Tavşan_Tutkusu
New member
Minimum alanda maksimum mobilite sunması amaçlanıyor: Aslında Renault'nun kardeş modeli Mobilize, “Duo” ile dikkat çekiyor. Ancak konu arabalarla motosikletleri karıştırmak olduğunda sürücülerin bazı tavizleri kabul etmesi gerekiyor.
Yeni bir küçük otomobil büyük şehre doğru yola çıkıyor: Renault'nun kardeş şirketi Mobilize, Ocak ayında Twizy'nin ikinci versiyonunu piyasaya sürüyor. İleride Duo olarak anılacak olsa da hala aynı misyonu taşıyor.
Minimum alanda ve uygun fiyatlarla maksimum mobilite sunmalıdır. Fransa'da Duo sadece 9.990 Euro'dan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor ve Alman bayiler de benzer oranları hesaplıyor.
Elektrikli mini mobil, bir araba ve motosikletin melezidir ve tescil yetkilileri tarafından hafif bir araç olarak kabul edilir. Bu nedenle Duo, versiyona bağlı olarak en iyi ihtimalle 15 yaşında sürülebiliyor.
Oldukça küçük ve her şeyden önce dar da olsa dört tekerleği ve arabanın gövdesi var. Bu bile çoğunlukla geri dönüştürülmüş plastikten yapılmış ve bir Batman filmindeki gibi köşeli.
Öte yandan arka arkaya iki koltuklu oturma düzeni ve dar format motosikletten, daha doğrusu scooterdan geliyor. Duo sadece 2,50 metrenin biraz altındaki alışılmadık derecede kısa olmakla kalmıyor, aynı zamanda yalnızca 1,30 metre genişliğinde.
Elbette bu, küçük çocuğun şehrin koşuşturmacasında büyük bir izlenim bıraktığı anlamına geliyor: Schmalhans için her zaman fazladan bir şerit vardır, dur-kalk trafikteki en küçük boşluktan kaçar ve minik aracıyla etrafta dolaşır. Dönüş çapı 6,80 metre olan en dar köşedir. Ve en geç park ederken Twingo and Co.'nun gösterisini bile çalıyor.
Mobilize Duo'da işler oldukça sıkı
Ve eğer gerçekten uzunlamasına çok darsa, Duo'yu yana doğru park edebilirsiniz ve polis memurunun bir gülümsemesini ve birçok spor otomobil sürücüsünün kıskanç bakışlarını elde edersiniz. Çünkü Duo'nun kapıları dışarı çıkmak için neredeyse 180 derece öne doğru döndüğünde kimse Porsche, Ferrari ve Co.'ya bakmıyor. Fransızlar yalnızca dar park alanlarında yerden tasarruf etmek, yayaları ve hepsinden önemlisi bisikletlileri korumak ve daha konforlu hale getirmek istiyor. her iki tarafı da etkinleştirerek dışarı çıkmak daha kolaydır.
Dışı kullanışlı ve az yer kaplayan Duo'nun içi oldukça ferah görünüyor. En azından sürücü için. Ancak ikinci sırada bacaklarınızı bir scooter'da olduğu gibi öndeki kişinin soluna ve sağına doğru uzatırsanız oldukça gerginleşir. Şehir otobüsünde oturmak yoğun saatlerde bile daha rahattır.
Ayrıca bariz bir depolama alanı eksikliği de var. Akıllı telefonun bir tutucusu var çünkü cep telefonu navigasyon ve bilgi-eğlence sağlıyor. Ancak cüzdanınız, el çantanız veya ön kapı anahtarınız arabanın etrafında yuvarlanır. Alışveriş çantalarından veya daha büyük bagajlardan bahsetmiyorum bile
Mobilize'nin aynı zamanda Bento'yu geliştirmesinin ve ikinci koltuk yerine sırtına bir kutu bağlamasının nedeni de budur, bu da minik küçük şeyi bir pizza hızlandırıcısına dönüştürüyor.
