Test raporu: Brompton C Line sürümü Sürücüleri çok iyi keşfedin

Tavşan_Tutkusu

New member
DBölgesel tren beş dakika içinde kalkıyor. Platforma vardığınızda katlanır bisikleti hızla katlamanız gerekiyor. Sürüşe hazırsa normal bir bisiklet gibi bisiklet bölmesine alınabilir ancak o zaman bagaj sayılmaz.

Bununla birlikte, çoğu ulaşım derneği ve Deutsche Bahn, katlanır bisikletleri şu şekilde değerlendirmektedir: eğer katlanmışlarsa, bisiklet bileti satın alınmasına gerek yoktur. Tasarruf potansiyeli, çevreden şehre düzenli olarak gidip gelen 49 avroluk bilet sahipleri için de ilginç olmalı.

Katlama işlevine sahip bisikletler uzun zamandır ortalıkta dolaşıyor. 1878’de Londralı mühendis WHJ Grout, katlanabilir bir kuruş metelik sundu. Katlanır bisiklet uzmanı Gunnar Fehlau, “Bisiklet tarihindeki ilk katlanır bisikletlerden biri” diyor.


ayrıca oku







Vello, Bernds ve Tern’in modelleri piyasada nispeten yenidir. Modern klasikler arasında Riese & Müller’den Birdy, İngiltere’den Moulton, Oregon’dan Bike Friday modelleri ve Londra’dan Brompton yer alıyor; bunları test amaçlı C Line Explorer (6 Hız) versiyonunda denemekteyiz.


ayrıca oku








Brompton, web sitesinde “Guinness Rekorlar Kitabı’na göre dünyanın en uzun mesafeye seyahat eden adamı” Heinz Stücke’yi gösteriyor: 1962’den başlayarak yaklaşık 50 yıl boyunca dünyadaki her ülkeyi bisikletle gezdi ve 60.000 kilometre yol kat etti. Toplamda yaklaşık 650.000 kilometreyi bir Brompton ile geride bıraktık.

Ancak bisiklet aslında iş ve eğlence için tasarlandı: Pazarlama çalışanı Jan Brinkmann, iki yer arasında trenle işe gidip gelen genç insanlar için, tatilde onu karavan, karavan veya tekneye ek olarak kullanan emekliler için diyor. Brompton’da. Katlandığında bir arabanın bagajına sığabildiği gibi bir uçak veya feribota da sığabiliyor.

Brompton Versiyon C Line Explore’un teknolojisi


Bisikletçiler tarafından kabul edilebilmesi için katlanır bisikletin katlama mekanizmasının özellikle ikna edici olması gerekir. Yeni başlayanların 3 yönlü katlama tekniğini kullanabilmesi için başlangıçta üreticinin belirttiği 20 saniyeden daha uzun bir süreye ihtiyaç vardır.

Platformdaki stresli durumlarda, kazandığınız yeni rutinin her dokunuşundan mutlu olursunuz. Patentli mekanizma, onlarca yıllık iyileştirmelerden sonra beklenebilecek şekilde karmaşık ve iyi düşünülmüş görünüyor. Gidon ve ana boru üzerinde kullanılan ve elle çok sıkı bir şekilde sıkılabilen mafsallı vida ve alüminyum sıkıştırma parçalarından oluşan kadro kilidi güvenli bir şekilde çalışmaktadır.


Bir kez toplu taşımaya binip geri dönmek: klasik bir katlanır bisikletle seyahat etmek




Mafsallı vida ve alüminyum kelepçeler: Bisikletin bağlantı elemanları elle sıkıca sıkılabilir

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Brompton’un üretim derinliği ilginç: Bisikletin neredeyse hiçbir parçası üçüncü taraf üreticilerden gelmiyor. İstisnalar arasında eyer veya dişli göbeği bulunur. Brompton’da özel olarak üretilmiş zincirler, fren kolları veya fren kaliperleri bulunmaktadır.

Avantajı: Bisikleti oluşturan yaklaşık 1.200 parça iyi bir şekilde koordine edilmiştir ve bu da İngiliz üreticiye göre “yüksek kalite standartlarını” mümkün kılmaktadır.

Dezavantaj: Diğer bisikletler için genellikle dev tedarikçilerden gelen ve uzman perakendecilerin stoklarında bulunan yedek parçaların genellikle önce sipariş edilmesi gerekir. Montaj, kullanıma hazır ürünlerle karşılaştırıldığında alışılmadık bir durumdur. Bu nedenle uzman bayiler özel eğitim alıyor.

