Tavşan_Tutkusu
New member
Blitzer uygulamaları veya uyarı cihazları radar kontrolleri konusunda uyarılmak için caziptir. Ancak sürüş sırasında kullanım yasaktır. Öte yandan, Flensburg'da para cezalarını ve puanları ihlal edenler para cezaları. Sürücüler kendilerini farklı şekilde koruyabilirler.
En güzel hava, iyi gelişmiş yoldaki küçük trafik, yolcu ile güzel bir konuşma – ve aniden yanıp sönüyor! Maviden, parlak günde mi? Bok, çok hızlıydı.
Bu sadece tehlikeli değil, aynı zamanda oldukça pahalı olabilir. “Speed Camera Maratonu” gibi eylem vesilesiyle sadece hız göstergesi iğnesine dikkat etmek önemli değildir. Ama neden sadece yapıp flaşların bir akıllı telefon uygulaması konusunda uyarılmalısınız?
Ancak yıldırım uygulamalarına veya radar uyarı cihazlarına hiç izin verilmiyor mu? Basit cevap: hayır. Radar uyarısı veya yıkıcı cihazların yanı sıra navigasyon sistemindeki akıllı telefonlardaki hız kamera uygulamalarının yanı sıra, hız ölçümleri gibi trafik izleme önlemlerinin herhangi bir otomatik uyarısı, yol trafik düzenlemelerinin (STVO) paragraf 23'e (paragrafı (paragraf 1c) referanslı otomatik olarak uyarılır.
Bu nedenle ressamların, hız ölçümlerini göstermesi ve hatta bozması amaçlanan bir teknik cihazı çalıştırması veya kullanması yasaktır. Karşılık gelen işlevler, bu tür trafik izleme önlemlerinin görüntülenmesi veya bozulması için de kullanılabilen diğer teknik cihazlar için kullanılmayabilir.
Radar ışını veya lazer hız ölçümünü doğrudan belirli bir mesafede algılayabilen ve buna göre uyarabilen uyarı cihazları vardır. ADAC'den Alexander Schnaars'a göre, bu doğrudan tanıma bugün nadirdir, özellikle de ilmekleri ölçen zemin tanınamadığından.
Aksi takdirde, hala ayrı GPS uyarı cihazları (radar/LAS algılama ile birlikte), navigasyon sisteminde karşılık gelen işlevler veya akıllı telefon için hız kamera uygulamaları vardır. Bazı durumlarda, uyarı yalnızca yıldız kutuları gibi yatarak ve iyi bilinen hız tuzakları tarafından güncellenecek manuel konum veritabanlarının yardımıyla kullanılır. Bazen kullanıcılar ayrıca diğer sürücüleri uyarmak için mobil veya tamamen yeni ölçüm noktalarının pozisyonlarını rapor eder.
Konum -İlişkili kullanım kabul edilemez
Bu tür “topluluk verileri” gerçek zamanlı olarak cihazlara gelir. Ancak konum veritabanları, cihaza bağlı olarak internette de güncellenebilir.
Cihazdan bağımsız olarak, ADAC burada açıktır: Konum uyarılır, kullanım kabul edilemez ve işlevler cihazlarda devre dışı bırakılmalı veya çalışmaya hazır olmamalıdır.
Schnaarlara göre, temel olarak bir cihazın çalıştığı, yani açıldığı veya etkinleştirilmesi kolay olduğu anlamına gelir. Schnaars, “Orta konsol üzerine monte edilen ancak açıklanmayan bir radar uyarısı operasyonel tanımı altında olabilir ve buna göre yasaklanacak” diyor. Bu, mahkemeleri şüphelenmek zorunda kalacaktı. Akıllı telefonlardaki gezinme sistemindeki veya hız kamera uygulamalarındaki uyarı işlevleri kapatılmalıdır.