Öte yandan Fransızlar donanımdan tasarruf etmedi; çünkü en azından bu segmentte hava yastığı ve park sensörü seçeneği, tıpkı klima veya koltuk ısıtması gibi nadir bulunuyor. Ve 1980'lerin gettoblaster tarzında rengarenk dekore edilmiş kokpitiyle, kasvetli plastik manzaraya en azından biraz renk geliyor.
Mobilize Duo ile sürüş keyfi ancak trafiğin yoğun olduğu durumlarda mümkündür
Hüzün demişken: İkili araç kullanmanın keyfi de aynı şeydir. Evet, en azından yetişkin versiyonu maksimum 80 şeyle hızlıdır ve performanstaki eksiklerini boşluk atlamada telafi eder. Ancak süspansiyonun yalnızca gelişmemiş bir süspansiyonu var, bu nedenle ikili, özellikle parke taşlarında çok fazla gürlüyor ve acil durumlarda frenlerin çok fazla güce ihtiyacı var.
Ve diğer elektrikli arabalarda her şey çok sessiz olduğu için sıklıkla pamuk yününe sarılmış gibi hissederken, ikilide sanki çatırdayan kırıntılarla dolu bir öğle yemeği kutusunu sallıyormuşsunuz gibi gıcırdıyor ve takırdıyor. Görünüşe göre bütçe, yalıtım camı veya birkaç yalıtım yünü matı için yeterli değildi.
Fransızlar, büyük miktarlarda düşük fiyatlara ulaşmak için inşaat kitini derinlemesine araştırdılar. Örneğin yaklaşık 7 kW/10 hp motor Austral'in hafif hibrit sisteminden ve akü hücreleri de yeni R5'ten geliyor. Tek farkları yalnızca 10,3 kWh güce sahip olmaları ve bu nedenle en iyi ihtimalle 160 kilometre yol kat edebilmeleridir. Ancak bu öncekinin neredeyse iki katı. Ve bu iyi bir şey.
Çünkü Duo'yu evinizden başka bir yerde ve ideal olarak gece boyunca şarj etmek istemezsiniz. Sonuçta, hattan enerjiyi neredeyse 2 kW kadar bir değerde emer ve bu nedenle yüzde 20'den yüzde 80'e çıkması acı verici derecede uzun bir dört saat sürer.
Sonuç: Çok küçük, çok yavaş, yeterince konforlu değil ve çok fazla nefes darlığı; Duo ne bir arabayı değiştirebilir ne de değiştirmek istiyor. En azından ilk araba değil. Ancak herhangi bir küçük arabadan daha ucuz, iki tekerlekli bir araçtan daha güvenli ve toplu taşıma araçlarından daha konforlu olan bu, en azından şehir sakinleri için mantıklı bir eklentidir.
Nispeten pahalı bir alternatif olması utanç verici. Çünkü yakın zamanda Almanya bilet fiyatları yükselse bile daha az parayla daha büyük sıçramalar yapabilirsiniz.
Duo veri sayfasını mobilize edin
– Maksimum güç: 7 kW/10 HP Maks.
– Tork: kA
– Tahrik: arkadan çekişli
– Şanzıman: 1 vitesli otomatik
– Uzunluk: 2430mm
– Genişlik: 1300mm
– Yükseklik: 1460 mm
– Dingil mesafesi: 1670 mm
– Boş ağırlık: kA
– Yük kapasitesi: yok
– Bagaj hacmi yaklaşık 300 litre
– Maksimum hız: 80 km/saat
– Hızlanma 0-60 kA
– Ortalama tüketim: 8,8 kWh/100 km
– Menzil: 160 km
– CO₂ emisyonları: 0 g/km
– Pil kapasitesi: 10,3 kWh
– AC/DC şarj gücü: 2 kW/- kW
– Emisyon sınıfı: kA
– Enerji verimlilik sınıfı: A+
– Duo'nun temel fiyatı: yaklaşık 10.000 euro
– İkilinin temel fiyatı: 12.500 euro civarında –
– Tip sınıfları: yok
– Araç vergisi: 0 Euro/yıl
– Güvenlik açısından önemli standart donanım: sürücü hava yastığı, emniyet kemerleri
– Konfor: koltuk ısıtması, havalandırma, akıllı telefon entegrasyonu
Thomas Geiger, dpa/jk
Yeni bir küçük otomobil büyük şehre doğru yola çıkıyor: Renault'nun kardeş şirketi Mobilize, Ocak ayında Twizy'nin ikinci versiyonunu piyasaya sürüyor. İleride Duo olarak anılacak olsa da hala aynı misyonu taşıyor.
