Lityum pil: Günlük yaşamda yangınlar nasıl önlenir?

Tavşan_Tutkusu

New member
ÖHollanda açıklarındaki “Fremantle Highway” yük gemisinde çıkan yangına bir elektrikli otomobilin neden olup olmadığı nihayet netlik kazanmadı. Ancak lityum iyon teknolojisine sahip şarj edilebilir pillerden kaynaklanan temel yangın riski tartışılmaz. Dessau-Roßlau’daki Federal Çevre Ajansı (UBA), “artan risk potansiyelinden” bahsediyor.

Bu tür piller – tek tek veya paketler halinde – e-bisikletlerde, e-scooter’larda, dronlarda, dizüstü bilgisayarlarda, akıllı telefonlarda ve vakumlu robotlar veya çim biçme makineleri gibi birçok ev ve bahçe aletinde bulunur. Yüksek enerji yoğunluklarına sahiptirler, bu nedenle uzun süre dayanırlar ve kullanılmadıklarında kendilerini neredeyse hiç deşarj etmezler.

Sorun: Bir kez tutuştuklarında, söndürmeyi özel bir zorluk haline getiren kimyasal bir süreç harekete geçer.


Piller hakkında daha fazla bilgi







Volkswagen Future e-Mobility Kampüsü'nü açıyor






Lityum aynı zamanda





VW, Mercedes ve Co. tereddüt








Frank Hachemer, “Bir lityum iyon pil, içeride 60 santigrat derecede yanmaya başlayabilir” diyor. Berlin’deki Alman İtfaiye Derneği’nde önleyici yangın korumasından sorumlu Başkan Yardımcısıdır. “Reaksiyon gerçekleştiğinde, enerji aniden boşalır ve şiddetli bir alev fışkırmasıyla sonuçlanır.”


ayrıca oku








Elektrikli cihazlar Almanya’da her zaman bir numaralı yangın nedeni olsa da, bunun nedeni özellikle piller değildir. Korku tellallığı genellikle uygunsuzdur. Hachemer, “Bunlar nadir, ancak bazen çok olağanüstü vakalar” diyor.

UBA web sitesi şöyle diyor: “Lityum içeren piller ve akümülatörler, uygun şekilde kullanılırsa güvenlidir.” Ancak tersi sonuç şudur: Hata yapabilirsiniz. Ve önleyici tedbirler gereklidir.

Pilleri doğru şekilde şarj edin


Aşağıdakiler günlük kullanım için geçerlidir: “Örneğin, cep telefonları ve güç bankaları, örneğin arabanın ön camının arkasına veya plajda havluya, kavurucu güneşe ait değildir”, diyor itfaiye memuru Hermann Dinkler ve Berlin’deki TÜV derneğinde patlamaya karşı koruma.

Cihazlar çok ısınırsa kısa devre riski artar. Cihazdaki plastik duvarlar daha sonra erirse, oksijen girebilir: “Ve lityum oksijenle çok şiddetli reaksiyona girer.”

Enerji depolama cihazlarını şarj ederken, sadece ilgili cihaza yönelik şarj cihazları ve kablolar kullanılmalıdır. Pil yönetim sistemi, aşırı şarja karşı en iyi şekilde bu şekilde koruma sağlar, en azından birçok üreticinin vaat ettiği şey budur.


Yangın riskini kontrol altına alın: Lityum-iyon pillere sahip cihazlar en iyi şekilde yanıcı malzemelerden uzakta şarj edilir




Yangın riskini kontrol altına alın: Lityum-iyon pillere sahip cihazlar en iyi şekilde yanıcı malzemelerden uzakta şarj edilir

Kaynak: dpa-tmn/Christin Klose


Bununla birlikte, Berlin’deki Federal Malzeme Araştırma ve Test Enstitüsü (BAM), şarj cihazlarının şarj edildikten sonra fişten çekilmesini önermektedir: aşırı şarj meydana gelirse, bu, lityum pilde tehlikeli bir reaksiyona yol açabilir.

TÜV uzmanı Dinkler’e göre, şarj işlemi mümkün olduğunca bodrumdaki talaş, masadaki kağıt veya mutfaktaki un gibi yanıcı maddelerden uzakta izlenmelidir. “Ara sıra cihazın fazla ısınmadığını kontrol edin. Artık dokunamıyorsanız, derhal fişi çekilmelidir.”

Dinkler ve Hachemer’e göre pilleri gece boyunca şarj etmekten kaçınılmalıdır. Yakınlarda bir duman dedektörü varsa – çok daha iyi.

Ya e-bisiklet aküsü alev alırsa?


İtfaiye derneği başkan yardımcısı aldığı tedbirlerle bir adım daha ileri gidiyor: Mümkünse örneğin bir yangında 800 dereceye kadar ısınan e-bisiklet pilleri evde veya apartman dairesinde hiç şarj olmasın. . “Tabii ki, bir apartmanda bir apartman söz konusu olduğunda bu gerçekçi olmayabilir” diyor.

