Otonom sürüş: Araba sürerken film mi izliyorsunuz? gerçekten o kadar uzağız

Tavşan_Tutkusu

New member
BENDur-kalk trafiğini mi okuyorum yoksa film mi izliyorum? Buna sadece yolcu olarak veya arka koltukta değil, araç uygun teknik donanıma sahipse direksiyon simidinin arkasında da izin verilir.

Bu, örneğin Mercedes’in mevcut S-Serisi’nde mümkündür: SAE International organizasyonunun ilgili sınıflandırmasına göre 3. seviyede “yüksek düzeyde otomatik” sürüş yapar.

Bu, sürücünün direksiyon simidini ve sorumluluğu araca devredebileceği, ancak sistemin talep etmesi durumunda kısa sürede yeniden sürüş görevini üstlenebilmesi gerektiği anlamına gelir. BMW, yeni 7 Serisinde Seviye 2+ sunar. Araba kendi kendine hareket eder, ancak direksiyonun arkasındaki bir kişi trafik durumunu izlemekten sorumlu olmaya devam eder.


Arabalar hakkında daha fazlasını buradan okuyun




Otonom sürüş söz konusu olduğunda, bu tür arabalar teknolojik fenerlerdir. Ama yakında hepimiz kendi arabalarımızla mı dolaşacağız? Yoksa giderek daha fazla otonom araba insanlar tarafından kullanılmaya devam ederken bu bir sorun haline mi gelecek?

Münih Teknik Üniversitesi’nde (TUM) Araç Teknolojisi Kürsüsü’nden Profesör Markus Lienkamp, Seviye 3 sürüş asistanlarının yerleşik hale gelmesinin başlangıçta en az bir on yıl daha süreceğini söylüyor.

“Sensörler ve kameraların tek başına maliyeti 3.000 ila 4.000 Euro arasında, bir seçenek olarak trafik sıkışıklığı pilotunun satış fiyatı yaklaşık 6.000 Euro. Tamamen ekonomik bir bakış açısıyla, bu önümüzdeki birkaç yıl içinde kompakt ve küçük otomobiller için işe yaramayacak,” diyor Lienkamp.

Seviye 3 araçlar için hızlı ilerleme yok


ADAC’ta aktif araç güvenliği test merkezinin başkanı olan Andreas Rigling, yakın zamanda Seviye 3 araçlarda bir atılım beklemiyor: “Bu yardımcı sistemler yalnızca yaklaşık 130 km/s hızlarda tamamen güvenli bir şekilde çalıştıklarında, bir araç olarak kullanılacaklar. kural ve istisnadan önceki gibi değil.”

Teorik olarak, yılın başından bu yana Seviye 3’te 130 km/saate kadar hızlara izin veriliyor, ancak üreticilerin daha yüksek hız için hâlâ onayı yok. Piyasadaki arabalar şu anda otomatik olarak saatte maksimum 60 kilometre hızla gidiyor.

Almanya’da otonom sürüş şimdiye kadar otobanda trafik sıkışıklığı gibi belirli trafik durumlarıyla sınırlıydı. ABD’de bazı eyaletler otonom araçların yollarda çalışmasına izin veriyor.

Arabalardaki yardım sistemleri bir risk olarak


Öte yandan diğer AB ülkeleri, her araçta hala sorumlu bir sürücüye ihtiyaç duyuyor. Rigling’e göre bu, Seviye 2+ tabanlı sistemlerde bir sorun haline gelebilir: Sürücülerin, her zaman tamamen sorumlu olmalarına rağmen, yardımcı sistemlere çok fazla güvenme riski vardır. Ayrıca sürücünün yola bakmaya devam etmesi gerektiğinden gerçek bir avantaj yoktur.

Jan Becker aynı zamanda otonom sürüş konusunda da uzmandır. Stanford Üniversitesi’nde bu konuda ders veriyor ve şirketi Apex.AI ile otomatikleştirilmiş arabalar için işletim yazılımı geliştirdi.





En azından bir süreliğine istediğinizi yapın: Mercedes’teki Drive Pilot turkuaz bir ışıkla etkinleştirilirse, araba kontrolü ele alır

Kaynak: dpa-tmn/Mercedes-Benz AG


Trafik sıkışıklığı asistanını daha çok bir rahatlık özelliği olarak görüyor: “Gerçekten gerekli değil.” Bu nedenle, bir yetkili, ABS veya ESP’nin aksine, sistemi genellikle reçete etmeyecektir. Bu da hızlı bir şekilde yayılmasına hizmet etmeyecektir.

Karmaşık teknoloji nedeniyle, güçlendirme yalnızca teorik bir seçenek gibi görünmektedir. Profesör Lienkamp, ”Çaba çok fazla” diyor. Mevcut araçları buna göre donatmak teknik olarak mümkündür. Ama umutsuz. Gereksiz “güvenlikle ilgili sistemlerin” direksiyon, frenler ve kontrol üniteleri için sonradan donatılması gerekecektir.

Özel araçlar için neredeyse hiç kullanılmaz


Otonom sürüş zaten özel araçlar için çok büyük bir fayda sağlamıyor gibi görünüyor. Lienkamp şöyle diyor: “Ekonomik açıdan otomatik sürüş, robotik araçlar, halk otobüsleri veya kamyonlar için daha mantıklı.” Diğer bir deyişle, günde saatlerce çalışan ticari araçlar için.

Ancak otomatik araçlar galip gelse bile Andreas Rigling, muhtemelen hiçbir zaman tamamen yalnız olmayacaklarını tahmin ediyor: “Sokaklarda trafik her zaman karışık olacak, eski araçlar yüzünden de olsa.”

Profesör Lienkamp’a göre, insanların ve makinelerin trafik kurallarını farklı yorumlaması temel bir sorun haline gelebilir: “Doğal insan sürüşü genellikle trafik kurallarından sapar.”

Bilgisayar kontrollü arabalar daha hassastır. Ama aynı zamanda bir avantaj da olabilir: Örneğin, dur-kalk trafikte, bir bilgisayar sistemi boşlukları daha hızlı kapatacak ve böylece trafik sıkışıklığını önleyecektir.


Sonraki Seviye: Trafik için otomasyon ne anlama geliyor?




Pist dışında kontrollü: Bu BMW i7 gibi giderek daha fazla sayıda otomobil, her zamankinden daha karmaşık otonom sürüş durumlarının üstesinden gelebilir

Kaynak: dpa-tmn/Daniel Kraus


Sözde Car-to-X iletişimi daha fazla uyum vaat ediyor. Arabalar ve trafik ışıkları gibi trafik sistemleri birbirleriyle trafik ve yol koşulları hakkında bilgi paylaşabilir. Ve sürücüler veya sistemler buna göre tepki verir.

Ancak her şeyin sorunsuz çalışması ve doğru altyapının oluşturulması yıllar alacaktır. “Otomotiv endüstrisi henüz kendisini herhangi bir standarda bağlamadı. İletişimin daha sonra WLAN veya 5G üzerinden gerçekleşip gerçekleşmeyeceğine henüz karar verilmedi” diye şikayet ediyor Profesör Lienkamp.

Yüksek düzeyde otonom araçlar için bu ilk başta önemli değil: Kendi başlarına, otonom bir şekilde idare edebileceklerinden emin olmaları gerekiyor.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.