Kariyer: Profesyonel e-postalarda doğru tonu nasıl yakalayabilirsiniz?

Tavşan_Tutkusu

New member
RGözler metnin üzerinde son bir kez gezinirken fare imleci e-posta programının gönder düğmesi üzerinde hareketsiz kalır. Gerçekten böyle yazabilir misin? Fazla resmi mi, fazla gündelik mi, hatta belki de anlaşılmaz mı? İş iletişimi herkes için kolay değildir.

Bazı insanlar artık yardım alıyor ve ChatGPT gibi yapay zeka programlarından tavsiye istiyor. Ancak bu kesinlikle her yerde yaygın bir uygulama değildir ve işverenin izni olmadan buna izin bile verilmemektedir. İletişim eğitmenleri Claudia Marbach ve Viola Moritz ipuçları veriyor.

E-postalarda basit bir yaklaşım seçin


Profesyonel e-postalarda adres basit tutulabilir. Claudia Marbach, “Birini hiç tanımıyorsam veya bir ismim yoksa, sadece merhaba veya günaydın yazabilirim” diyor. Bu yaklaşımın avantajı cinsiyet ayrımı gözetmemesidir.

E-postalarda selamlama olarak “Sevgili” söz konusu olduğunda görüşler farklılık gösteriyor. “Atölyelerimde bu konuyu her zaman çok tartışırım. Bazı insanlar için bu yaklaşım çok yakın” diyor Viola Moritz.


ayrıca oku







Temel olarak sektöre ve bireysel şirkete bağlıdır. Köklü endüstrilerde iletişim genellikle daha resmidir, ancak daha küçük veya genç şirketlerde daha tanıdıktır.

Siezen bugünlerde meslektaşlar arasında nadir görülüyor; yönetimle iletişim halinde ortaya çıkma olasılığı daha yüksektir. Bu farklı kullanım, e-posta iletişiminde zorluk yaratabilir. Claudia Marbach, “O halde şunu yazmanın güzel olduğunu düşünüyorum: Size ve hepinize günaydın” diyor.

Kesin ve net bir şekilde formüle edin


İnsanları bir e-postayla ikna etmek istiyorsanız, aynı zamanda konuyu doğrudan konuya getirdiğinizden de emin olmalısınız. Viola Moritz, “Bir cümlede 15 ila 17 kelime, ikinci kez okumak zorunda kalmadan kavrayabileceğimiz maksimum sayıdır” diyor. “Diğer kişinin hangi bilgilere sahip olduğunu ve endişelerinizi anlaması için onunla nerede buluşmanız gerektiğini kendinize sorun.”

Claudia Marbach, yazılı iletişimin günlük dile ne kadar yakınsa, o kadar “takdir edici ve saygılı” olduğunu söylüyor. Aşırı nezaket de kısaltmalar kadar uygunsuzdur.

“Kısaltmalar kullanarak herkesin beni anlayamama riskini göze alıyorum ve diğer yandan, diğer kişi benim için yeterince önemli olmadığı için kelimeyi hecelemek zorunda olmadığımın sinyalini veriyorum.”


ayrıca oku







Kariyer uzmanından ipuçları




Özne-yüklem-nesne cümleleri


Marbach'a göre “Sözleşmeyi memnuniyetle gönderirim” gibi cümleler de zor. Daha iyisi: özne-yüklem-nesne cümleleri. Eğitmen, “Aksi takdirde cümle doğal olmayan ve uzak bir hal alır” diyor.

Ayrıca yaygın olarak kullanılan nominal stile karşı da tavsiyelerde bulunuyor. Ona göre “İşleme talebiyle” gibi cümleler “emreder bir tonla” karşımıza çıkıyor. “Faturayı yayınlar mısınız?” gibi cümleler daha uygundur.

E-postalarda boş ifadelerden kaçının


Claudia Marbach, gençlerin iş yerinde yaşlılardan farklı iletişim kurması gerekmediğini söylüyor. “Deneyimlerime göre genç insanlar işlerinde riskten kaçınmıyor ve inanılmaz hızlı bir şekilde uyum sağlıyor. İnsanlar yirmi yıl önceki eski cümleleri kazıp çıkarmayı seviyor çünkü o zaman yanlış bir şey yapmadıklarını biliyorlar.”

“Sayın Bay veya Bayan”, “Saygılarımla” gibi ifadeler veya “olurdu/olurdu/olurdu” gibi dilek kipleri günümüzde artık pek modern değil. “1960'larda her şeyi çok resmi bir şekilde formüle etmeyi öğrendik. Bugün artık bu kadar itaatkar bir şekilde değil, gerçekte neyle ilgili olduğumuzu açıkça ve doğrudan yazıyoruz” diyor Viola Moritz.

İster kişisel bir konuşma, ister bir e-posta ya da mesajlaşma mesajı olsun: profesyoneller, hangi ortamın hangi konu için uygun olduğunu bireysel olarak tartmalıdır.

Temel olarak: Moritz, “Sözlü iletişimde karmaşık içeriği daha iyi sunabilir veya çatışmaları çözebiliriz” diyor. E-postalar veya mesajlaşma mesajları ise tartışılanları yazmak veya birbirimize bilgi vermek amacıyla yapılan kısa tartışmalar için daha uygundur.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



2020'den itibaren DIN standardı 5008'e göre emojiler ve benzerleri profesyonel iletişimde de kullanılabilir. Viola Moritz, “Fakat bu henüz pratik iş dünyasına ulaşmadı” diyor.

E-postalarda sorunlara neden olabilirler; her program emojileri doğru şekilde görüntüleyemez. Ve farklı şekilde anlaşılıyorlar. Viola Moritz'e göre, göz kırpan suratlar olmadan yapmak istemiyorsanız, iş bağlamında en fazla bir veya iki basit ve anlaşılır emoji kullanmalısınız.