Otto: Yapay zekayı kullanırken yine kaynak etkisi riski var

Tavşan_Tutkusu

New member
Postayla sipariş şirketi Otto, konu yeni teknolojiler olduğunda çoğu zaman iyi bir buruna sahip. Aynı zamanda bu öncü ruh çoğu zaman tam tersine dönüştü. Yapay zekayı kullanırken kaynak etkisi riski de vardır.


Çevrimiçi çağda, savaş sonrası dönemin güçlü, büyük Avrupalı katalog postacıları arasında geriye kalan tek kişi Otto'dur. 81 yaşındaki baş yönetici Michael Otto, İnternet'in fırsatlarını erkenden fark ettiğini ve bu nedenle değişime baskı yaptığını iddia ediyor.

Dolayısıyla Hamburg şirketinin aynı zamanda yapay zekayı (AI) ilk benimseyenlerden biri olması şaşırtıcı değil. 63 yaşındaki teknik direktör Michael Müller-Wünsch şu anda bundan sorumlu ve aynı zamanda bir yapay zeka öncüsü. 1982'de üniversitede öğrenciyken o zamanın egzotik alanına zaten ilgi duyuyordu.


Peki kaynak etkisinden nasıl kaçınacak: Postayla sipariş şirketinin bir zamanlar yaptığı gibi, erken satın alınan çözümlere takılıp kalma tehlikesi? Sonuçta yapay zeka giderek pahalı özel bir çözümden, büyük bulut sağlayıcılarından kolayca rezervasyon yapılabilen bir hizmete doğru ilerliyor.


Müller-Wünsch, “Asla bir sistemin nihayet geliştirildiğini varsaymamalıyız” diye uyarıyor. Yapay zekayı şirkette esnek tutmak istiyor: Bir geliştirmeye büyük yatırımlar yapılmış olsa bile Otto'nun bir çözüme veda etmeye hazır olması gerekiyor.


Yapay zeka alanında bunun önemli bir örneğini Otto'da veriyor: eski yan kuruluşu Blue Yonder. 2008 yılında Otto Group, şirketin eski CERN araştırmacısı ve profesörü Michael Honigt tarafından kurulmasını finanse etti. Yazılım, yapay zeka ve büyük miktarda veri kullanarak, ürün yelpazesindeki hangi ürünlerin nasıl satılacağını tahmin etti; bu, planlama için önemli bir temel oluşturdu.


Yıllar boyunca Blue Yonder, aynı zamanda önemli bir müşteri olan Otto Group'ta örnek bir yapay zeka şirketi olarak görülüyordu. 2014 yılında Hamburg merkezli şirket, 75 milyon dolarlık büyüme sermayesi sağlaması için ABD'li özel sermaye yatırımcısı Warburg Pincus'u bile işe aldı. Yine de Otto, şirketi 2018 yılında ABD'li bir yazılım şirketine sattı.

Otto çevrimiçi mağazasında yapay zeka


Müller-Wünsch, o zamanın son derece yenilikçi yapay zeka tabanlı planlama türünün artık perakendede standart olduğunu söylüyor. Artık BT mimarisinin sürekli gözden geçirilmesinin bir sonucu olarak Otto.de için başka araçlar kullanıyor.

Müller-Wünsch'ün sorumlu olduğu Otto.de'deki AI uzmanlarının mevcut amiral gemisi projesi, örneğin satın alma geçmişine dayalı olarak pazarlama e-postaları için bireysel konu satırlarıdır. Bu nedenle yapay zeka, örneğin barbekü sezonunda bahçe mobilyalarıyla ilgilenen kişileri özel olarak hedefleyebilir.

Otto çevrimiçi mağazasında, bir beden artık mevcut değilse AI, model resimlerindeki kıyafetleri otomatik olarak değiştirir. Teknoloji daha sonra örneğin eteğe uygun farklı bir bluz seçiyor ve onu fotoğrafın üzerine yerleştiriyor.


Müller-Wünsch, “Yapay zeka uygulamalarını on yılı aşkın süredir kullandığımız için zengin bir deneyime sahibiz” diyor. Şu anda şirkette 100'e yakın uzman var. Yapay zeka uygulamalarının kendileri tarafından özenle oluşturulmak yerine giderek daha fazla standart yazılıma dayanması halinde işsiz kalmamalılar. Müller-Wünsch yetenek havuzunu korumak istiyor.

Müller-Wünsch, konuyu şirkete sağlam bir şekilde sabitleyerek gerekli bütçelerin sağlanmasına yardımcı oluyor. Birkaç yıl önce diğer alanlardaki yöneticileri yapay zeka konusunda özel olarak eğitmeye başladı. Yapay zeka tarafından oluşturulan konu satırları gibi projeler de toplantı odasındaki konulardır.

Müller-Wünsch, yapay zekayı şirketin daha geniş vizyonu için bir araç haline getirmeye çalışıyor: Otto, sürdürülebilirliği ve sorumluluğu vurgulayarak kendisini büyük rakibi Amazon'dan ayırmak istiyor.


Buna göre Müller-Wünsch, kişinin kendi yapay zeka bilgi birikiminin Brüksel'deki yapay zeka düzenlemelerine erken bir aşamada uyum sağlamaya yardımcı olduğunu vurguluyor. Buna ek olarak yapay zeka, pazardaki ortakların Otto kurallarına aykırı olan ürünlerini doğru bir şekilde tanımlamaya yardımcı olabilir; bu ürünler, üzerinde poster kızlarının yazılı olduğu kahve fincanları olsa bile.

Müller-Wünsch, tüm bu fikirlerin tek seferlik büyük ölçekli projelerden ziyade sürekli gelişimle ilgili olduğunu vurguluyor. Bunun amacı, eski rakip Quelle'de olduğu gibi, birikmiş yatırımları önlemektir; çünkü insanlar modası geçmiş, ancak bir zamanlar pahalıya satın alınan teknolojiyle çok uzun süredir çalışmaktadır.

Christoph Kapalchinski Hamburg'da işletme editörüdür. O rapor ediyor tüketim, perakende, tarım, Startup'lar Ve Risk sermayesi.