Kamp: Elektrikli araba ile karavan tatilinin hala bir çekiciliği var

Tavşan_Tutkusu

New member
Durum: 08/14/2023| Okuma süresi: 4 dakika




Batan güneşin önünde araba ve karavan ile bir tren




Doğaya yerel emisyonlar olmadan: e-araba ve elektrikli karavan kombinasyonları bunu mümkün kılmalı

Kaynak: dpa-tmn/Lightship


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.


Karavan pazarındaki yeni trend, kendi elektrikli tahriki veya aküsü olan römorklardır. Bu, yanmalı motorlar olmadan ve menzil kaybı olmaksızın kamp gezilerini mümkün kılmalıdır. Ancak Almanya’dan gelen tatilcilerin yine de sabırlı olması gerekiyor.





WABD’deki karavanlar genellikle çok büyüktür ve şimdiye kadar susadıkları kadar büyük olan içten yanmalı motorlarla çalıştırılmıştır. Örneğin Mercedes EQT veya Citroën SpaceTourer’ı temel alan ilk akülü minibüslere sahibiz.

ABD’de de trend yeşile doğru. İlk olarak, Ford F-150 Lightning veya Rivian R1-T gibi elektrikli modellerle, görkemli bir karavanı bağlamak için gerekli çekme kapasitesine ve çekiş gücüne sahip arabalara sahipler. İkincisi, Atlantik’in diğer yakasında, elektrikli araçlar için özel olarak geliştirilmiş ve menzil kaybı olmadan seyahat etmeyi mümkün kılmayı amaçlayan karavanlar zaten var.

En küçüğü, San Francisco’dan Lightship L1. Tesla, Rivian veya Lucid gibi büyük elektrik markalarından deneyim sahibi mühendisler tarafından geliştirilmiştir. Bu yazdan beri ön sipariş verilebiliyor ve 2024 sonunda üretime geçmesi bekleniyor.

Altı tatilciye kadar alana sahip mobil tatil evi, geleneksel karavanlardan önemli ölçüde daha modern olmakla kalmıyor. Lightship kendi elektrikli tahrikine sahiptir ve üreticiye göre, 80 kWh’ye kadar kapasiteli bir aküden çekici aracın tükettiği kadar enerji üretir.


ayrıca oku








Lightship yalnız değil. Geleneksel Airstream markası, kendi tahrik sistemine sahip bir karavanı prototip olarak zaten sunmuştur. Ve lüks alternatif Bowlus ile, böyle bir model Volterra’da zaten mevcut – her ne kadar 310.000 ABD Dolarından başlayan fiyatlarla birçok Avrupalının nefesini kesecek olsa da.


Elektrikli otomobille karavan yapmanın (hala) neden bir püf noktası var?




Lüks e-karavan Bowlus Volterra rahat bir yere kuruldu.

Kaynak: dpa-tmn/Bowlus


Ancak burada, Almanya’da bu soru zaten ortaya çıkmıyor. Her şeyden önce, elektrikli arabaların izin verilen çekme kapasitesi genellikle tam teşekküllü bir karavanı çekmek için bile çok düşüktür: Mercedes GLE gibi geleneksel arazi araçlarının 3,5 tona kadar çekmesine izin verilirken, karşılaştırılabilir EQE SUV , örneğin üreticiye göre sadece 1800 kilo.

Ve bunun altındaki iki sınıf, en iyi ihtimalle 1400 kilo olan VW ID.4 veya hatta 1200 kilo olan Opel Mokka gibi otomobiller için çok daha kötü görünüyor. İlk aykırı değerler olsa da: Münih’ten alınan bilgilere göre, örneğin BMW iX 2,5 ton ağırlığında ve bu nedenle en güçlü çekişe sahip elektrikli otomobillerden biri.


ayrıca oku







Tahvil piyasası anomalisi




Kendinden tahrikli karavan


İkincisi, Lightship gibi kendinden tahrikli karavanlar henüz Federal Almanya Cumhuriyeti’nin tescil düzenlemelerine dahil edilmemiştir. Bu, Friedrichshafen’den tedarikçi ZF ve Isny’den karavan üreticisi Dethleffs tarafından bildirildi.