Avukat Gregor Samimi de burada pratikte her zaman yanlış değerlendirme olduğunu biliyor. Örneğin, bu: “Birçok müşteri, yüklü, ancak aktif olarak açılmamış bir hız kamera uygulamasına izin verildiğine inanıyor.” Aslında, işlevin çalışmaya hazır olup olmadığına bağlıdır.
“Uygulama arka planda çalışırsa veya otomatik olarak uyarılar çıkarırsa, bu zaten sorunlu olabilir,” diye açıklıyor Samimi ve uygulamayı sürerken uygulamanın gerçekten devre dışı bırakılmasını tavsiye ediyor – uygulamayı kapatarak veya ilgili işlevi devre dışı bırakarak.
Navigasyon sisteminde bir “ilgi noktaları” olarak yanıp sönmeye ne dersiniz?
Alexander Schnaars, navigasyon sisteminde veya navigasyon uygulamalarında sözde ilgi noktaları (POI) olarak adlandırılan (POI) ve rotada sürüş sırasında bunları sergileyebilseniz bile, kullanım yasaktır. Bu bağlamda, avukat Samimi, örneğin başkaları tarafından bildirilen gerçek zamanlı konum verileri ile ağ üzerinden canlı olarak güncellenmeyen iyi bilinen flaş yerlerinden veritabanları arasındaki farkı vurgulamaktadır.
İkincisinde kullanıma izin verilebilir. Samimi, “Burada belirli bir yasal belirsizlik var çünkü bu veriler gerçek zamanlı olarak kaydedilmiyor.” Dedi. Ancak, tavsiyesi: “Güvenli tarafta olmak istiyorsanız, bu tür işlevleri aktif olarak kullanmamalısınız.”
Yasakları ihlal eden herkes para cezası ve Flensburg'da bir puan beklemelidir. ADAC, polisin bir radar uyarı cihazını güvence altına alabileceğini ve yok edebileceğini açıklıyor.
Bununla birlikte, NAVIS veya akıllı telefonlarla, bu pek olası değildir, otomotiv kulübü sınırlar, çünkü bu cihazlar öncelikle diğer işlevleri yerine getirir. Bu cihazları güvence altına almak veya hatta yok etmek “muhtemelen orantılı değildir”.
Yolcular uygulamalar kullanabilir ve sürücüleri uyarabilir mi?
Bu nedenle, hız ölçümlerini uyarabilecek işletim cihazlarıyla kendinizi kullanmamalısınız. Ancak yolcular akıllı telefonlarında bir uygulama kullanmamalı ve sürücüyü uyarmalı mı?
Hayır, diyor ADAC. Söz konusu STVO paragrafında sadece sürücünün konuşması var. Ancak Otomobil Kulübü, yüksek bölgesel mahkeme Karlsruhe'nin bir yargısını (Az.: 2 Küreler 35 SS 9/23) ifade eder. Prensip olarak, bu, yolcuların bir uygulamayı işlev görmesinin ve sürücünün uygulamanın uyarı işlevinden bu şekilde yararlanmasının da idari bir suç olduğunu söylüyor.
Kendime uyarılmasına izin veremez miyim? Ancak: sürüşten önce veya dinlenme alanında bir mola sırasında, örneğin uygulama veya navigasyon sistemi aracılığıyla daha fazla rotayı öğrenebilirsiniz. Bununla birlikte, sürüşe devam etmek için uygulamalar veya ilgili gezinme işlevleri tekrar kapatılmalıdır.
Ve mevcut ölçüm noktaları konusunda uyarıda bulunduğuna dair radyo raporları, ilgili sosyal medya yayınları kadar az yasaktır. ADAC'a göre, bazı federal eyaletler, örneğin “Speed Camera Maratonu” vesilesiyle kısa bir süre önce hız kontrolleri yerleri hakkında bilgi verdiler.
Ayrıca keşfedilen flaşların diğer sürücülerini, örneğin el sinyalleri ve hatta işaretlerle uyarabilirsiniz. Ancak, diğer yol kullanıcıları engellenirse veya dikkati dağılırsa polis bunu önleyebilir. Birçoğunu yapın, ancak yasaktır: Işık ışığıyla uyarın.
