Indiana Jones: Test, bir başarı faktörünün eksik olduğunu hemen gösteriyor

Tavşan_Tutkusu

New member
Son iki Indiana Jones filmi hayal kırıklığı yarattı. Şimdi ise film karakterine bir sonraki büyük başarıyı getirecek bir bilgisayar oyunu olan “Indiana Jones and the Big Circle” hazırlanıyor. Test hızla bir başarı faktörünün eksik olduğunu gösteriyor.


Onu kim tanımıyor? Indiana Jones, 1980'lerin başından beri bir film ikonu olarak görülüyor. George Lucas ve Steven Spielberg tarafından yaratılan cesur arkeolog, Nazilere ve şeytani tarikatlara karşı verdiği savaşlarla birçok hit filme imza attı.

Hayranlarının da ona verdiği isimle Indy'de son zamanlarda işler daha sakin hale gelmişti. Ama şimdi İsveçli geliştirme stüdyosu MachineGames, aksiyon macera oyunu “Indiana Jones and the Great Circle” ile maceracılara yeni bir soluk getiriyor.


Giza piramitlerinin, Machu Picchu kalıntılarının ve Persepolis'in ortak noktası nedir? Hepsinin Dünya'nın tüm yüzeyini kapsayan “Büyük Çember” üzerinde yer aldığı söyleniyor. Elbette bunun ilahi ya da en azından büyülü bir kökeni olmalı; en azından Nazi bilim adamı Emmerich Voss oyunda böyle düşünüyor.


Voss, Circle'ın gizemli eserlerini bulmak için dünyayı arar. Tabii bu Indiana Jones'un da dikkatinden kaçmıyor. Böylece maceracı arkeolog, insanlığın geleceği uğruna Nazilerle yarışa girer.


Indy dediği yerde Indy de var: egzotik yerler, şeytani Naziler ve isabetli bir kırbaç. Hikayede sözde bilimsel “Büyük Çember” teorisinin yanı sıra tipik Hollywood unsurları da kullanılıyor.


Kararlı gazeteci Gina hızla Indy'ye katılır. Bu tam olarak filmleri karakterize eden çılgın komediyi getiriyor. Ancak bunun oyuna çok az etkisi oluyor.

“Indiana Jones ve Great Circle” bir aksiyon filmi değil


“Indiana Jones and the Great Circle”da MachineGames, kahramanı dünyanın öbür ucuna gönderiyor, onunla birlikte uçurumların üzerinden sallanıyor ve kötüleri zekasıyla alt etmesine olanak tanıyor. Oyun tipik birinci şahıs nişancı perspektifine sahip olmasına rağmen, bir aksiyon kırıcı değildir.

Bunun yerine Indy'nin düşman kamplarına gizlice girmesi veya birçok bulmacayı çözmek için gri hücrelerini kullanması gerekiyor. Bulmacalar ve savaşlar için farklı zorluk seviyeleri ile oyuncular maceralarını daha kolay veya daha zor hale getirebilirler.

Indy, Vatikan Şehri'nde bir rahip kılığına girerek yer altı mezarlarını araştırıyor, Giza piramitlerindeki antik mezarları keşfediyor veya Güneydoğu Asya'daki gizli tapınakları bulmak için ormanda arama yapıyor. Tırmanma görevlerinin yanı sıra her zaman bulmacalar da onu bekliyor.


Bir kere bir tür satranç oyunu çözüyoruz, başka bir zaman anahtarları belirli bir sırayla etkinleştiriyoruz. Bu zor olabilir ama asla hayal kırıklığıyla bitmez. Indy sık sık çantasından kamerasını çıkarıyor ve fotoğrafları kullanarak çözüme dair ipuçları topluyor.

“Uncharted” veya “Tomb Raider” gibi diğer popüler aksiyon macera oyunlarının aksine oyunun temposu yavaştır. Indy bir düşman kampına girer girmez rakiplerini bilinçsizce saklamak ve pusuya düşürmek zorunda kalır. Ateşli silah ve mühimmat sıkıntısı yaşanıyor.

Indiana Jones her yerde sırları buluyor


Bunun yerine Indy bazen alet çekici veya sopa kullanıyor. Yumruk dövüşlerinde kırbacını kullanarak rakiplerini bayıltmadan önce onları etkisiz hale getirebilir.

Rakipler özellikle çok sayıda tehlike oluşturuyor. Kendi başlarına alt edilmeleri kolaydır. Indy, macerasını Nazilere karşı yarışa odaklayabilir veya birkaç yan görevi tamamlayabilir.

Değerli eserler her yerde bulunabiliyor ya da eski efsanelerin sırlarını arıyor. Bu ona esas olarak biraz para getiriyor ve bunu kendisine birkaç yeni dövüş numarası öğreten “macera kitapları” satın almak için kullanıyor. Veya daha da fazla sırrı ortaya çıkaran kartlar satın alır. Her şeyi görmek istiyorsanız maceraya yaklaşık 15 ila 20 saat ayırmalısınız.


Vatikan'daki zayıf başlangıçtan sonra oyun konsepti giderek daha iyi çalışıyor. Görsel olarak muhteşem bir an bir sonrakini takip ediyor. Kısa, canlı aksiyon sahneleri ve manzaralar, ayrıntılar ve ışık efektleriyle etkileyicidir.

Filmin başrol oyuncusu Harrison Ford'un jestleri ve mimikleri de mükemmel. Grafik ihtişamının en azından PC'de bir bedeli var: yalnızca güçlü bir grafik kartına sahip olanlar maceranın tüm ayrıntılarıyla keyfini çıkarabilir.


Sonuç: Bu teknik kısıtlamalara rağmen “Indiana Jones and the Big Circle”, ünlü film kahramanının eski ve yeni hayranları için çok eğlenceli. Oyunun hızı yavaştır ve hızlı reflekslerden çok beyne dayanır.

Son ikisinden sonra daha da fazlası hayal kırıklığı yaratan bağımsız filmler Aksiyon macera filmi “Indiana Jones and the Great Circle”, onlarca yıl geçmesine rağmen Indiana Jones'un hala bir popüler kültür müzesine ait olmadığının başarılı bir kanıtıdır.

MachineGames/Bethesda'nın “Indiana Jones and the Great Circle” oyunu 16 yaş ve üzeri kişilere yöneliktir (USK). Şunun için kullanılabilir: Windows ve Xbox Serisinin maliyeti 70 ila 80 avro civarındadır ve Microsoft'un Game Pass aboneliğine dahildir. PS5 sürümünün 2025 yılında çıkması planlanıyor.



Andreas Müller, dpa/jk