaplar kurdu. Koleksiyon torbaları aynı zamanda Müller eczanelerinde de asılıdır. Dresden start-up HolyPoly konsepti geliştirdi.


ayrıca oku






Geleneksel şirket Tupperware





Eski emzikler, şişeler ve plastik oyuncaklarla dolu torbalar artık start-up'ın depolarında yığılmış durumda. Bunlara Mattel'in bebekleri de dahildir. Kurucu ve genel müdür Fridolin Pflüger, “Normalde yakılıyorlar” diye açıklıyor. “Ama biz Barbie bebeğe ikinci bir hayat veriyoruz.”

Bu iş hedefini özetlemektedir. CEO'ya göre pek çok Alman artık plastik atıkların çöplü plajlar ve hatta boğulmuş kuşlar olduğunu düşünüyor. Ancak onun için plastik atık başlangıçta hafif ve şekillendirilmesi kolay bir malzemedir. Pflüger, “Düşük erime noktası, enerji açısından verimli bir şekilde geri dönüştürülebileceği anlamına geliyor” diyor.

HolyPoly hızla müşteri kazanmayı başardı


HolyPoly çizim tahtasında oluşturulmuş bir temel değildir. Pflueger ve kurucu ortak Johanna Bialek birbirlerini Dresden'deki bir tür yapım alanı olan “Konglomerate” atölyesinden tanıyorlar. Orada, kendi ürettikleri Kıymetli Plastik makinelerini kullanarak eski plastik parçalardan yeni ürünler ürettiler.

Ekip ayrıca konuyla ilgili atölye çalışmaları ve seminerler düzenledi. Pflüger, “İlk şirketler bizden bu şekilde haberdar oldu” diyor. 2020 yılında proje start-up haline geldi.

HolyPoly şirketinin adı cömertçe kimyasal bileşiklerin eğlencesi olarak tercüme edilebilir. Dresden merkezli şirket kısa sürede tanınmış müşterileri kazanmayı başardı. Pflueger'e göre HolyPoly, Heidelberg kırtasiye perakendecisi Lamy için yüzde 100 yeniden kullanılmış plastiklerden yapılmış bir boyama kutusu geliştirdi.

Dresden merkezli şirket, Barbie üreticisi Mattel ile birlikte ilkokullardaki oyuncakları toplayarak nükleer üretici Mapa'nın konseptine benzer bir konsept uyguluyor. Bu daha sonra oyun alanları için unsurlar yaratır. HolyPoly aynı zamanda Bosch için de çalışıyor.

Almanya plastik geri dönüşümünde geride kalıyor


İhtiyaç büyüktür çünkü şu ana kadar genel plastik hacminin yalnızca küçük bir kısmı geri dönüştürülmüştür. Federal Çevre Ajansı'na göre, Almanya'da her yıl oluşan 5,67 milyon ton plastik atığın neredeyse üçte ikisi yakın zamanda atık yakma tesislerinde bertaraf edildi. Yalnızca PET içme şişelerinde geri dönüştürülmüş içerik artık şişe başına yüzde 20 ila 30 arasında değişiyor.

Pflüger, “Oyuncak veya cep telefonu kılıfı gibi kullanılabilir plastik ürünler genellikle yeniden kullanılmaz” diye açıklıyor. Sebebi: Toplama, parçalama, ayırma, temizleme ve eritme genellikle yeni plastik üretmekten daha pahalıdır.


ayrıca oku


Hazineler tozlanıyor: Alman evlerinde yaklaşık 210 milyon cep telefonu kullanılmadan duruyor






Türüne bağlı olarak, yeni plastiğin maliyeti ton başına 500 ila 2.500 avro arasında değişirken, geri dönüştürülmüş plastik (geri dönüştürülmüş plastik) olarak adlandırılan malzeme birkaç yüz avro daha pahalıdır. Büyük miktarlar gerektiren plastik şişe veya film üreticileri her avroya güveniyor.

Pflüger, “Bu nedenle geri dönüşüm oranlarını artırmaya ilk adım atanlar marka üreticileridir” diyor. Ancak Nuk ve Mattel ile yaptığımız projelerde geri dönüştürülmüş plastik şu anda kendi ürünlerimizin üretiminde kullanılmıyor.

Bu nedenle kum oyuncaklarının ve oyun alanı ekipmanlarının kullanımı daha çok pazarlama niteliğindedir. Bu nedenle Pflueger aynı zamanda bir ilk adımdan da söz ediyor. Plastiğin üretime döndürülmesi için çalışmalar sürüyor.

HolyPoly satışlarını 1,5 milyon Euro'ya çıkardı


HolyPoly, müşteriler için fason bir üretici olarak değil, tam hizmet veren bir şirket olarak çalışır. Start-up bir yandan yeniden kullanıma yönelik döngüsel konseptler yaratıyor, diğer yandan bunu teknik olarak uygulayabilecek başka şirketler arıyor. Bir ajansa benzer şekilde şirket de bunun için ödeme alır. Şu anda 30 kadrolu personel çalıştıran Dresden merkezli şirket, geçen yıl satışlarını ikiye katlayarak 1,5 milyon avroya çıkardığını açıkladı.

Ancak planlar çok daha ileri gidiyor: 2023'ün sonunda şirket, kitlesel fonlama kampanyasıyla neredeyse bir milyon avro topladı. Asma kredi olarak adlandırılan, 2027 sonuna kadar vadeli, yüzde 9,5 faizli bir kredidir. Fonlar kitlesel yatırım platformu Rockets Investments aracılığıyla toplandı.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Paranın bir kısmı Dresden'deki sözde kapalı devre fabrikanın genişletilmesine yatırılacak. Pflueger'e göre burası endüstriyel geri dönüşüm süreçlerine yönelik teknik bir merkez. Diğer şeylerin yanı sıra prototip üretimi, test prosedürleri, malzeme analizi, geri dönüşüm süreçleri ve numune üretimi de gerçekleştirilecek.

Şirket patronu, “Böylece müşterilerimize bunu ve geri dönüşümün nasıl yapılabileceğini daha hızlı gösterebiliriz” diyor. Veriye dayalı bir iş modelinden bahsediyor. Amaç “birçok şirket için çok hızlı bir şekilde geri dönüşüm konseptleri oluşturabilmek.”

Pflueger ve ekibi aynı zamanda çevre politikası planlarının da peşinde: “Yüksek kaliteli plastiklerin yakılması aslında saçma. Buna son vermenin yollarını gösteriyoruz.”


Bu metin “Gründerszene” dergisi ile yapılan işbirliğinden gelmektedir. Bağlantılara tıklayın, Haberler'den çıkın ve gruenderszene.de adresindeki makalelere ulaşın.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.