Isıtmalı koltuklara gerek yok; bu ekstralar SUV'unuzu gerçekten bir arazi aracına dönüştürüyor

Tavşan_Tutkusu

New member
eHava kararmadan hemen önce ve şiddetli yağmur yağıyor. En yakın yol saatler uzaklıkta ve sadece orman yolu olan yerde artık büyük bir çamur havuzu yolu kapatıyor. Arabalar diz boyu batar, döşeme tahtasının üzerinden kayar ve dünyadaki tüm ivmeye rağmen içinden çıkamazsınız – özellikle de dik bir yokuş yukarı olduğunda.

Kuşkusuz, çoğu insan gibi SUV'unu yalnızca garaj ile mağaza arasında ve belki de hafta sonları ormanın kenarına kadar süren herkes bu tür zorluklarla nadiren karşılaşacaktır. Ancak off-road aracı adını kendi sözüyle alan az sayıda kişi bazen bu tür durumların peşinde koşuyor ve Romanya'daki Superkarpata off-road yarışması gibi maceralarda, birini sözde umutsuz yokuşlara göndermek için çok para ödüyor.

Çünkü onlar için kalın ve ince yollarda kendi yollarını bulmak sportif bir mücadeledir. Neredeyse 20 yıldır 100'den fazla araba için gösteriyi düzenleyen Avusturyalı Georg Müller-Hartburg'a göre, her sporda olduğu gibi bu sadece tutuma değil, aynı zamanda doğru ekipmana veya -arabalarla kalabilmek için- ekipmana da bağlı. yıllar.


ayrıca oku







Ana işi araç değerleme uzmanı olan ve Almanya'da bir maceraya atılan Hessen'deki Bischoffen'den katılımcı Florian Graf, “Başkaları alüminyum jantlara, koltuk ısıtmasına veya elektronik sağlıklı yaşam programlarına değer verirken, bizim için vinç en önemli ekstradır” diyor. Rumen ilk kez hiçbir yere düşmedi.


ayrıca oku








Evinde, Land Rover Defender'da, bu sefer bir Ineos Grenadier'in direksiyonuna oturuyor ve onu çamurun içine santim santim çeken rüzgarın gücünün tadını çıkarıyor. Arazi aracı, fabrika çıkışında böyle ekstra bir donanımla donatılabilen az sayıdaki araçtan biri: Ön tampona entegre edilen ve bir uzaktan kumandayla eşleştirilen Grenadier, kendisini bu kirden de kurtarabiliyor.

Ancak Graf, vincin tek başına mücadelenin yalnızca yarısı olduğunu söylüyor; aynı zamanda çok sayıda aksesuara da ihtiyacınız var. Ağaç kayışları adı verilen ip, kabuğa zarar vermeden gövdelerin etrafına sarılır. Halatı diğer arabalara bağlamak için kelepçe kancaları gereklidir ve makaralar veya uzatmalarla, aslında hiçbir bağlantı noktasının olmadığı bir yerde bir tutunma yeri bulabilirsiniz.


Arazi ekstraları: halatlar ve kancalarla otomobil maceraları




Bu böyle devam eder: Eğer takılırsan bazen bir vince ihtiyaç duyarsın

Kaynak: dpa/Thomas Geiger


Ancak Adventure 4×4 organizatörü için off-road rehberi olarak çalışan Elmar Schulz, off-road tutkunlarının sadece kendilerini topraktan çıkarmak veya arabayı dik, çamurlu bir yokuşta sabitlemek için vince ihtiyaç duymadığını açıklıyor.

“Fakat özellikle ekip olarak seyahat ettiğinizde, bir vinçle hoş karşılanan bir arkadaş olursunuz ve mahsur kalan iş arkadaşlarınızı kurtarabilirsiniz.” Ekipteki en güçlü arabalar ve tabii ki vinçli olanlar bu nedenle her zaman dağa ilk çıkanlar olmalı veya Uzman, sonuncunun tekrar kapandığını ve ardından diğerlerine yardım edebileceğini söylüyor.

