Skoda Elroq testte: Yakında VW evrenindeki en ucuz elektrikli otomobil bu olacak

Tavşan_Tutkusu

New member
Web dünyası ve teknoloji Škoda Elroq'da test sürüşü

35.000 Euro'nun altındaki fiyatla bu, yakında VW evrenindeki en ucuz elektrikli otomobil olacak



Şu an: 12:33| Okuma süresi: 4 dakika




Gelecekte Skoda Elroq'un en üst versiyonu tek şarjla yaklaşık 560 kilometre yol kat edebilecek




Gelecekte Skoda Elroq'un en üst versiyonu tek şarjla yaklaşık 560 kilometre yol kat edebilecek

Kaynak: dpa-tmn/Ivo Hercik


Škoda, Elroq ile gelecek yıl kompakt sınıfta yeni bir SUV piyasaya sürecek. Başlangıçta VW Grubunun en ucuz elektrikli otomobili olacak. Avantajları, özellikle şehir içinde yapılacak ilk test sürüşünde açıkça görülüyor. Ancak önemli bir disiplinde Elroq eski moda görünüyor.





WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



er, ülkede en çok satan on elektrikli otomobil arasında istikrarlı bir şekilde yer alıyor. Üstelik Skoda Enyaq'ın fiyatının şu anda en az 48.900 Euro olmasına rağmen. Yılın başında küçük bir erkek kardeşi olduğunda umutlar da aynı şekilde yüksek olur. Çünkü o zaman VW yan kuruluşu 35.000 Euro'nun altında bir fiyattan başlayacak olan Elroq'u piyasaya sürecek.

Bu, onun yalnızca elektrikli versiyondan üçte bir daha ucuz olduğu değil, aynı zamanda 2026'dan itibaren küçük otomobil üçlüsü VW ID.2, Cupra Raval ve Skoda Epiq'in piyasaya sürülmesine kadar VW Grubu'ndaki en ucuz akülü otomobil olacağı anlamına geliyor. Bu nedenle Çeklerin küçük çocuktan büyük beklentileri olması ve bunu gizli tutması hiç de şaşırtıcı değil. Ekim ayındaki resmi prömiyeri beklemek yerine artık ilk prototipleri test sürüşlerine hazır hale getiriyorlar.


ayrıca oku








Her zamanki gibi arabalar kamuflaj amacıyla hâlâ rengarenk dekore edilmiş. Ancak kapalı radyatör ızgarasına sahip yeni ön tasarım ve farlar için iki ayrı seviye dahil olmak üzere şekli zaten tanınabilir durumda. Ve Skoda zaten formatı gizlemiyor. Elroq'un boyu 4,49 metredir ve bu nedenle Enyaq'tan neredeyse 20 santimetre daha kısadır.

Ancak 2,77 metrelik dingil mesafesini ağabeyi ile paylaştığı için iç mekan da daha kötü değil: önde rahatça oturabilir ve arkada da oldukça iyi oturabilirsiniz. Sadece bagaj 470 litre ile biraz daha küçüktür.

Škoda Elroq'un kokpiti tanıdık geliyor


Ancak Çekler eksik bagaja, kaputun altındaki bagaja akıllıca bir alternatif buldu. Şarj kablosunu bagajın bodrumunda saklamak ve sürücüyü şarj etmeden önce boşaltmaya zorlamak yerine, rafın altında kabloyu çekebileceğiniz bir ağ asılıdır.


ayrıca oku








Ancak ön tarafta prototip tanıdık görünüyor ve sürücüleri şirketin elektrikli modüler sisteminden tanıdık bileşenlerle karşılıyor. Bunlar arasında direksiyonun arkasındaki küçük ekran, gerçek ortamı yansıtacak şekilde tasarlanmış dönen oklar ve uyarıların yer aldığı baş üstü ekranı ve gösterge panosundaki devasa dokunmatik ekran yer alıyor.

Ancak Skoda, ekranın altındaki rahatsız edici sensör çubuğunu benimsemek zorunda kalsa bile, Çekler geleneksel düğmelere sahip kendi direksiyon simidine sahipler ve sürüş yönü için vites kolunu orta tünele kaydırmışlar.


