Tavşan_Tutkusu
New member
Lilium şu ana kadar herhangi bir gelir elde etmeden neredeyse 1,5 milyar avroluk zarar biriktirdi. Artık para bitiyor. Hava taksisinin öncüsü, altı aylık raporunda hızlı iflas konusunda uyarıda bile bulunuyor. Artık kader tamamen devletin elindedir.
Lilium'un kaderi en geç yıl sonuna kadar belirlenecek. ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu'na (SEC) sunulan altı aylık raporda, elektrik türbinli dikey kalkışlı uçağın geliştiricisi, modellerinin geliştirilmesinde ilerleme olduğunu gösteriyor ancak acilen daha fazla paraya ihtiyacı var.
Federal hükümet ve Bavyera eyaletinden devlet mali yardımı önümüzdeki birkaç hafta içinde onaylanmazsa veya yatırımcılar yeni para verirse, “mevcut iflas yasasının” uygulanması da dahil olmak üzere iş faaliyetlerinde ciddi kesintiler yaşanma riski var. Lilium, toplam 100 milyon avroluk devlet garantisi almayı umuyor.
Belgeler kelimenin tam anlamıyla, finansal planlamaya göre “grubun devam eden faaliyetlerini finanse etmeye devam etmek için acil ek sermayeye ihtiyacı olduğunu” belirtiyor. Geçmişte Lilium, e-hava taksileri EASA denetim otoritesi tarafından onaylanıp kullanıma hazır hale gelene kadar ek sermaye ihtiyacına defalarca değinmişti.
Programdaki her vardiyanın maliyeti vardır. İlk insanlı uçuş bu yılın sonundan 2025 yılının başına ertelendi. Piyasaya sürülmesi 2026 için planlanıyor, ancak bu tarih artık son raporda açıkça belirtilmemiş. Lilium ilk kez bir borsa raporunda iflas kanununa atıfta bulunuyor.
Hava taksilerinin ikinci Alman geliştiricisi Volocopter de baharda iflasla tehdit etmişti. Ancak bu durum, Çinli Geely Grubu da dahil olmak üzere önceki hissedarlardan sermaye girişi yapılmasıyla önlendi.
Volocopter ayrıca Baden-Württemberg ve Bavyera'nın vetosu nedeniyle başlangıçta başarısızlıkla sonuçlanan devlet yardımı talebinde bulunurken, federal hükümet yeşil ışık yaktı. Lilium'da ise durum tam tersidir. Bavyera şimdi 50 milyon tutarındaki sorumluluğu üstleneceğine söz verirken, federal hükümet henüz aynı miktarı bütçe komitesinde onaylamadı.
Lilyumlar Finansal ikilem
Merkezi Münih'in hemen dışında bulunan Lilium'un mali ikilemi birkaç rakama yansıyor. ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu'na verilen bilgiye göre şu ana kadar toplam 1,446 milyar avroluk zarar birikti ve neredeyse hiç satış olmadı. Yalnızca 2024 yılının ilk yarısında faaliyet zararı 185,9 milyon euro oldu (geçen yılın aynı dönemi: 128,5 milyon euro).
Finansal varlıkların pozitif yeniden değerlemesi nedeniyle yılın ilk yarısında net zarar 86,9 milyon euro oldu. Mevcut mali kaynaklar (nakit) yıl ortasında 110 milyon Euro'nun biraz altındaydı. Lilium, mali yardım konusunda federal hükümet ve Bavyera ile yapılan ileri görüşmeler hakkında bilgi veriyor. Önümüzdeki birkaç hafta içinde onay bekleniyor.
Nihai belgelerin oluşturulması üç ila beş hafta daha sürecektir. Önceki yatırımcılar zaten 32 milyon avroluk sermaye enjeksiyonu sözü vermişti ve bunu kısmen devlet yardımına bağlı hale getirmişlerdi.
Şirket, küçük dikey kalkışlı bölgesel uçak gibi kullanılması amaçlanan elektrikli uçuş modelinin geliştirilmesinde daha fazla ilerleme kaydedildiğini bildirdi. İlk üç model ya bitti ya da üretime başlandı. Dördüncü modelin üretimine 2025 yılının ilk yarısında başlanması planlanıyor.
Lilium, ilk modelin nihai tasarımında artık “açılma” kilometre taşına ulaşılmış olmasını büyük bir geliştirme başarısı olarak değerlendiriyor. Teknisyenler için bu, güç kaynağının ve bağlı elektronik aksamın planlandığı gibi çalıştığının kanıtıdır. Bazı elektrikli otomobillerde olduğu gibi, elektrik şebekesi 900 voltluk bir mimariye dayanıyor ve bu da pillerin nispeten hızlı bir şekilde şarj edilmesini sağlıyor.
