Tavşan_Tutkusu
New member
Sonbahar masa oyunları için mükemmel bir mevsimdir, özellikle de Noel sezonunda pek çok yeni oyun piyasaya çıktığı için. Birkaç hafta boyunca oynayabileceğiniz zorlu uzman oyunları giderek daha popüler hale geliyor. Bir bakışta beş öneri.
Sonbahar aynı zamanda oyun zamanıdır: Yeni çıkanların çoğu her zaman Noel alışveriş sezonu için zamanında satışa çıkar. Kendinizi daha yoğun ve belki de daha karmaşık oyunlara adamak için yılın ideal zamanı. Özellikle saatler süren Monopoly veya Risk turları sakız gibi esneyip yorucu hale gelebildiği için. Bunun yerine neden daha zorlu ama heyecan verici oyunlarla beyninize meydan okumuyorsunuz?
Berlin'deki Ludoloji Enstitüsü (oyun bilimi) başkanı Jens Junge, “Uzman oyunları veya uzman oyunları giderek daha popüler hale geliyor çünkü elbette birçok insanın oyun deneyimi ve oyun becerileri artıyor” diyor. Bu başlıklar genellikle oldukça pahalıdır. Ancak oyunun derinliği nedeniyle oyun grupları “bu daha zorlu masa oyunlarıyla birkaç hafta boyunca gerçekten başa çıkabilir.”
Bu oyunlardan biri de “Weimar”. Burada masadaki herkes Weimar Cumhuriyeti'ndeki olayları anlayabilir ve hatta etkileyebilir. Ama neden birkaç saat sürmesi gerekiyor? “Böylece Weimar tarihinin karmaşıklığı ortaya çıksın. Çünkü işin içinde o kadar çok şey var ki ve onları kesmek istemedim,” diye açıklıyor “Weimar” yazarı Matthias Cramer.
Bir buçuk yıldır tam zamanlı oyun tasarımcısı olan 55 yaşındaki oyuncu, her şeyden önce kendisini ve başkalarını o dönem hakkında eğitmek istiyordu: “Bu oyunu yaptım çünkü böyle bir devrimin nasıl olacağını anlamadım Bu, aslında Nazi diktatörlüğüne yol açan insanlar tarafından yönlendirildi Cramer, “Weimar”ı geliştirme konusundaki motivasyonunu açıklıyor.
Onun bakış açısından oyun o kadar da karmaşık değil. “Eylemlerin kendisi elbette basit.” Burada bazen daha uzun süren önerilen beş masa oyununa genel bir bakış yer alıyor.
Tarih severler için: “Weimar – Demokrasi Mücadelesi”
“Weimar”ın büyük engelleri var: Tam olarak dört oyuncuya ihtiyaç duyuyor, ilk oyunu rahatlıkla altı veya daha fazla saat sürebilir ve kurallara derinlemesine aşina olmayı gerektiriyor. Ancak ödül, siyasi tarihin kıyaslanamayacak kadar derin bir simülasyonudur.
Oyuncular Weimar Cumhuriyeti'nde soldan sağa, radikalden ılımlıya doğru dört partiden birinin kontrolünü ele alıyorlar. KPD ve DNVP cumhuriyeti kaosa sürüklemek isterken, SPD ve Merkez demokrasiyi savunmak istiyor.
Kartlar gerçek tarihi olaylara gönderme yapıyor, değişen ittifaklar masada gerginlik yaratıyor. Her parti kendi siyasi gündemini zorlamayı planlıyor ancak Nazi Partisi iktidara gelirse herkes kaybeder.
Oyunculara her zaman şu duygu eşlik ediyor: Nazilerin kâr elde etmemesi için kendi çıkarlarımı ne kadar temsil edebilirim? Bu kesinlikle maçtan sonra bile tartışmalara yol açıyor.
“Weimar – Demokrasi İçin Mücadele”: Yazar: Matthias Cramer, Skellig Games / Spielworxx, 14 yaş ve üzeri, dört oyuncu için, yaklaşık 180-360 dakika, fiyat yaklaşık 129 euro.
İktisatçılar için: “Hegemonya”
İşçi sınıfı daha yüksek ücretler için mücadele ediyor, kapitalistler karlarını maksimuma çıkarmak istiyor, orta sınıf her ikisini de birleştiriyor ve devlet herkesin mutlu olmasını istiyor. “Hegemonya”da dört sınıf mevcuttur.
Bunların çok farklı hedefleri var ve kendi kurallarıyla tamamen asimetrik olarak oynuyorlar. Ekonomik sistemi ve siyasi temelleri ile en az bir ulus oyunu simüle etmek istiyor. Bu, kartlar aracılığıyla kontrol edilen eylemlerle sağlanır.