Baltadan ek fara kadar


Georg Müller-Hartburg, vinçle çok uzağa gidebilirsiniz ancak uygarlıktan uzak etaplar için birkaç parça ekipmanın daha faydalı olabileceğini söylüyor. “Paketleme listeleri biraz daha uzun olma eğilimindedir.”

Tecrübesine göre buna kum tabakaları da dahildir. Bunlar uzun zamandır plastik olarak mevcuttur ve arabanın gevşek zemine batmasını önler. Yoldaki tümsekleri düzeltmek veya delikleri doldurmak için kürek kullanabilirsiniz.

Balta ya da motorlu testere o kadar önemlidir ki, çoğu katılımcı bunları arabanın dışına bile takmaktadır; bunun nedeni ya yolu kesmek ya da tahta parçalarını kesmek ve çok derine yerleştirmek için kullanılabilmesidir. tekerlek izleri.


Arazi ekstraları: halatlar ve kancalarla otomobil maceraları




Testere işi: Bu, bir arazi aracının kimsenin olmadığı topraklarda ilerlemesine yardımcı olabilir

Kaynak: dpa/Thomas Geiger


En geç akşam karanlığından sonra, birçok keşif katılımcısının tavana veya tampona vidaladığı ek farlar ve LED şeritler de kullanışlı oluyor. Nihayet akşam saatlerinde varış noktalarına ulaşanlar, iki araba arasındaki gece kampının üzerine branda gerilen tavan raylarından memnun kalacaklar.

Schulz, tekrar eden suçluların bazen kamp alanlarında olduğu gibi arazi araçlarına tente ve tente bile taktıklarını gözlemledi.

Sürüş becerileri arazide önemlidir


Müller-Hartburg, “Ekipman son derece önemli” diyor, “ancak daha da önemlisi sürüş yeteneği.” Superkarpata gibi maceralara atılan herkes, aracının tam kontrolüne sahip olmalı ve arazide nasıl araç kullanılacağını bilmelidir.

Bu, rotanın kabaca seçilmesi, ilgili yetkililer ve polisle istişarede bulunulması ve haritalar ve GPS üzerinden yönlendirme ile başlar. Ve bu, asfalttaki temel sürüş erdemleriyle sona eriyor.

Arazi eğitmeni Elmar Schulz temel kural olarak “Her zaman hareket etmeye devam edin ve yalnızca güvenli bir şekilde yeniden başlayabileceğiniz yerde durun” diyor. Zorlu arazilerden veya dik yokuşlardan geçerken yeterli ivmeyi ve her şeyden önce rota bilgisini tavsiye ediyor: Şüphe durumunda, yardımcı sürücüler yolun durumunu kontrol etmek için dışarı çıkmalı, bir dere üzerindeki su derinliğini kontrol etmeli veya sürücüyü yanlarında götürün Dar alanlarda veya milimetrik engellerin üzerinden geçmenizde size rehberlik edecek açıkça tanımlanmış el işaretleri.


Arazi ekstraları: halatlar ve kancalarla otomobil maceraları




Ayrıca bagajınızda da bulunması gerekenler: Aracın gevşek zemine batmasını önleyen kum tabakaları

Kaynak: dpa/Thomas Geiger


Halatlı ve kancalı vinç, kum örtüleri, balta, testere ve kürek; bunların hepsi bir arazi aracının sahipsiz arazide kendi yolunu bulmasına yardımcı olabilir. Ancak katılımcı Andreas Ignaz'a göre maceranın sonunda en geç iki ekipman daha kullanılacak: 12 volt bağlantılı kompresör ve mobil yüksek basınçlı temizleyici.

“Genellikle off-road arazide düşen lastik basıncını yol için tekrar yükseltmek amacıyla birincisine ihtiyacınız var. Ve normal trafiğe dönmeden önce ikincisini, kiri püskürtmek için kullanmalısınız.” En azından farlardan, plakadan ve tekerlek davlumbazlarından, böylece diğer sürücüler tehlikeye girmez ve polisin şikayette bulunmasına gerek kalmaz.

Ignaz şöyle diyor: “Ancak başka her yerde kir, siz eve dönene kadar üzerinde kalabilir”: “Sonuçta, sporcular eve dönerken madalyalarını el bagajlarında değil, boyunlarına takarlar.”