Riese & Müller Multitinker’ın Test Edilmesi: Uzun kuyruklu kargo bisikleti böyle sürülür

Tavşan_Tutkusu

New member
Öb ön tekerlekler arasında büyük kutu bulunan üç tekerlekli kargo bisikleti veya daha hızlı viraj almak için tek izli Long John. İster artırılmış taşıma kapasitesine sahip ağır hizmet tipi bir motosiklet, ister büzülmüş ön tekerleğin üzerinde bir sepet bulunan klasik bir fırıncı motosikleti olsun. Kargo bisikletleri, kullanım amacına ve tercihlere bağlı olarak birçok biçimde üretilir.

Aileler bir süredir başka bir alt türe de odaklanıyor: sırt çantalı gezgin olarak da bilinen uzun kuyruklu kargo bisikleti. O kadar sağlamlar ki, daha ağır yolcular bile uzun bagaj rafına oturabilir.

Ancak yalnızca 2020 baharında Karayolu Trafik Yasasında (StVO) yapılan değişiklikten bu yana yedi yaşından büyük kişilerin taşınmasına izin verildi. Gereksinim: Sürücü en az 16 yaşında olmalı ve bisiklet “yolcu taşımacılığı için yapılmış ve ayarlanmış” olmalıdır. Test amaçlı Riese & Müller’den Multitinker ile küçük bir artçı yolcu ile seyahat ediyorduk.


Burada bisiklet hakkında daha fazla bilgi edinin






Güvenlik, motor, pil ve Co.











WELT yazarı Felix Eick, Kwiggle'ı altı hafta boyunca neredeyse her yerde yanında tuttu.






Nautilus'tan Bowflex Velocore, kendi kendine testte şaşırtıcı özelliklerle ikna ediyor









Amaç: Kargo bisikletleri söz konusu olduğunda, birçok üretici şapkadan bir araba karşılaştırması yapar. Bu, Riese & Müller’in en son sırt çantalı gezgin modeli için de geçerlidir: Slogana göre “Multitinker, şehirdeki bir arabanın ideal yerine geçer”.


ayrıca oku





reklam filmi %85’e varan indirim






İki çocuğu gezdirmek, toplu alımları yönetmek, model bunun için tasarlandı. 200 kiloluk izin verilen toplam ağırlık bu iddianın altını çiziyor.

Ancak değiş tokuşlar da var: yan çantalar veya ön bagaj rafları gibi ekstralar olmadan 36 kilo olan Longtail, ağır yük motosikletleri ordusundan kopmuyor. Sadece büyük bir çabayla kaldırılabilir, bu da belirli koşullar altında, örneğin hırsızlığa karşı koruma için koridora sadece bir kat merdivenle taşınması gerektiğinde, günlük şehir içi kullanımını sınırlar.

Multitinker teknolojisi


Buna uygun olarak, Bosch’un “en sportif motoru”, 85 Newton metreye kadar çıkan Performance Line CX, test motosikletinde, krank devri başına 2,19 metre ila 8,30 metre arasında bir gelişim sağlayan kademesiz bir Enviolo arka göbek dişli sistemi ile birlikte çalışır.

Böylece devre, elektrikle desteklenen 25 km/s’in ötesinde de uygun olan bir dişli oranı sunar. Göbek sözde kalıcı yağlamaya sahip olduğundan, Enviolo tüm ürün ömrü boyunca bakım gerektirmeme sözü verir.


Yolcu aranıyor: Uzun kuyruklu bir kargo bisikletiyle seyahat etmek




Yaygın kompakt bisikletler gibi, Multitinker de ağır bisikletin üzerinde sorunsuz ama çok düzgün olmayan küçük tekerlekler üzerinde hareket eder.

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Multitinker’ı gemide yüklüyken bile güvenilir bir şekilde durma noktasına getirmek için, daha fazla ısırma için önde dört fren pistonu ve daha az frenleme gücünün etkili olduğu arkada iki piston olmak üzere Magura’nın güçlü hidrolik disk frenleri takılmıştır.

Bu fren ayarı, test sürüşleri sırasında herhangi bir eleştiriye neden olmadı. 625 watt saatlik pil de yeterince boyutlandırılmıştır. Tamamen şarj edildikten sonra, ekran eko modunda neredeyse 70 kilometrelik bir menzil gösteriyordu.

Multitinker’ın sürüş izlenimi


Multitinker ile seyahat etmek, alçak ağırlık merkezi sayesinde her zaman güvenli hissettirir. Ama alışmak biraz zaman alıyor, özellikle de gemide yük varken. Arkada ne kadar çok çocuk veya bagaj biniyorsa, arka taraf o kadar yabancılaşmış ve giderek gerginleşen ön tekerleğin direksiyonu o kadar tarafsız hissettiriyor.

Bununla birlikte, bisikletin ilgili yeterliliği inkar edilemez: Yanınıza iki kasa içecek veya iki çocuğa kadar gidebilmek, en azından açıklanan boyutlarda, araba değiştirme vaadini kesinlikle yerine getirir. Ayrıca Multitinker, gidonun önünde büyük kutular bulunan kargo bisikletlerinden daha manevra kabiliyetine sahiptir.


