Testte Model Y Ardıç: Yeni Tesla eski zayıflıkları ütülmeli

Tavşan_Tutkusu

New member
Teslas Model Y, dünya çapında en başarılı E-CARS'lardan biriydi. Facelift modeli “Juniper” ile üretici birinci kuşağın zayıf yönlerini ütülemek istiyor. Yeni baskı, geliştirilmiş uzun bir ayrıntı listesi içeriyor. Test, yeni modelin neler yapabileceğini gösteriyor.


Geçen yıl, Tesla'dan Model Y, dünyanın en çok satan otomobilinin unvanı için Toyota Corolla ile kafa kafaya bir yarış yaptı. Orta menzilli SUV ile Amerikan elektrikli otomobil üreticisi sadece birçok otomobil alıcısının tadına çarpmakla kalmadı, aynı zamanda iyi bir fiyat performans oranı ile ikna edebildi.

Son birkaç hafta ve ay içinde, Model Y'nin artık en çok satan olduğunu kanıtlamadı. Özellikle Almanya'da, özellikle VW grubunun elektrikli araçları, Gigafactory Berlin-Brandenburg'dan Gigafactory Berlin-Brandenburg'dan Tesla modellerini geçti.


Word, alıcıda, facelift modelinin “Juniper” (Almanca: Juniper) Mart ayında piyasaya çıktığı ve Tesla'nın ilk Model Y neslinin bazı zayıf yönlerini ütülemek istediğini söyledi. Ve yeni bir ürün zaten duyurulmuşsa, hala eski ürün satın alıyor?


Model Y'nin yeni baskısı, özel olarak geliştirilmiş uzun bir teknik detay listesi içerir. Daha sonra daha fazlası.


Yüz germe ilk bakışta dışarıdan da görülebilir. Önde, uyarlanabilir viraj ışığı ve sürekli bir LED ışık şeridi ile daha dar farlar araca fütüristik bir görünüm verir.


Optik, keskin kenarlı siber kamyonun estetiğine ve yakın zamanda sunulan Robotaxis Cybercab'a dayanmaktadır. Bununla birlikte, ön bölüm aerodinamik olarak verimli olacak ve iyi yaya koruması sunacak şekilde inşa edilmiştir.

Model Y'de göz alıcı olarak ışık çubukları


Yeni Y modelinin arkasında, göz alıcısının dolaylı olarak parlayan geniş bir ışık çubuğu var. Bagaj kapağı, spoyler ve arka önlük de yüksek hızlarda daha iyi aerodinamik verimlilik ve stabilite elde etmek için tamamen yeniden tasarlandı. Tesla, zaten iyi CW değerini önceki sürümde 0.23'ten 0.22'ye yükseltebildi.

Tesla'ya göre, iki gün boyunca test için sürülen “Juniper” ın dört tekerlekten çekişli versiyonu, öncekinden yüzde 6,6 daha fazla olan pil şarjıyla WLTP test döngüsünde 568 kilometre geliyor. Bununla birlikte, bu sadece geliştirilmiş aerodinamikten değil, aynı zamanda yeni pürüzsüz çalışma lastikleri ve yazılım tarafından verimlilik artışlarından kaynaklanmaktadır.

Ancak pratikte, bir yükle 568 kilometreye ulaşmazsınız. Test deneyimlerinden sonra donma noktasının etrafındaki sıcaklıklarda, bir seferde en fazla 400 kilometre, yaz dereceleri için biraz daha fazla.


Yükleme en çok bir Tesla süper şarj cihazında uygundur. Tapayı şarj soketine takın ve işiniz bitti. Supercharger Tesla aracını otomatik olarak algıladığı ve faturalandırmayı düzenlediğinden, bir uygulamaya, şarj kartı veya kredi kartına ihtiyacınız yoktur.

Grup şu anda sadece Almanya'da toplam 3115 hızlı şarj istasyonu ile 246 süper şarj şarj parkını işletiyor. Ayrıca, fişler standartlaştırıldığı için herhangi bir genel şarj istasyonunda veya yerli duvar kutusunda bir Tesla'ya enerji sağlayabilirsiniz.

Orijinal Tesla Model Y, beş yıl önce en ekonomik elektrikli araçlardan biriydi. Ancak enerji verimliliği oybirliğiyle övülürken, ruhlar Model Y ile ne kadar rahat olduğunuz sorusunu boşalttı. Bir yandan, sıkı şasi sportif bir sürüş deneyimi sağladı. Bunun için çarmıhtaki düzensiz sokaklarda her çukurdan rahatsız hissettiniz.

