Üniversitede ChatGPT: Çalışmalarınızda AI ile nelere izin verilir ve nelere izin verilmez?

Tavşan_Tutkusu

New member
WYapay zeka sayesinde çok az kişisel çaba – yapay zeka ile üniversite dönem ödevleri yazmak cazip geliyor. Ama o kadar kolay değil. RWTH Aachen Üniversitesi Öğretim ve Öğrenim Hizmetleri Merkezi’nin (CLS) bilimsel direktörü Malte Persike, “Bir çalışmanın yazarı yalnızca gerçek bir kişi olabilir” diye açıklıyor.

Saarbrücken’deki Alman Yapay Zeka Araştırma Merkezi’nden (DFKI) Reinhard Karger de benzer şekilde düşünüyor. “Bir öğrenci araştırma projesi, bilimsel çalışmayı pratikte uygulamaya hizmet eden ayrı bir başarıdır” diyor. Sonuç, öğretim görevlilerinin öğrenciler tarafından elde edilen bilimsel bilgi düzeyini değerlendirmesine olanak sağlamalıdır.

Bu tür kurslar şahsen tamamlanmalıdır. Alıntılar işaretlenmeli, kullanılan kaynaklar ve kullanılan araçlar belirtilmelidir. Öğrencilerin AI’yı bir yardım olarak kullanacakları oldukça makul.


Yapay zeka hakkında daha fazlası







Tüm işlerin yaklaşık üçte ikisinin bir şekilde yapay zeka yoluyla otomasyondan etkilendiği söyleniyor.






Açık havada dizüstü bilgisayar kullanan işadamı





Ürün yöneticileri, mühendisler, öğretmenler








Sorun: “Almanya’daki bazı üniversitelerin yapay zeka ile yazılmış metinler için zaten kuralları var, bazılarının yok” diye açıklıyor Persike. Bu tür kuralların olduğu yerlerde, bazen yoruma yer bırakırlar.


ayrıca oku








NRW Kültür ve Bilim Bakanlığı tarafından yaptırılan bir yasal görüşte, uzmanlar net yönergeler talep ediyor. Üniversiteler, öğrencilerin AI programlarını hangi koşullar altında kullanabileceğini açıkça belirtmelidir.

Bu kadar net kurallar olmadığı sürece, yapay zekayı ödevlerinde kullanan öğrenciler gri bir alandadır. Ve bu risksiz değil.

Üniversitede ChatGPT Riski


Karger, bir yandan kişinin kendisi için entelektüel bir risk olduğunu söylüyor: “Çünkü bir dönem ödevinde kullanılan ifadeler genellikle ancak onları kendiniz de yazdığınızda gerçekten anlaşılır.”

Öte yandan, ChatGPT gibi yapay zeka programlarını gizlice kullanan öğrenciler ifşa olma riskiyle karşı karşıyadır. Sonuç: “Bir aldatma girişimi nedeniyle çalışma geçersiz ilan edilecek ve ardından tekrarlanması gerekecek” diye açıklıyor Persike.

Ancak Karger’e göre keşfedilme riski şu anda düşük. Görevi açıklamak için harcanan çabaya bağlı olarak, bir yapay zeka tarafından oluşturulan metin o kadar bireyselleştirilebilir ki yazılım, bir yapay zeka programının bir dönem ödevi yazıp yazmadığını güvenilir bir şekilde belirleyemez. Ama bu böyle kalmamalı.

Karger, “Yazarlığın gerçekliğini sağlama çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor, ilerleme beklenebilir” diye açıklıyor. Yapay zekayı gizlice kullanan öğrenciler açığa çıkarsa, bir uyarıyı ve hatta kayıt silmeyi hesaba katmak zorunda kalabilirler.

AI çalışmalarınızda sizi destekleyebilir


Ev işinin yazarı her zaman gerçek bir kişi olsa bile: Çalışmalarınızda kesinlikle AI’nın mantıklı kullanımları var.

Persike, “İnsan ve makine birlikte çalıştığında, kesinlikle iyi bir şeyle sonuçlanabilir” diyor. Örneğin, kusurlu dil becerilerine sahip öğrenciler, olası hataları tespit etmek ve düzeltmek için bir yapay zeka programı kullandığında.

Genel olarak yapay zeka, öğrencileri bir konuya teknik olarak nüfuz etme konusunda destekleyebilir ve böylece bilimsel gelişmeyi teşvik edebilir. Karger, “Makine tarafından üretilen performansın herhangi bir biçiminde, öğrencilerin yeterli derecede şüphecilik ve yargıya ihtiyacı vardır” diye vurguluyor. Ne de olsa, şu anda makine tarafından üretilen metinlerin teknik ve olgusal doğruluğuna güvenilemez.

AI kullanımı beyan edilmelidir


Persike, “Yapay zeka, örneğin bir çalışmayı yapılandırmaya veya bir dönem ödevini daha özlü bir şekilde formüle etmeye de yardımcı olabilir” diyor. Ayrıca düşünülebilir: AI, yazma blokajını çözmek veya boş sayfa sendromunun üstesinden gelmek için kullanılır. Öğrenciler görevi kendiliğinden ve kendi sözleriyle formüle eder.

Karger, “Makine tarafından oluşturulan sonuç, yalnızca bir ilham kaynağı olarak hizmet ediyor” diyor. Öğrenciler son metni kendileri yazarlar.

Ödevinizde size yardımcı olabilecek ilgili çalışmaları ve makaleleri bulmak veya özetlemek için AI kullanmak tamamen zararsızdır. İlgili programa belirli bir konu veya anahtar kelime girmek genellikle yeterlidir – ve öğrencilere kaynaklar zaten verilmiştir.


ayrıca oku








Persike, “AI araçlarını düşman olarak değil, araç olarak görmek önemlidir” diyor. Ancak üniversitelerden net yönergeler olmadan çalışmaz. AI’ya izin verilirse, öğrenciler bir dönem ödevinde hangi araçları kullanıp kullanmadıklarını ve hangi araçları kullandıklarını açıkça belirtmekle yükümlüdürler.

Karger’in bakış açısından da ne hayal edilebilir: “Uzun vadede, üretken yapay zeka, bir kursun sağlanmasında kullanımı tamamen kabul edilebilir olan cep hesap makinesininkine benzer bir statü elde edebilir.”


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren WELT’in finans gazetecileriyle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.