Genellikle yaklaşık 1000 avroya mal olan pil takımlarının çalınma riskinin de hesaba katılması gereken bu tür durumlar için, “alışılmadık bir ipucu” hazırlıyor: “Pili metal bir kovada saklayın ve şarj edin ve başka bir yere koyun. acil bir durumda onu dışarı atabilmeleri için ön kapının yanına koyun.” Ardından: hemen itfaiyeyi arayın.


ayrıca oku







Tahvil piyasası anomalisi





Kuru lavaboda akıllı telefonlar veya güç bankaları gibi daha küçük cihazları şarj ederdi: “Acil bir durumda, havuz sular altında kalır.” Çünkü pilin yanması durumunda, yardımcı olan tek şey bol su ile soğutmadır – “böyle olur itfaiyede batarya yangınlarını söndürüyoruz.”

TÜV çalışanı Dinkler’e göre, bir yangın durumunda, eğer gerçekçiyse, cihazları ortam havasındaki oksijenden ayırmak mantıklı: “Akıllı telefon gibi küçük şeyleri uzun pense ile kapıp bir çöp kutusuna atabilirsiniz. su dolu metal kova.”

Ancak Hachemer bunun her zaman mümkün olduğundan şüphe ediyor: “Yanan piller çok fazla ısı yayar.”

Battaniyeler ve yangın söndürücüler pillerle pek yardımcı olmuyor


Lityum-iyon pilli cihazlara yangın battaniyesi atmak bile sorunu çözmez. Bölgeye yayılmış olabilecek alevleri boğabilirsiniz. Ancak batarya ateşinin kendisi değil, çünkü kimyasal süreçlerin kendileri ateş için gerekli olan oksijeni tekrar tekrar üretiyor.

Aynısı, ticari olarak temin edilebilen özel yangın söndürücüler için de geçerlidir. Frank Hachemer, bunların pil çevresindeki yangınları da söndürebilse de “gerekli soğutmayı sağlayamadıklarını” vurguluyor. Kimyasal süreç devam ediyor, tekrar ısınıyor ve tekrar yanmaya başlıyor.”


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



Pillerin veya kasalarının hasar görmesi durumunda da dikkatli olmalısınız – örneğin bir pedelec kazası nedeniyle veya akülü vidalama makinesi yere düştüğünde: “Bu durumda, özellikle şarj sırasında kısa devreler meydana gelebilir,” diye uyarıyor TÜV uzmanı Dinkler.

Yanık yaralanmalarına ek olarak, başka bir sağlık riski daha vardır. BAM web sitesinde “Hasarlı piller zehirli gazlar salabilir” diyor. UBA, deforme olmuş veya şişmiş pillerin kullanılmamasını tavsiye eder.

Dinkler, “Örneğin, e-scooter’lara genellikle kaba davranılıyor” diyor. Elektrikli kiralık scooter’ın durumunun yola çıkmadan önce kontrol edilmesi de tavsiye edilir.

Pil yanlış şekilde atılırsa yangın riski de vardır.


Bir lityum iyon pil yeniden kullanılamıyorsa, doğal olarak imha etme sorunu ortaya çıkar. Burada da yangın çıkma riski var. Alman Atık Yönetimi, Su ve Geri Dönüşüm Yönetimi Federal Birliği (BDE), “Atık imha araçlarında, çöp kutularında veya tasnif tesislerinde yanlış işlenmiş bir pilin Almanya’da bir yerde yangına neden olduğu kısa devre olmadan neredeyse bir hafta geçmiyor” diye yazıyor. Berlin kendi sitesinde.

BDE, lityum iyon şarj edilebilir pillerin ve pillerin perakende veya geri dönüşüm merkezlerinde belirlenmiş toplama noktalarına teslim edilmesi gerektiğine dikkat çeker. Evsel atıklarla birlikte imha edilmesi tabudur.

Federal Çevre Ajansı, civardaki hangi geri dönüşüm merkezinin bu tür pilleri ücretsiz olarak kabul ettiğini önceden öğrenmenizi tavsiye eder. Kısa devreleri önlemek için direkleri bantlamak daha iyidir.


Piller için özel taşıma çantaları, daha kötü sonuçları önlemelidir - pil alev alırsa




Piller için özel taşıma çantaları, daha kötü sonuçları önlemelidir – pil alev alırsa

Kaynak: dpa-tmn/Zachrie Scheurer


Hollanda kıyılarındaki yük gemisinde olduğu gibi e-arabalar etkilenirse, uzmanlar bir pilin yanması durumunda kendi kendine yardım etme şansının olmadığını söylüyor: “Araç şarj için duvar kutusuna bağlıysa, TÜV danışmanı Dinkler, “mümkünse fişten çekilmek için kabloyu kullanmaya devam etmek mantıklıdır” diyor.

Aküyü başka akım beslemezse, itfaiyenin aküyü söndürmesi daha kolay olabilir. Ancak burada da aynı şey geçerli: İtfaiye hemen aranmalıdır.


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.