Minimum alanda ve uygun fiyatlarla maksimum mobilite sunmalıdır. Fransa'da Duo sadece 9.990 Euro'dan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor ve Alman bayiler de benzer oranları hesaplıyor.
Elektrikli mini mobil, bir araba ve motosikletin melezidir ve tescil yetkilileri tarafından hafif bir araç olarak kabul edilir. Bu nedenle Duo, versiyona bağlı olarak en iyi ihtimalle 15 yaşında sürülebiliyor.
Oldukça küçük ve her şeyden önce dar da olsa dört tekerleği ve arabanın gövdesi var. Bu bile çoğunlukla geri dönüştürülmüş plastikten yapılmış ve bir Batman filmindeki gibi köşeli.
Öte yandan arka arkaya iki koltuklu oturma düzeni ve dar format motosikletten, daha doğrusu scooterdan geliyor. Duo sadece 2,50 metrenin biraz altındaki alışılmadık derecede kısa olmakla kalmıyor, aynı zamanda yalnızca 1,30 metre genişliğinde.
Elbette bu, küçük çocuğun şehrin koşuşturmacasında büyük bir izlenim bıraktığı anlamına geliyor: Schmalhans için her zaman fazladan bir şerit vardır, dur-kalk trafikteki en küçük boşluktan kaçar ve minik aracıyla etrafta dolaşır. Dönüş çapı 6,80 metre olan en dar köşedir. Ve en geç park ederken Twingo and Co.'nun gösterisini bile çalıyor.
Mobilize Duo'da işler oldukça sıkı
Ve eğer gerçekten uzunlamasına çok darsa, Duo'yu yana doğru park edebilirsiniz ve polis memurunun bir gülümsemesini ve birçok spor otomobil sürücüsünün kıskanç bakışlarını elde edersiniz. Çünkü Duo'nun kapıları dışarı çıkmak için neredeyse 180 derece öne doğru döndüğünde kimse Porsche, Ferrari ve Co.'ya bakmıyor. Fransızlar yalnızca dar park alanlarında yerden tasarruf etmek, yayaları ve hepsinden önemlisi bisikletlileri korumak ve daha konforlu hale getirmek istiyor. her iki tarafı da etkinleştirerek dışarı çıkmak daha kolaydır.
Dışı kullanışlı ve az yer kaplayan Duo'nun içi oldukça ferah görünüyor. En azından sürücü için. Ancak ikinci sırada bacaklarınızı bir scooter'da olduğu gibi öndeki kişinin soluna ve sağına doğru uzatırsanız oldukça gerginleşir. Şehir otobüsünde oturmak yoğun saatlerde bile daha rahattır.
Ayrıca bariz bir depolama alanı eksikliği de var. Akıllı telefonun bir tutucusu var çünkü cep telefonu navigasyon ve bilgi-eğlence sağlıyor. Ancak cüzdanınız, el çantanız veya ön kapı anahtarınız arabanın etrafında yuvarlanır. Alışveriş çantalarından veya daha büyük bagajlardan bahsetmiyorum bile
Mobilize'nin aynı zamanda Bento'yu geliştirmesinin ve ikinci koltuk yerine sırtına bir kutu bağlamasının nedeni de budur, bu da minik küçük şeyi bir pizza hızlandırıcısına dönüştürüyor.
Öte yandan Fransızlar donanımdan tasarruf etmedi; çünkü en azından bu segmentte hava yastığı ve park sensörü seçeneği, tıpkı klima veya koltuk ısıtması gibi nadir bulunuyor. Ve 1980'lerin gettoblaster tarzında rengarenk dekore edilmiş kokpitiyle, kasvetli plastik manzaraya en azından biraz renk geliyor.
