Su sporları: Suda hareketliliğe geçiş planı

Tavşan_Tutkusu

New member
Big Willi'nin artık bir molası var. Daha önce, Messe Düsseldorf'taki özel vinç, büyük tekneleri ve yatları Ren Nehri'nden kaldırıp alçak yükleyicilere manevra ettirerek tekrar tekrar ağır işler yapmak zorunda kalıyordu; bu da daha sonra multi tonlu, multi milyon dolarlık yüklerini Ren Nehri'ne taşıyordu. sergi salonları, artık dünyanın en büyük su sporları fuarının öne çıkanları arasında yer alan “boot”a aittir.

Örneğin, 27,60 metre uzunluğunda, dört misafir kabinli, fiberglas gövdeli ve 29 knot'a kadar hıza sahip motorlu süper yat San Lorenzo SL90A'nın fiyatı versiyona bağlı olarak 7,8 milyon Euro'dan başlıyor. Veya en az 1,65 milyon avroluk bir fiyata, 26 knot'a kadar hızlar için iki adet 760 hp motora ve net deniz manzarası için cömert panoramik pencerelere sahip üç katlı bir yat olan Azimut Magellano 60.

Zenginler ve ünlüler için göz alıcı olan ve yaklaşık 250.000 beklenen ziyaretçiyi etkilemesi muhtemel başka gemiler de var. Etkinlik direktörü Petros Michelidakis'in vurguladığı gibi ticaret fuarının ana konusu farklı: örneğin elektrikli tahriklerle su üzerinde hareketliliğe geçiş. Ticaret fuarı organizatörü, “önyükleme” sırasında katılımcılara atıfta bulunarak, “Şu anda burada çok şey oluyor” diyor.


ayrıca oku







Federal Su Sporları Endüstrisi Birliği'nin (BVWW) raporuna göre, bu ülkede elektrik motorlu gezi teknelerinin oranının şu anda yüzde iki ila 2,5 arasında olduğu tahmin ediliyor. Bu, üç yıl öncesine göre iki kat daha fazla. BVWW genel müdürü Karsten Stahlhut, “Eğri artık dik bir şekilde yukarı doğru gidiyor” diyor.


Boot 2024 ticaret fuarında odak noktası su üzerinde e-mobilitedir




Boot 2024 ticaret fuarında odak noktası su üzerinde e-mobilitedir

Kaynak: dpa/Federico Gambarini


“Çünkü sektörümüz önemli ölçüde daha yeşil olmak zorunda ve bunu istiyor.” Karşılaştırma için: Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi'ne göre, şu anda otomotiv sektöründe 2,2 milyon elektrikli araç var. Kayıtlı toplam 48,8 milyon otomobil göz önüne alındığında, buna karşılık gelen pay yüzde 4,5 civarındadır. ADAC'a göre 2023'teki yeni tescillerin yüzde 18,4'ünde elektrik motoru vardı.


ayrıca oku








Tekne sektöründe şimdiye kadar çoğu durumda dıştan takmalı motorlar, yani genellikle teknenin arkasına dışarıdan takılan ve çok az çabayla çıkarılabilen motorlar kullanılmıştır. Pil paketleri de bu tip motorlarla kolayca değiştirilebilir veya çıkarılabilir ve şarj edilebilir. Öte yandan sabit içten takmalı motorlar hala nispeten nadirdir.

Talep düşük olduğundan az sayıda şarj istasyonu


Özellikle ülke çapında bir şarj ağı bulunmadığından, uzman Stahlhut'un açıkladığı gibi: “Şu anda Almanya'daki marinalarda muhtemelen on sütun bile yoktur.” Çünkü liman işletmecileri için ilgili yatırım henüz buna değmemektedir. Stahlhut, “Bu bir tavuk-yumurta sorunu” diyor.

“Elektrikli içten takmalı motorlara olan talep düşük çünkü çok az sayıda hızlı şarj istasyonu var – ve sadece çok az sayıda şarj istasyonu var çünkü talep düşük.” BVWW bu nedenle böyle bir başlangıç finansmanı sağlamak için federal bir fon programı çağrısında bulunuyor. şarj istasyonları.