Ve iki üretici de yasal durumu çok iyi biliyor. Ne de olsa, iki yıl önce ABD modelleriyle aynı prensipte çalışan ilk prototipi sundular: 80 kWh’lik bir pille çalışan, 180 kW/245 hp tepe çıkış gücüne sahip tekerlek göbeği motorları, çekici aracı desteklemeyi amaçlıyor. ve tatilcileri başarı ile öne çıkarın.


Elektrikli otomobille karavan yapmanın (hala) neden bir püf noktası var?




Detleff’in e.Home ve elektrikli Audi’sinden oluşan elektrikli ekip, Alpler’de sürerken kendini kanıtlamak zorundaydı.

Kaynak: dpa-tmn/Dethleffs GmbH & Co. KG


Audi ile işbirliği içinde yapılan bir test sürüşü şunu kanıtladı: 95 kWh pili ile e-tron Sportback, yaklaşık iki ton yüke rağmen Alpler’de 400 kilometreyi şarj durmadan başardı.

Bu tür motorlu karavanlar seri üretime hazır olana ve tescil edilinceye kadar, karavan tatilcileri önemli ölçüde azaltılmış menzillere uyum sağlamak zorunda kalacaklar: Münih’teki ADAC tarafından yapılan ölçümlere göre, karavan ile karavan çekerken elektrikli araba tüketimi yaklaşık olarak artıyor iki kez, böylece aralık yarıya iner.

Yavaşlama olarak e-mobilite


Ve sanki daha sık şarj duruşları bir kısıtlama için yeterli değilmiş gibi, Hyundai’nin Satış Sonrası Direktörü Karl Hell sütunların çoğuna araba ve römorkla yaklaşılamayacağını gözlemledi: “Yani, gerçekten şarj etmeden önce önce ayırmanız ve manevra yapmanız gerekir. .”

Ancak ADAC uzmanları, tatilcilere bunun karavandaki eğlencelerini bozmalarına izin vermemelerini tavsiye ediyor. Sonuçta, römorkla daha yavaş seyahat ettiğiniz için, elektrik genellikle iki ila üç saatlik sürüş süresi için yeterlidir – ve yine de bir mola verilmesi önerilir. Ve sonuçta, tatil yolunda çok fazla telaş iyi değil.


Elektrikli otomobille karavan yapmanın (hala) neden bir püf noktası var?




Ormanda yaşam alanı: Üretici Lightship elektrikli karavanını böyle sunuyor

Kaynak: dpa-tmn/Lightship


Pek çok elektrikli otomobilin içten yanmalı motorlarda sahip olduğu bir özelliğe atıfta bulunan Karl Hell, “Doğaya veya 100 kilometreden daha kısa mesafedeki göle kısa bir yolculuk bile elektrikli araba ve karavanla çok anlamlıdır” diyor:

Bazı içten yanmalı motorlar ve e-arabalar daha önce sadece motor çalışırken 230 volt elektriği çekmek için kullanılabilecek normal bir sokete sahipken, daha yeni elektrikli araçlar “araçtan yüke” teknolojisi olarak bilinen teknolojiyle giderek daha fazla donatılıyor. .

Hyundai’nin Ioniq modellerinde, örneğin Kia’nın EV modellerinde, MG 4 veya Ford Mach-E’de, örneğin karavana elektrik sağlamak için araç kapatıldığında aküye de dokunulabilir. Bu, karavan yolcularının artık kamp alanlarının prizlerine bağımlı olmadığı ve elektriksiz sahalara geçebileceği anlamına geliyor, diyor Hell: “Burada elektrikli araba sizi bağımsız kılıyor.”


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.