Mobilize Duo ile sürüş keyfi ancak trafiğin yoğun olduğu durumlarda mümkündür
Hüzün demişken: İkili araç kullanmanın keyfi de aynı şeydir. Evet, en azından yetişkin versiyonu maksimum 80 şeyle hızlıdır ve performanstaki eksiklerini boşluk atlamada telafi eder. Ancak süspansiyonun yalnızca gelişmemiş bir süspansiyonu var, bu nedenle ikili, özellikle parke taşlarında çok fazla gürlüyor ve acil durumlarda frenlerin çok fazla güce ihtiyacı var.
Ve diğer elektrikli arabalarda her şey çok sessiz olduğu için sıklıkla pamuk yününe sarılmış gibi hissederken, ikilide sanki çatırdayan kırıntılarla dolu bir öğle yemeği kutusunu sallıyormuşsunuz gibi gıcırdıyor ve takırdıyor. Görünüşe göre bütçe, yalıtım camı veya birkaç yalıtım yünü matı için yeterli değildi.
Fransızlar, büyük miktarlarda düşük fiyatlara ulaşmak için inşaat kitini derinlemesine araştırdılar. Örneğin yaklaşık 7 kW/10 hp motor Austral'in hafif hibrit sisteminden ve akü hücreleri de yeni R5'ten geliyor. Tek farkları yalnızca 10,3 kWh güce sahip olmaları ve bu nedenle en iyi ihtimalle 160 kilometre yol kat edebilmeleridir. Ancak bu öncekinin neredeyse iki katı. Ve bu iyi bir şey.
Çünkü Duo'yu evinizden başka bir yerde ve ideal olarak gece boyunca şarj etmek istemezsiniz. Sonuçta, hattan enerjiyi neredeyse 2 kW kadar bir değerde emer ve bu nedenle yüzde 20'den yüzde 80'e çıkması acı verici derecede uzun bir dört saat sürer.
Sonuç: Çok küçük, çok yavaş, yeterince konforlu değil ve çok fazla nefes darlığı; Duo ne bir arabayı değiştirebilir ne de değiştirmek istiyor. En azından ilk araba değil. Ancak herhangi bir küçük arabadan daha ucuz, iki tekerlekli bir araçtan daha güvenli ve toplu taşıma araçlarından daha konforlu olan bu, en azından şehir sakinleri için mantıklı bir eklentidir.
Nispeten pahalı bir alternatif olması utanç verici. Çünkü yakın zamanda Almanya bilet fiyatları yükselse bile daha az parayla daha büyük sıçramalar yapabilirsiniz.
Duo veri sayfasını mobilize edin
– Maksimum güç: 7 kW/10 HP Maks.
– Tork: kA
– Tahrik: arkadan çekişli
– Şanzıman: 1 vitesli otomatik
– Uzunluk: 2430mm
– Genişlik: 1300mm
– Yükseklik: 1460 mm
– Dingil mesafesi: 1670 mm
– Boş ağırlık: kA
– Yük kapasitesi: yok
– Bagaj hacmi yaklaşık 300 litre
– Maksimum hız: 80 km/saat
– Hızlanma 0-60 kA
– Ortalama tüketim: 8,8 kWh/100 km
– Menzil: 160 km
– CO₂ emisyonları: 0 g/km
– Pil kapasitesi: 10,3 kWh
– AC/DC şarj gücü: 2 kW/- kW
– Emisyon sınıfı: kA
– Enerji verimlilik sınıfı: A+
– Duo'nun temel fiyatı: yaklaşık 10.000 euro
– İkilinin temel fiyatı: 12.500 euro civarında –
– Tip sınıfları: yok
– Araç vergisi: 0 Euro/yıl
– Güvenlik açısından önemli standart donanım: sürücü hava yastığı, emniyet kemerleri
– Konfor: koltuk ısıtması, havalandırma, akıllı telefon entegrasyonu
Thomas Geiger, dpa/jk