Yolcu aranıyor: Uzun kuyruklu bir kargo bisikletiyle seyahat etmek




Güvenlik çubuğu kiti, tüm yol boyunca uzanan boru şeklinde bir yapı olan test bisikletine monte edilmiştir. Koltuk daha sonra 50 kilo ile yüklenebilir

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Güvenlik çubuğu kiti ek bir özellik olarak test bisikletine monte edilmiştir, bisikletin etrafında dönen ve yüke mükemmel bir tutuş ve yavruya tutunma fırsatı veren boru şeklinde bir yapı.

Ancak: Üreticinin spesifikasyonlarına göre sırtta 50 kilogramdan fazla ağırlığa izin verilmez. Multitinker’ı sözde yolcu kiti ile yapılandırırsanız, 65 kilograma kadar olan bir kişi sizinle birlikte binebilir.

Diğer bileşenler, aksesuarlar, çevre birimleri


Test bisikletine, çantalar veya sekiz kiloya kadar alışverişler için bir ön bagaj rafı takılmıştır, bu da arka koltuklar dolu olduğunda özellikle pratik olduğunu kanıtlar. Bunun dışında, arka kısımdaki yükleme seçenekleri nedeniyle genellikle tamamen dekoratif kalıyor ve yine de fazladan 50 Euro’ya mal oluyor.

Arka taraf için eşleşen iki kargo çantası farklıdır: Hatta fazladan 100 Euro’ya mal olurlar, ancak her biri 42 litre alır. Aile için haftalık alışveriş? Bununla ilgili bir sorun yok.

Dezavantaj: Dolu bagajlar ve yolcular arasında seçim yapmak zorundasınız. Çünkü çantalar şişkin ise koltuğa bacaklarınızı ayırarak rahatsız bir şekilde oturmanız gerekir. Ayrıca cepler, yan yükleyiciler olarak bilinen süpürgelikleri bloke eder.


Yolcu aranıyor: Uzun kuyruklu bir kargo bisikletiyle seyahat etmek




Ön bagaj rafı (ekstra 49,90 Euro) sekiz kilo yüklenebilir

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


İstenirse multitinker, bağlantılı bir bisiklete de dönüştürülebilir. Konfigüratörde, müşterilerin “RX Chip” seçeneğine tıklaması gerekiyor – ve 150 Euro daha üreticinin kasasını çalıyor.

Sürüş verileri daha sonra bir uygulama aracılığıyla GPS aracılığıyla kaydedilebilir. Bisiklet daha sonra uzaktan da bulunabilir. Ve “RX Chip” ile, bisikletin izinsiz hareket ettirilip ettirilmediğini akıllı telefona bildirdiği bir dijital kilit işlevi de vardır.


Yolcu aranıyor: Uzun kuyruklu bir kargo bisikletiyle seyahat etmek




Bosch’un e-bisiklet akış uygulamasıyla birlikte, ek ücrete tabi olan Kiox 300 ekranında (49,90 Euro) navigasyon bilgileri görüntülenebilir.

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


İlk yıl, “RX Chip” ile ilişkili bu hizmetler ücretsiz olarak kullanılabilir, bundan sonra yıllık 60 Euro tahsil edilecektir. Hırsızlık durumunda değiştirme hizmetini içeren bisiklet sigortası da rezerve edilebilir. Mümkünse üretici de bisikleti bulur ve polise haber verir.

multitinker fiyatı


Multitinker Vario’nun fiyatı 6200 Euro’dan başlıyor. Bu nedenle, donanıma bağlı olarak diğer karşılaştırılabilir markalı bisikletlerle aynı seviyede fiyatlandırılır.

Bununla birlikte, test bisikleti, faydalı ek donanımlarla yaklaşık 6820 avroya ulaştı. Enviolo göbek dişlisi yerine Shimano’dan (Deore) on vitesli bir vites değiştirici sipariş ederek paradan tasarruf edebilirsiniz. 500 Euro daha ucuza mal oluyor.


Yolcu aranıyor: Uzun kuyruklu bir kargo bisikletiyle seyahat etmek




49,90 EUR karşılığında uygun bir yan çanta ile ayrı olarak temin edilebilen kilit zinciri, ön tekerlekteki standart Abus çerçeve kilidine sıkıca bağlanabilir.

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Çözüm: İkili, hatta üçlü bisiklet sürmek, eğlenceyi ikiye, hatta üçe katlar. Bir çok tamirci sahibi olarak birçok günlük yolculuk için arabanızı bırakabilmeniz cüzdanınız ve çevre için iyidir.

İyi işçilik ve sağlam konstrüksiyonun da olumlu bir etkisi vardır. Biraz kıpır kıpır yol tutuşu ve çukurları veya gevşek yüzeyleri affetmeyen küçük 20 inçlik jantlar için eksi puanlar var. Öte yandan, Multitinker ayrıca diğer birçok kargo bisikletinden daha manevra kabiliyetine sahiptir.



WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.