Peter Löschinger, DPA/JK
En güzel hava, iyi gelişmiş yoldaki küçük trafik, yolcu ile güzel bir konuşma – ve aniden yanıp sönüyor! Maviden, parlak günde mi? Bok, çok hızlıydı.
Bu sadece tehlikeli değil, aynı zamanda oldukça pahalı olabilir. “Speed Camera Maratonu” gibi eylem vesilesiyle sadece hız göstergesi iğnesine dikkat etmek önemli değildir. Ama neden sadece yapıp flaşların bir akıllı telefon uygulaması konusunda uyarılmalısınız?
Ancak yıldırım uygulamalarına veya radar uyarı cihazlarına hiç izin verilmiyor mu? Basit cevap: hayır. Radar uyarısı veya yıkıcı cihazların yanı sıra navigasyon sistemindeki akıllı telefonlardaki hız kamera uygulamalarının yanı sıra, hız ölçümleri gibi trafik izleme önlemlerinin herhangi bir otomatik uyarısı, yol trafik düzenlemelerinin (STVO) paragraf 23'e (paragrafı (paragraf 1c) referanslı otomatik olarak uyarılır.
Bu nedenle ressamların, hız ölçümlerini göstermesi ve hatta bozması amaçlanan bir teknik cihazı çalıştırması veya kullanması yasaktır. Karşılık gelen işlevler, bu tür trafik izleme önlemlerinin görüntülenmesi veya bozulması için de kullanılabilen diğer teknik cihazlar için kullanılmayabilir.
Radar ışını veya lazer hız ölçümünü doğrudan belirli bir mesafede algılayabilen ve buna göre uyarabilen uyarı cihazları vardır. ADAC'den Alexander Schnaars'a göre, bu doğrudan tanıma bugün nadirdir, özellikle de ilmekleri ölçen zemin tanınamadığından.
Aksi takdirde, hala ayrı GPS uyarı cihazları (radar/LAS algılama ile birlikte), navigasyon sisteminde karşılık gelen işlevler veya akıllı telefon için hız kamera uygulamaları vardır. Bazı durumlarda, uyarı yalnızca yıldız kutuları gibi yatarak ve iyi bilinen hız tuzakları tarafından güncellenecek manuel konum veritabanlarının yardımıyla kullanılır. Bazen kullanıcılar ayrıca diğer sürücüleri uyarmak için mobil veya tamamen yeni ölçüm noktalarının pozisyonlarını rapor eder.
Konum -İlişkili kullanım kabul edilemez
Bu tür “topluluk verileri” gerçek zamanlı olarak cihazlara gelir. Ancak konum veritabanları, cihaza bağlı olarak internette de güncellenebilir.
Cihazdan bağımsız olarak, ADAC burada açıktır: Konum uyarılır, kullanım kabul edilemez ve işlevler cihazlarda devre dışı bırakılmalı veya çalışmaya hazır olmamalıdır.
Schnaarlara göre, temel olarak bir cihazın çalıştığı, yani açıldığı veya etkinleştirilmesi kolay olduğu anlamına gelir. Schnaars, “Orta konsol üzerine monte edilen ancak açıklanmayan bir radar uyarısı operasyonel tanımı altında olabilir ve buna göre yasaklanacak” diyor. Bu, mahkemeleri şüphelenmek zorunda kalacaktı. Akıllı telefonlardaki gezinme sistemindeki veya hız kamera uygulamalarındaki uyarı işlevleri kapatılmalıdır.
Avukat Gregor Samimi de burada pratikte her zaman yanlış değerlendirme olduğunu biliyor. Örneğin, bu: “Birçok müşteri, yüklü, ancak aktif olarak açılmamış bir hız kamera uygulamasına izin verildiğine inanıyor.” Aslında, işlevin çalışmaya hazır olup olmadığına bağlıdır.
