Uygulama: Bunlar iş ilanlarındaki en sinir bozucu ifadelerdir

Tavşan_Tutkusu

New member
Kurucu sahnesi Kamuoyu yoklaması

“Çok yönlü”den “meyve sepetine” kadar – iş ilanlarındaki bu terimler en sinir bozucu olanlardır



13:46 itibarıyla| Okuma süresi: 4 dakika








Kaynak: Getty Images/Westend61


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


İş arama genellikle iş ilanıyla başlar. Ancak bir anketin gösterdiği gibi, pek çok başvuru sahibi artık şirketin bazı formülasyonlarından vazgeçiyor. Birçok kelime öbeği ve terimin anlamı belirsizliğini koruyor.





“Pozisyonumuz için strese dayanıklı bir kişi arıyoruz. Şirketimizde uygulamalı bir zihniyet var. Bir aile ortamı sizi bekliyor, tabii ki meyve sepetiyle.” Kulağa berbat mı geliyor? İş arayanların çoğu da bunu buluyor.

Açık bir pozisyonu doldururken sadece başvuranların değil şirketlerin de teslimat yapması gerekiyor. Rekabetçi iş piyasasında her zamankinden daha fazla. İş ilanı ilk ilandır. Ancak burası birçok şirketin ilk hatasını yaptığı yerdir.

Bu, Ukrayna e-öğrenme platformu Preply tarafından yapılan bir anketin ulaştığı sonuçtur. 1.000'den fazla ofis çalışanına şu soruyu sordu: İş ilanlarındaki en sinir bozucu ifadeler nelerdir ve bu, bir şirketin dış algısını nasıl etkiler?

İş ilanlarındaki en sinir bozucu ifadeler


Bir numara: Araştırma, iş arayanların özellikle “Sıkı çalış, sıkı oyna” konusunda alarm zillerinin çaldığını gösteriyor. Bu ifade, ankete katılanların yüzde 36'sı tarafından iş ilanlarında en sinir bozucu ifade olarak değerlendirildi.

Bu ne anlama geliyor? Bu terim sadece sinir bozucu olmakla kalmıyor, aynı zamanda ankete katılanlar arasında kafa karışıklığına da neden oluyor.

İkinci kural: Pek çok şirket 2024'te gerçek bir “çok yönlü” arayışında olacak. Reklamı yapılan bir pozisyona gerçekten başvurup başvurmadığınız her şey bunu yapabilmesi gerekiyor, görülecek. Ankete katılanların neredeyse yüzde 26'sı bu terimi sinir bozucu buluyor. Kadınlar erkeklerden çok daha sık.


ayrıca oku


Tablet kullanarak bir duvarın önünde duran olgun işadamı





“Açık rekabet avantajı”





Üçüncüsü: Şirketler “9-5'in ötesinde bir zihniyetten” bahsettiğinde, bu genellikle fazla mesai ve gece vardiyalarını örtbas etme girişimidir. Bu ifade anket katılımcıları tarafından da pek hoş karşılanmadı. Yüzde 25'i bunların sinir bozucu olduğunu düşünüyor.

Tüm yaş gruplarında, bahsedilen ilk üç sinir bozucu ifade ilk sıralarda kendine yer buluyor. Bir istisna, 55 yaş üstü insan grubudur. “Çok çalış, çok oyna” yerine “Stres direnci” ilk sırayı alıyor.






Kaynak: İnfografik WELT

İş ilanlarında hangi terimler belirsizdir?


Bahsedilen terimlerin bazıları yalnızca iş ilanlarında can sıkıcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda bazı iş arayanlar için de anlaşılmaz oluyor. “Çok çalış, çok oyna” örneğini zaten yaşadık. Peki “uygulamalı zihniyet” ile gerçekte kastedilen nedir?

Şirketler yardım edecek birine ihtiyaç duyduklarını ifade etmeye çalışıyorlar. Bununla tam olarak neyi kastettikleri bu boş ifadenin açıklamasından belli değil.

Ankete katılanların çoğu da böyle düşünüyor: Yüzde 25'i bu ifadeyi belirsiz buluyor; özellikle de 45 yaş üstü gruplar. Ankete katılanların beşte biri “9-5 yaş üstü zihniyetle” hiçbir şey yapamıyor. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 14'ü meyve sepetinin sonundaki tanımın ne olması gerektiğini bilmiyor.


ayrıca oku







Kariyer uzmanından ipuçları





Araştırmadan elde edilen bir diğer bulgu: Özellikle iş ilanlarında bazı ifadeler sıklıkla kullanılıyor. Bunu yapmak için Preply, Indeed iş platformundaki bir milyondan fazla iş ilanını analiz etti.

Bu nedenle birçok işyerinde baskı var. İlanların tam yüzde 23'ü, başvuru sahiplerinin bu standart kapsamında çalışabilme becerisine sahip olmasını gerektiriyor. En sinir bozucu ifadeler söz konusu olduğunda kelime seçimi beşinci sırada geliyor.

“Dinamik” sıfatı da düzenli olarak kullanılmaktadır. Dinamik kulağa hoş geliyor; muhtemelen çoğu şirket, genellikle çevre veya çalışma atmosferi bağlamında iş başvuruları hakkında böyle düşünüyor. Araştırmaya göre iş ilanlarının yüzde 16'sında bu reklam veriliyor.






Kaynak: İnfografik WELT

Şirketler neler öğrenebilir?


İncelenen iş ilanlarının yüzde 15'i şirkette sizi sadece işin değil aynı zamanda bir ailenin de beklediğini anlatmaya çalışıyor. Her çalışan buna ikna olmuyor. Zaten kayınvalidenizi veya amcanızı yılda sadece bir kez Noel'de göreceğiniz için mutluysanız, iş ortamında aile travmaları yaşanmaya devam mı etmeli? Hayır, teşekkürler.

İş ilanlarındaki bazı terimler can sıkıcıdır, her zaman anlaşılmazdır ve çok sık karşımıza çıkar. Ve şimdi? Bunun bir şirketin dış algısını nasıl etkilediği sorulduğunda yüzde 66 şu yanıtı verdi: “Evet, olumsuz bir etkisi olabilir.”

Girişimciler için bu, iş ilanlarında boş ifadeler ve anlaşılmaz ifadeler olup olmadığını kontrol etmek anlamına gelir. 2024'te çaresizce işçi arayan herkesin kelime seçimine dikkat etmesi gerekiyor. Sonuçta, iş ilanlarında açıklık, bilgi ve kanaatin işe yarama olasılığı, çalışanlara ara sıra meyve sepeti sunulan bir aile ortamının 100. tanımından daha fazladır.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Bu metin “Gründerszene” dergisi ile yapılan işbirliğinden gelmektedir. Bağlantılara tıklayın, Haberler'den çıkın ve gruenderszene.de adresindeki makalelere ulaşın.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.