Bunu yapmak için oyuncular siyasi gündem üzerinde oy kullanma konusunda nüfuz sahibi olabilirler. Tüm seçenekleri takip etmek için geniş formattaki çift taraflı oynatıcı yardımcıları gereklidir. Eğer bu başarılı olursa, “Hegemonya” bir ülkenin sosyo-ekonomik etkileşimine dair büyüleyici içgörüler yaratır.
“Hegemonya”: Yazarlar: Vangelis Bagiartakis ve Varnavas Timotheou, Hegemonic Project Games / Giant Roc, 14 yaş ve üzeri, bir ila dört oyuncu için, yaklaşık 90-180 dakika, fiyat yaklaşık 115 euro.
Kaşifler için: “Mirasın Yolculuğuna Bilet – Batının Efsaneleri”
“Ticket to Ride” 20 yıldır ortalıkta dolaşıyor ve 2004'te “Yılın Oyunu” ödülünü kazandı. O zamandan bu yana modern klasiğin birçok çeşidi icat edildi.
Hepsinin ortak noktası, puan kazanmak için renkli kartları toplayıp oynayarak şehirler veya istasyonlar arasında tren yolları inşa edebilmenizdir. Ayrıca siparişler de yerine getirilebilir. Bu aynı zamanda 19. yüzyılın sonlarında Amerika'da geçen Legacy versiyonu için de geçerlidir.
Burada özel olan, eski mekanizma olarak adlandırılan mekanizmadır: Görevler oyundan oyuna değişir, bir hikaye gelişir ve hatta oyun tahtası bile büyür. Masadaki herkes Amerika Birleşik Devletleri'nin doğusunda başlarsa, oyunun galibi oyun tahtasının hangi bölgeye genişletileceğine karar verir.
Sonraki turlar için pek çok ek malzeme ve yeni küçük zorluklarla birlikte gizli kutular açılıyor. Karmaşıklık zamanla biraz artar, ancak çok zorlaşmaz. En iyi oyun deneyimi için toplam on iki oyun süren kampanyanın mümkünse aynı grupla oynanması gerekmektedir.
“Ticket to Ride Legacy – Legends of the West”: Yazarlar: Rob Daviau, Matt Leacock ve Alan R. Moon, Days of Wonder / Asmodee, on yaş ve üzeri, iki ila beş oyuncu için, yaklaşık 20-90 dakika, fiyat. yaklaşık 100 euro
Uzaylı hayranları için: “Nemesis”
“Nemesis”te oyuncular bir uzay gemisinin mürettebatını temsil ediyor. Birlikte kendilerini yabancı bir tür olan ksenolara karşı savunmak zorundalar; ancak hayatta kalma mücadelesinin yanı sıra herkesin kendi hedefleri de var.
Ridley Scott'ın aynı isimli klasik filmindeki atmosfere benzeyen bir atmosfer yayan sadece uzaylılar değil. Kampanyacı arkadaşlarınızın gündemleriyle size zarar vermek isteyip istemedikleri konusundaki sürekli güvensizlik de masada yoğun bir tematik atmosfer yaratıyor.
Dövüşte zar atmak belirli bir miktarda şans gerektirir, bu da bireysel oyuncuların erkenden elenebileceği anlamına gelir. Yine de “Nemesis” kalıcı anılar yaratıyor.
“Nemesis”: Yazar: Adam Kwapinski, Awaken Realms / Asmodee, 14 yaş ve üzeri, 1 ila 5 oyuncu için, yaklaşık 90-180 dakika, fiyat yaklaşık 130 euro.
Takım oyuncuları için: “Frosthaven”
“Frosthaven” gerçek bir ağır siklet: kutu tek başına 16 kilogram ağırlığında ve neredeyse tüm raf bölmesini kaplıyor. Tıpkı selefi “Gloomhaven” gibi, halefi de kendi fantezi dünyasında kooperatif, sözde zindan tarayıcısıdır. Oyuncuların her biri yaklaşık 100 senaryo aracılığıyla kendi karakterini kontrol ediyor ve genellikle Frosthaven karakolunu tehlikeden korumak için canavarlarla birlikte savaşıyor. Akıllı bir kart seçim mekanizması kullanılmaktadır.
Her yeni seviyeyi ayarlamak biraz zaman alır. Karşılığında masadaki herkes genellikle destansı maceralarla ödüllendirilir.
Oyunun özü, kendi karakterinizin daha da geliştirilmesidir. Ayrıca, kampanya ilerledikçe daha fazla senaryo ve ek karakter sınıflarının kilidi açılıyor.
İpucu: Daha küçük olan “Gloomhaven – The Lion's Paws” başlığı özellikle bu oyun dünyasının tadına varmak için uygundur.