Gerhard Hegmann WELT için yazıyor Zırh, Hava- Ve Uzay yolculuğu Ve Askeri.
Lilium'un kaderi en geç yıl sonuna kadar belirlenecek. ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu'na (SEC) sunulan altı aylık raporda, elektrik türbinli dikey kalkışlı uçağın geliştiricisi, modellerinin geliştirilmesinde ilerleme olduğunu gösteriyor ancak acilen daha fazla paraya ihtiyacı var.
Federal hükümet ve Bavyera eyaletinden devlet mali yardımı önümüzdeki birkaç hafta içinde onaylanmazsa veya yatırımcılar yeni para verirse, “mevcut iflas yasasının” uygulanması da dahil olmak üzere iş faaliyetlerinde ciddi kesintiler yaşanma riski var. Lilium, toplam 100 milyon avroluk devlet garantisi almayı umuyor.
Belgeler kelimenin tam anlamıyla, finansal planlamaya göre “grubun devam eden faaliyetlerini finanse etmeye devam etmek için acil ek sermayeye ihtiyacı olduğunu” belirtiyor. Geçmişte Lilium, e-hava taksileri EASA denetim otoritesi tarafından onaylanıp kullanıma hazır hale gelene kadar ek sermaye ihtiyacına defalarca değinmişti.
Programdaki her vardiyanın maliyeti vardır. İlk insanlı uçuş bu yılın sonundan 2025 yılının başına ertelendi. Piyasaya sürülmesi 2026 için planlanıyor, ancak bu tarih artık son raporda açıkça belirtilmemiş. Lilium ilk kez bir borsa raporunda iflas kanununa atıfta bulunuyor.
Hava taksilerinin ikinci Alman geliştiricisi Volocopter de baharda iflasla tehdit etmişti. Ancak bu durum, Çinli Geely Grubu da dahil olmak üzere önceki hissedarlardan sermaye girişi yapılmasıyla önlendi.
Volocopter ayrıca Baden-Württemberg ve Bavyera'nın vetosu nedeniyle başlangıçta başarısızlıkla sonuçlanan devlet yardımı talebinde bulunurken, federal hükümet yeşil ışık yaktı. Lilium'da ise durum tam tersidir. Bavyera şimdi 50 milyon tutarındaki sorumluluğu üstleneceğine söz verirken, federal hükümet henüz aynı miktarı bütçe komitesinde onaylamadı.
Lilyumlar Finansal ikilem
Merkezi Münih'in hemen dışında bulunan Lilium'un mali ikilemi birkaç rakama yansıyor. ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu'na verilen bilgiye göre şu ana kadar toplam 1,446 milyar avroluk zarar birikti ve neredeyse hiç satış olmadı. Yalnızca 2024 yılının ilk yarısında faaliyet zararı 185,9 milyon euro oldu (geçen yılın aynı dönemi: 128,5 milyon euro).
Finansal varlıkların pozitif yeniden değerlemesi nedeniyle yılın ilk yarısında net zarar 86,9 milyon euro oldu. Mevcut mali kaynaklar (nakit) yıl ortasında 110 milyon Euro'nun biraz altındaydı. Lilium, mali yardım konusunda federal hükümet ve Bavyera ile yapılan ileri görüşmeler hakkında bilgi veriyor. Önümüzdeki birkaç hafta içinde onay bekleniyor.
Nihai belgelerin oluşturulması üç ila beş hafta daha sürecektir. Önceki yatırımcılar zaten 32 milyon avroluk sermaye enjeksiyonu sözü vermişti ve bunu kısmen devlet yardımına bağlı hale getirmişlerdi.
Şirket, küçük dikey kalkışlı bölgesel uçak gibi kullanılması amaçlanan elektrikli uçuş modelinin geliştirilmesinde daha fazla ilerleme kaydedildiğini bildirdi. İlk üç model ya bitti ya da üretime başlandı. Dördüncü modelin üretimine 2025 yılının ilk yarısında başlanması planlanıyor.
Lilium, ilk modelin nihai tasarımında artık “açılma” kilometre taşına ulaşılmış olmasını büyük bir geliştirme başarısı olarak değerlendiriyor. Teknisyenler için bu, güç kaynağının ve bağlı elektronik aksamın planlandığı gibi çalıştığının kanıtıdır. Bazı elektrikli otomobillerde olduğu gibi, elektrik şebekesi 900 voltluk bir mimariye dayanıyor ve bu da pillerin nispeten hızlı bir şekilde şarj edilmesini sağlıyor.
Gerhard Hegmann WELT için yazıyor Zırh, Hava- Ve Uzay yolculuğu Ve Askeri.