“Uygulama arka planda çalışırsa veya otomatik olarak uyarılar çıkarırsa, bu zaten sorunlu olabilir,” diye açıklıyor Samimi ve uygulamayı sürerken uygulamanın gerçekten devre dışı bırakılmasını tavsiye ediyor – uygulamayı kapatarak veya ilgili işlevi devre dışı bırakarak.
Navigasyon sisteminde bir “ilgi noktaları” olarak yanıp sönmeye ne dersiniz?
Alexander Schnaars, navigasyon sisteminde veya navigasyon uygulamalarında sözde ilgi noktaları (POI) olarak adlandırılan (POI) ve rotada sürüş sırasında bunları sergileyebilseniz bile, kullanım yasaktır. Bu bağlamda, avukat Samimi, örneğin başkaları tarafından bildirilen gerçek zamanlı konum verileri ile ağ üzerinden canlı olarak güncellenmeyen iyi bilinen flaş yerlerinden veritabanları arasındaki farkı vurgulamaktadır.
İkincisinde kullanıma izin verilebilir. Samimi, “Burada belirli bir yasal belirsizlik var çünkü bu veriler gerçek zamanlı olarak kaydedilmiyor.” Dedi. Ancak, tavsiyesi: “Güvenli tarafta olmak istiyorsanız, bu tür işlevleri aktif olarak kullanmamalısınız.”
Yasakları ihlal eden herkes para cezası ve Flensburg'da bir puan beklemelidir. ADAC, polisin bir radar uyarı cihazını güvence altına alabileceğini ve yok edebileceğini açıklıyor.
Bununla birlikte, NAVIS veya akıllı telefonlarla, bu pek olası değildir, otomotiv kulübü sınırlar, çünkü bu cihazlar öncelikle diğer işlevleri yerine getirir. Bu cihazları güvence altına almak veya hatta yok etmek “muhtemelen orantılı değildir”.
Yolcular uygulamalar kullanabilir ve sürücüleri uyarabilir mi?
Bu nedenle, hız ölçümlerini uyarabilecek işletim cihazlarıyla kendinizi kullanmamalısınız. Ancak yolcular akıllı telefonlarında bir uygulama kullanmamalı ve sürücüyü uyarmalı mı?
Hayır, diyor ADAC. Söz konusu STVO paragrafında sadece sürücünün konuşması var. Ancak Otomobil Kulübü, yüksek bölgesel mahkeme Karlsruhe'nin bir yargısını (Az.: 2 Küreler 35 SS 9/23) ifade eder. Prensip olarak, bu, yolcuların bir uygulamayı işlev görmesinin ve sürücünün uygulamanın uyarı işlevinden bu şekilde yararlanmasının da idari bir suç olduğunu söylüyor.
Kendime uyarılmasına izin veremez miyim? Ancak: sürüşten önce veya dinlenme alanında bir mola sırasında, örneğin uygulama veya navigasyon sistemi aracılığıyla daha fazla rotayı öğrenebilirsiniz. Bununla birlikte, sürüşe devam etmek için uygulamalar veya ilgili gezinme işlevleri tekrar kapatılmalıdır.
Ve mevcut ölçüm noktaları konusunda uyarıda bulunduğuna dair radyo raporları, ilgili sosyal medya yayınları kadar az yasaktır. ADAC'a göre, bazı federal eyaletler, örneğin “Speed Camera Maratonu” vesilesiyle kısa bir süre önce hız kontrolleri yerleri hakkında bilgi verdiler.
Ayrıca keşfedilen flaşların diğer sürücülerini, örneğin el sinyalleri ve hatta işaretlerle uyarabilirsiniz. Ancak, diğer yol kullanıcıları engellenirse veya dikkati dağılırsa polis bunu önleyebilir. Birçoğunu yapın, ancak yasaktır: Işık ışığıyla uyarın.
Peter Löschinger, DPA/JK