Daha fazla sürüş konforu ve daha az arka plan gürültüsü


Facelift modelinde “Juniper”, sürüş konforu artık belirgin bir şekilde geliştirildi. Daha sert bir gövde yapısı, yeniden tasarlanmış bir süspansiyon geometrisi ve kinematik ve yükseltilmiş Tesla Model 3 tarafından devralınan bir sönümleme teknolojisi de dahil olmak üzere yeni şasi donanımı var. Şimdi de ısıtılabilen ve havalandırılabilen geliştirilmiş ön koltuklarla birlikte, test sırasında tamponlarda da rahatlardı.

Şimdiye kadar bir Model Y'nin birkaç sahibi tarafından eleştirilen noktalardan biri, özellikle daha yüksek hızlarda nispeten yüksek gürültü seviyesiydi. Yüz germe çok daha hoş bir akustik deneyim sunuyor. Ayrıca tüm pencereler geliştirilmiş akustik camdan yapılmıştır.

“Ardıç” ın cam çatısı da metalik bir kaplama ile geliştirildi. Bu yeni kaplama güneş ışınlarını daha etkili bir şekilde yansıtır, yani iç mekan yüksek sıcaklıklarda daha az ısınır. Bu, yaz aylarında klimanın enerji tüketimini azaltmalı ve bu nedenle erişim üzerinde olumlu bir etkiye sahip olmalıdır.


Tesla ayrıca sinyal kollarını çevirme konusunda müşterileri dinledi. Model 3'ün yüz gereçlerinde, direksiyon simidi sütunundaki klasik kol, birçok sürücünün rahatsızlığına kaldırıldı ve dönüş sinyali fonksiyonu, dokunma duyarlı bir anahtar olarak direksiyon simidine entegre edildi. Gösterge “ardıç” da korunur.

Bununla birlikte, Tesla'nın direksiyon simidinin arkasında bir hız ekranı sunmadığına alışmak biraz zaman alır: “Juniper” klasik bir hız göstergesi veya bir kafa ekranı yok. Hız ve diğer sürüş bilgileri hala sadece merkezi dokunmatik ekranda görüntülenir. Sürüş modları da büyük ekranla seçilir.


Tesla hız göstergesi ve sürüş modu kolunu kaydederken, başka yerlerde harika bir lüks var. Klima ve eğlence için 8 inçlik bir ekran artık ilk kez arkada mevcut. Buna ek olarak, ısıtılan arka koltukların oturma konumlarını ayarlayabilir ve ayrıca bir düğmeye basarak katlayabilirsiniz.

Dik arka koltuklu gövde hacmi 971 litredir ve gömme arka koltuklar durumunda maksimum 2138 litre vardır. Model Y sınıfında lider olmaya devam ediyor, ancak maksimum hacim selefine kıyasla 20 litre azaltıldı.


Sonuç: “Juniper” ile, piyasa lansmanından beş yıl sonra Tesla Model Y, tasarımcıların müşterilerin birçok eleştirisini aldıkları ve somut iyileştirmeler uyguladıkları gecikmiş bir facelift alır. Elon Musk bazen siyasi katılımı ile şirketi Bredouille'e getiriyor ve mühendisleri iyi bir iş yapmaya devam ediyor. “Ardıç” bunun kanıtıdır.

Şirketin gelecekte en çok satanlar listelerinin ön yerlerinde temsil edilip edilmeyeceği bir bütün olarak piyasaya bağlıdır. Özellikle Volkswagen grubu, kompakt SUV ID.3'ten Id'e kadar önemli ölçüde daha geniş bir aralığa sahip olduğu için yakalandı. Buna ek olarak, ŠKODA Enyaq veya Cupra Born gibi diğer ebeveyn kızlarının en çok satanları var.

Yeni Model Y'nin maliyeti, dört tekerlekten çekişli, daha donanımlı lansman sürümü için en az 60.990 Euro'dur. Daha fazla varyant takip edecek. Oryantasyon için: Serinin mevcut giriş fiyatı 44.900 Euro'da başlıyor. Arka tekerlekten çekişli ve daha küçük bir bataryaya sahip bir Tesla Model Y vardır.


Teftişler ve onarımlar


Tesla otomobilleri şu anda Almanya'daki Tesla Servis Merkezlerinde servis ediliyor. Şu anda tüm federal bölgeye dağıtılmış 38 yer bulunmaktadır. En büyük servis merkezleri Berlin, Münih, Düsseldorf, Frankfurt/Main'de.

Servis tesisleri Kiel, Erfurt veya Saarbrücken gibi daha küçük şehirlerde de bulunabilir. Ancak Kassel veya Mecklenburg-Batı Pomerania'nın bazı bölgeleri dezavantajlı. Orada, müşteriler genellikle bir sonraki Tesla atölyesine uzun mesafeler seyahat etmek zorundadır. Daha küçük onarımlar için Teslas mobil hizmeti, doğrudan sitedeki müşteriden daha küçük onarımlar için bir alternatif sunar.


Christoph Dernbach, DPA/JK