“Frosthaven”: Yazar: Isaac Childres, Tierra del Fuego Games / Cephalofair Games, 14 yaş ve üzeri, 1 ila 4 oyuncu için, kişi başı yaklaşık 30 dakika, fiyat yaklaşık 280 Euro.
dpa/jk
Sonbahar aynı zamanda oyun zamanıdır: Yeni çıkanların çoğu her zaman Noel alışveriş sezonu için zamanında satışa çıkar. Kendinizi daha yoğun ve belki de daha karmaşık oyunlara adamak için yılın ideal zamanı. Özellikle saatler süren Monopoly veya Risk turları sakız gibi esneyip yorucu hale gelebildiği için. Bunun yerine neden daha zorlu ama heyecan verici oyunlarla beyninize meydan okumuyorsunuz?
Berlin'deki Ludoloji Enstitüsü (oyun bilimi) başkanı Jens Junge, “Uzman oyunları veya uzman oyunları giderek daha popüler hale geliyor çünkü elbette birçok insanın oyun deneyimi ve oyun becerileri artıyor” diyor. Bu başlıklar genellikle oldukça pahalıdır. Ancak oyunun derinliği nedeniyle oyun grupları “bu daha zorlu masa oyunlarıyla birkaç hafta boyunca gerçekten başa çıkabilir.”
Bu oyunlardan biri de “Weimar”. Burada masadaki herkes Weimar Cumhuriyeti'ndeki olayları anlayabilir ve hatta etkileyebilir. Ama neden birkaç saat sürmesi gerekiyor? “Böylece Weimar tarihinin karmaşıklığı ortaya çıksın. Çünkü işin içinde o kadar çok şey var ki ve onları kesmek istemedim,” diye açıklıyor “Weimar” yazarı Matthias Cramer.
Bir buçuk yıldır tam zamanlı oyun tasarımcısı olan 55 yaşındaki oyuncu, her şeyden önce kendisini ve başkalarını o dönem hakkında eğitmek istiyordu: “Bu oyunu yaptım çünkü böyle bir devrimin nasıl olacağını anlamadım Bu, aslında Nazi diktatörlüğüne yol açan insanlar tarafından yönlendirildi Cramer, “Weimar”ı geliştirme konusundaki motivasyonunu açıklıyor.
Onun bakış açısından oyun o kadar da karmaşık değil. “Eylemlerin kendisi elbette basit.” Burada bazen daha uzun süren önerilen beş masa oyununa genel bir bakış yer alıyor.
Tarih severler için: “Weimar – Demokrasi Mücadelesi”
“Weimar”ın büyük engelleri var: Tam olarak dört oyuncuya ihtiyaç duyuyor, ilk oyunu rahatlıkla altı veya daha fazla saat sürebilir ve kurallara derinlemesine aşina olmayı gerektiriyor. Ancak ödül, siyasi tarihin kıyaslanamayacak kadar derin bir simülasyonudur.
Oyuncular Weimar Cumhuriyeti'nde soldan sağa, radikalden ılımlıya doğru dört partiden birinin kontrolünü ele alıyorlar. KPD ve DNVP cumhuriyeti kaosa sürüklemek isterken, SPD ve Merkez demokrasiyi savunmak istiyor.
Kartlar gerçek tarihi olaylara gönderme yapıyor, değişen ittifaklar masada gerginlik yaratıyor. Her parti kendi siyasi gündemini zorlamayı planlıyor ancak Nazi Partisi iktidara gelirse herkes kaybeder.
Oyunculara her zaman şu duygu eşlik ediyor: Nazilerin kâr elde etmemesi için kendi çıkarlarımı ne kadar temsil edebilirim? Bu kesinlikle maçtan sonra bile tartışmalara yol açıyor.
“Weimar – Demokrasi İçin Mücadele”: Yazar: Matthias Cramer, Skellig Games / Spielworxx, 14 yaş ve üzeri, dört oyuncu için, yaklaşık 180-360 dakika, fiyat yaklaşık 129 euro.
İktisatçılar için: “Hegemonya”
İşçi sınıfı daha yüksek ücretler için mücadele ediyor, kapitalistler karlarını maksimuma çıkarmak istiyor, orta sınıf her ikisini de birleştiriyor ve devlet herkesin mutlu olmasını istiyor. “Hegemonya”da dört sınıf mevcuttur.
Bunların çok farklı hedefleri var ve kendi kurallarıyla tamamen asimetrik olarak oynuyorlar. Ekonomik sistemi ve siyasi temelleri ile en az bir ulus oyunu simüle etmek istiyor. Bu, kartlar aracılığıyla kontrol edilen eylemlerle sağlanır.
Bunu yapmak için oyuncular siyasi gündem üzerinde oy kullanma konusunda nüfuz sahibi olabilirler. Tüm seçenekleri takip etmek için geniş formattaki çift taraflı oynatıcı yardımcıları gereklidir. Eğer bu başarılı olursa, “Hegemonya” bir ülkenin sosyo-ekonomik etkileşimine dair büyüleyici içgörüler yaratır.