Alan kullanımı: 2,77 metrelik dingil mesafesiyle Elroq iyi bir alan sunuyor




Alanın kullanımı: Elroq, 2,77 metrelik dingil mesafesiyle iyi bir alan sunuyor

Kaynak: dpa-tmn/Ivo Hercik


Tahrik söz konusu olduğunda daha az inatçı olmalarına izin veriyorlar – sonuçta düşük fiyatı sağlayan aynı parçalar. Bu nedenle Skoda, VW MEB elektrik modüler sisteminin iyi bilinen bileşenlerini kullanıyor ve Elroq için dört modeli birleştiriyor: yaklaşık 360 kilometre boyunca 125 kW/170 HP ve 52 kWh pil ile 220 kW/300 HP dört tekerlekten çekişe kadar. Araç üst versiyonda 77 kWh civarında yaklaşık 560 kilometre yol kat edebiliyor.

Motor gücü fazlasıyla yeterli ve pil boyutları bütçeye uygun. Ancak yüklediğinizde, MEB bileşenlerinin, geliştirme başladıktan neredeyse on yıl sonra biraz eski moda olmaya başladığını fark ediyorsunuz.

Ne Wallbox'taki 11 kW, ne de en azından iki küçük pilin maksimuma kadar şarj edilebildiği doğru akımdaki 125 kW olağanüstü. Sonuçta büyük pil 175 kW üretiyor ve bu nedenle tıpkı küçük piller gibi yarım saatten kısa bir sürede yüzde 80'e ulaşıyor.

Škoda Elroq ID.3'e benziyor


Elektrikli arabalar arasındaki farklar doğal olarak daha küçüktür, özellikle de hepsi aynı modüler sistemden geliyorsa. Bu nedenle Elroq, nötr direksiyonu ve konforlu şasisiyle ID.3'ten pek farklı bir his vermiyor ve – elbette canlı hızlanmanın dışında – sadece sınırlı bir sürüş keyfi sunuyor.

Ve orada olduğu gibi burada da pek çok kişi tek pedalla sürüşü özleyecek çünkü direksiyon simidi üzerindeki basmalı anahtarla ya da “D”den (Drive gibi) “B”ye (Fren gibi) geçişle toparlanma güçlü olmayacak. Tahrik anahtarındaki enerji geri kazanımı, Elroq'u durma noktasına kadar yavaşlatmak için yeterlidir.

Ancak Enyaq ile karşılaştırıldığında, daha güçlü versiyon daha hafif görünür, daha iyi hızlanır ve her şeyden önce daha kolay idare edilebilir ve manevra kabiliyetine sahiptir, bu da büyük şehrin koşuşturmacasında yolunuzu bulmanızı kolaylaştırır. Köy yollarında sollamak çocuk oyuncağıdır.


Skoda, VW MEB elektrik modüler sisteminin iyi bilinen bileşenlerini kullanıyor




Skoda, VW MEB elektrik modüler sisteminin iyi bilinen bileşenlerini kullanıyor

Kaynak: dpa-tmn/·koda Auto


Çözüm: Öncekine göre çok daha ucuz ve hala pazarlık yok: Her ne kadar Škoda nihai fiyatları Ekim ayına kadar açıklamasa da Çekler, Elroq ile elektrikli mobilitenin yavaş yavaş ciddileştiğini kanıtlıyor. Çünkü kompakt sınıfa ait oldukça uygun fiyatlı bir SUV olarak, müşterilerin şu anda en az 32.930 Euro'ya mal olan Karoq'tan bildiği her şeyi sunuyor; üstelik sadece emisyonsuz değil, aynı zamanda sadece mütevazı bir elektrik gücü ücreti karşılığında.

Veri sayfası: Škoda Elroq 85 prototipi


Motor ve elektrik motoru

  • Tahrik: Maksimum güç: 210 kW/286 HP
  • Maksimum tork: 545 Nm
  • Tahrik: arkadan çekişli
  • Şanzıman: Tek otomatik
kütle ve ağırlık

  • Uzunluk: 4490mm
  • Genişlik: Yok
  • Yükseklik: yok
  • Dingil mesafesi: 2770mm
  • Boş ağırlık: yok
  • Yük kapasitesi: yok
  • Bagaj hacmi 470-1580 l
Sürüş verileri

  • Maksimum hız: 180 km/saat
  • 0-100 km/saat hızlanma: kA
  • Ortalama tüketim: yok
  • Pil kapasitesi (net): 77 kWh
  • Menzil: 560 km
  • CO₂ emisyonları: 0 g/km
  • AC/DC şarj gücü: 11/175 kW