Örneğin İskandinavya bir model görevi görüyor. 2023 baharından bu yana, Göteborg'dan Kristiansand'a kadar İsveç ve Norveç kıyılarında 400'den fazla şarj noktası inşa edildi. Bunun arkasında AB fonlarının da aktığı “go:LEIF” işbirliği projesi var. Hollanda'da ise Hollanda hükümetinin desteğiyle Friesland eyaletinde yaklaşık 100 kilometrelik su yolu boyunca kesintisiz bir hızlı şarj ağı kurulacak.


ayrıca oku








Almanya'da da, genellikle daha kısa geçiş süreleri nedeniyle, ancak her şeyden önce teknelerin daha küçük olması nedeniyle, esas olarak iç sularla ilgilidir. Deniz taşıtının boyutu arttıkça bataryanın ağırlığı da artar.

Stahlhut, “Yakıt hücreleri veya e-yakıtlar daha büyük gemiler ve yatlar için daha büyük bir sorundur” diyor. Derneği şu anda örnek bir bölge kurarak su üzerinde elektromobilite konusunu ilerletmek için iş dünyası ve turizmden ortaklarla birlikte çalışıyor.

Bunun için Berlin-Brandenburg bölgesi seçildi. Yaklaşık 3.000 göl ve 33.000 kilometreden fazla akan su ile Avrupa'nın en büyük bağlantılı su sporları alanı burada bulunmaktadır ve elektrikli teknelerin kullanımı ve test edilmesi için buna uygun olarak geniş rota ve iskele mevcuttur.


ayrıca oku








Stahlhut'a göre güvenilir verilere sahip olmak ve gelecek stratejisini oluşturabilmek için su üzerinde elektromobilite konusunda geniş bir temel çalışma da planlanıyor.

Elektrikli tahrikler, su sporları endüstrisinin bir yandan CO₂ emisyonlarını Avrupa hedeflerine uygun şekilde azaltması, diğer yandan da suyu kirletmemesi için bir kaldıraç görevi görüyor. BVWW'ye göre, şu anda Almanya'da yaklaşık 480.000 tekneye sahip bir milyon civarında tekne meraklısı bulunuyor.

Hepsinin motoru yok. Derneğe göre bu miktarın yaklaşık 130.000'i yelkenli yat ve 160.000'i kabinli motorlu tekneye bölünüyor, geri kalanı ise botlar, spor tekneler ve küçük motorlu teknelerden oluşuyor.


ayrıca oku


Mayıs ayında sezon başında Hamburg'daki Alster'de yelkenli tekneler






Ortalama olarak hepsi yılda sadece 50 saat kullanılıyor; geri kalan zamanda limanlarda veya karada demirleniyorlar. Dernek başkanı Stahlhut, “Almanya'daki tekne filosunun tamamı yılda tek bir yolcu gemisinin ürettiği kadar CO₂ üretiyor” diyor.

Ve şu anda eklenen çok fazla yeni tekne yok. Sektördeki ekonomi, en azından Almanya'da su turizminin güçlü bir patlama yaşadığı Corona dönemine kıyasla oldukça zayıf.

BVWW'ye göre, 2021 ve 2022 pandemi yıllarında yeni verilen tekne ruhsatı sayısı normal seviyenin rahatlıkla yüzde 20 üzerindeydi. Ve bu yeni gelenlerin birçoğu o zamanlar çoğunlukla yedi metreye kadar olan sınıfta tekneler de satın alıyordu.

Fransa'da teknelerin yüzde 80'i finanse ediliyor


Sektör temsilcisi Stahlhut, “Bu pazar artık doymuş durumda” diyor. Bu sahiplerden bazıları, örneğin uzunluğu yedi ila on iki metre olan tekneler gibi artık bir üst sınıfa geçmek istiyor. Ancak Stahlhut'a göre enflasyon ve tedarik zinciri sorunları nedeniyle fiyatlar yüzde 80'e kadar ciddi oranda arttı.

Örneğin Alman üretici Bavyera Yachtbau'nun bir seri yelkenli yat olan Bayern Cruiser 37'nin fiyatı artık 250.000 Euro'ya kadar çıkıyor. 2020'de hala 135.000 Euro idi. BVWW, araba satın almanın aksine Almanya'da tekne finansman oranının nispeten düşük olduğunu bildirdi. Karşılaştırma için: Fransa'da teknelerin yüzde 80'i finanse ediliyor.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.