Sürüş izlenimi


“Kling”, çerçeveye bir anahtarla veya başka bir metal parçayla vurduğunuzda parlak bir ses çıkarır – altı vitesli vites değiştirme dahil olmak üzere 1975’teki orijinaline en yakın olan çelik çerçeveli C Line versiyonuyla ilgileniyoruz ve bagaj rafı.

O zamandan beri Brompton katlanır bisikletleri Londra’daki merkezde elle üretiliyor. Şirket yakın zamanda üretilen bir milyonuncu örneği duyurdu.

Bu yüzden araba sürmenin yetişkinlere özgü bir his vermesi şaşırtıcı değil. Uzun sele, direksiyon boruları ve 16 inçlik küçük tekerleklerden oluşan tasarımdan belli bir derecede dengesizlik beklenebilir. Ancak Brompton, Sturmey-Archer’ın 3 vitesli göbek ve 2 vitesli vites değiştirici dişlilerinin geniş oranlı kombinasyonu sayesinde pedal gücüyle kolayca elde edilebilen daha yüksek hızlarda bile doğal olarak neredeyse sessizce süzülüyor.


Bir kez toplu taşımaya binip geri dönmek: klasik bir katlanır bisikletle seyahat etmek




Rahatlık dokunuşu: Koltuk borusu kelepçesi ile arka bağlantı arasında sıkıştırılabilir bir kauçuk silindir bulunur. Süspansiyon bloğu alttan gelen darbeleri emer

Kaynak: dpa-tmn/Stefan Weißenborn


Ön tekerleğin direksiyon davranışı gergin olarak algılanabilir, ancak aynı zamanda komutları da tam olarak dinler. Diğerleri ise şunu söyleyebilir: Tam olarak şehir trafiğinin bazen talep ettiği doğru düzeyde manevra kabiliyeti.

Test bisikletindeki lastikler dar olduğundan, a) tramvay yollarının etrafında son derece dikkatli olmanız ve b) oldukça yüksek hava basıncıyla sürüş yapmanız gerekir. Bu yuvarlanma konforunu azaltır.

Brompton’un tüm avantajları ve dezavantajları, sıklıkla kullanılan senaryonun arka planına göre değerlendirilebilir: toplu taşıma ile birlikte kullanımı. On iki kilo ağırlığındaki -kuşkusuz biraz ağır- bir el çantası gibi, kelebek de oldukça rahat bir şekilde platformdaki merdivenlerden yukarıya veya trene taşınabilir.

Raylar arasında veya tren istasyonundan otobüs terminaline kadar olan daha uzun mesafeler için, katlanmış bisiklet, uzatılmış koltuk borusu üzerinde de çekilebilir veya itilebilir. Tamamen katlandığında toplu taşıma araçlarındaki koltukların altına veya bankların arasına yerleştirilebilir.


Bisikletler hakkında daha fazla bilgi


WELT yazarı Felix Eick altı hafta boyunca neredeyse her yerde Kwiggle'ı yanında taşıyordu















Brompton bir yük katırı değil. Test bisikletindeki alüminyum bagaj rafı (ek ücret: 140 Euro), yine özel olarak şirket içinde geliştirilmiş olup, on kiloya kadar ağırlığı kaldırabilir – çok fazla değil.

Yük lastik bantlarla yerinde tutuluyor; alternatif olarak Brompton omuz askılı bir bagaj rafı çantası sunuyor. Bodrumunuzda hâlâ lowrider çantalarınız varsa, bunları destek çubuklarına da asabilirsiniz; bunların orijinal Brompton ürünü olması gerekmez.

Brompton ayrıca uygun çantaların veya ön rafların takılabileceği ön kısım için adaptörlü bir taşıyıcı blok da sunuyor. Bu, on kiloluk bir yük kapasitesi ekler.

Standart olarak dahil olmayan çamurluklar ve pille çalışan ön far, günlük kullanımda iyi bir kullanım sağlıyor.

C Line Explorer’ın (6 Vitesli) fiyatı 1.700 Euro’dan başlarken, titanyum çerçevesi sayesinde özellikle hafif olan ve 7,45 kilo ağırlığındaki T-Line’ın fiyatı en az 4.750 Euro’dur. Pedelec olarak Brompton’un fiyatı 3.495 Euro’dur ancak ağırlığı 15 kilodan fazladır.

Çözüm


Katlanabilir, pratik, iyi – İngiliz katlanır bisiklet klasiği, günlük yolculukların tamamlayıcısı olarak kendini kanıtlıyor. Sistem, origami çelik atın sedanter olmadığı ve becerikli çözümlere rağmen yükleme kapasitelerinin sınırlı olduğu anlamına geliyor. Bazı bisikletçiler son kilometreyi kalabalık bir metro yerine sele üzerinde tamamlayabildikleri için rahat bir nefes alabilirler.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.