“Hegemonya”: Yazarlar: Vangelis Bagiartakis ve Varnavas Timotheou, Hegemonic Project Games / Giant Roc, 14 yaş ve üzeri, bir ila dört oyuncu için, yaklaşık 90-180 dakika, fiyat yaklaşık 115 euro.
Kaşifler için: “Mirasın Yolculuğuna Bilet – Batının Efsaneleri”
“Ticket to Ride” 20 yıldır ortalıkta dolaşıyor ve 2004'te “Yılın Oyunu” ödülünü kazandı. O zamandan bu yana modern klasiğin birçok çeşidi icat edildi.
Hepsinin ortak noktası, puan kazanmak için renkli kartları toplayıp oynayarak şehirler veya istasyonlar arasında tren yolları inşa edebilmenizdir. Ayrıca siparişler de yerine getirilebilir. Bu aynı zamanda 19. yüzyılın sonlarında Amerika'da geçen Legacy versiyonu için de geçerlidir.
Burada özel olan, eski mekanizma olarak adlandırılan mekanizmadır: Görevler oyundan oyuna değişir, bir hikaye gelişir ve hatta oyun tahtası bile büyür. Masadaki herkes Amerika Birleşik Devletleri'nin doğusunda başlarsa, oyunun galibi oyun tahtasının hangi bölgeye genişletileceğine karar verir.
Sonraki turlar için pek çok ek malzeme ve yeni küçük zorluklarla birlikte gizli kutular açılıyor. Karmaşıklık zamanla biraz artar, ancak çok zorlaşmaz. En iyi oyun deneyimi için toplam on iki oyun süren kampanyanın mümkünse aynı grupla oynanması gerekmektedir.
“Ticket to Ride Legacy – Legends of the West”: Yazarlar: Rob Daviau, Matt Leacock ve Alan R. Moon, Days of Wonder / Asmodee, on yaş ve üzeri, iki ila beş oyuncu için, yaklaşık 20-90 dakika, fiyat. yaklaşık 100 euro
Uzaylı hayranları için: “Nemesis”
“Nemesis”te oyuncular bir uzay gemisinin mürettebatını temsil ediyor. Birlikte kendilerini yabancı bir tür olan ksenolara karşı savunmak zorundalar; ancak hayatta kalma mücadelesinin yanı sıra herkesin kendi hedefleri de var.
Ridley Scott'ın aynı isimli klasik filmindeki atmosfere benzeyen bir atmosfer yayan sadece uzaylılar değil. Kampanyacı arkadaşlarınızın gündemleriyle size zarar vermek isteyip istemedikleri konusundaki sürekli güvensizlik de masada yoğun bir tematik atmosfer yaratıyor.
Dövüşte zar atmak belirli bir miktarda şans gerektirir, bu da bireysel oyuncuların erkenden elenebileceği anlamına gelir. Yine de “Nemesis” kalıcı anılar yaratıyor.
“Nemesis”: Yazar: Adam Kwapinski, Awaken Realms / Asmodee, 14 yaş ve üzeri, 1 ila 5 oyuncu için, yaklaşık 90-180 dakika, fiyat yaklaşık 130 euro.
Takım oyuncuları için: “Frosthaven”
“Frosthaven” gerçek bir ağır siklet: kutu tek başına 16 kilogram ağırlığında ve neredeyse tüm raf bölmesini kaplıyor. Tıpkı selefi “Gloomhaven” gibi, halefi de kendi fantezi dünyasında kooperatif, sözde zindan tarayıcısıdır. Oyuncuların her biri yaklaşık 100 senaryo aracılığıyla kendi karakterini kontrol ediyor ve genellikle Frosthaven karakolunu tehlikeden korumak için canavarlarla birlikte savaşıyor. Akıllı bir kart seçim mekanizması kullanılmaktadır.
Her yeni seviyeyi ayarlamak biraz zaman alır. Karşılığında masadaki herkes genellikle destansı maceralarla ödüllendirilir.
Oyunun özü, kendi karakterinizin daha da geliştirilmesidir. Ayrıca, kampanya ilerledikçe daha fazla senaryo ve ek karakter sınıflarının kilidi açılıyor.
İpucu: Daha küçük olan “Gloomhaven – The Lion's Paws” başlığı özellikle bu oyun dünyasının tadına varmak için uygundur.
“Frosthaven”: Yazar: Isaac Childres, Tierra del Fuego Games / Cephalofair Games, 14 yaş ve üzeri, 1 ila 4 oyuncu için, kişi başı yaklaşık 30 dakika, fiyat yaklaşık 280 Euro.
dpa/jk