Uygun fiyatlı elektrikli otomobiller: Bunlar 2025'teki en önemli 5 modeldir

Tavşan_Tutkusu

New member
Bu yıldan itibaren, otomobil üreticileri AB CO₂ özelliklerini karşılamak zorunda kalacaklar-aksi takdirde üreticiler için yüksek cezalar var. Bunun aynı zamanda e-araba teklifi ve yeni otomobil alıcıları için yeni fırsatlar üzerinde bir etkisi vardır. Genel bir bakışta en önemli beş yenilik.


Şu andan itibaren geçerli! Şimdiye kadar, tüm ortak çabalar sadece iyi niyetlerden kaynaklanıyor, otomobil üreticileri AB komisyonunun hedeflerini yırtıyorlarsa bu yıldan itibaren Brüksel'e yüksek cezalara transfer etmek zorunda.

Otomobil üreticileri için, bu ortak ödemeler varoluşsal bir tehdit bile olabilir. Öte yandan, yeni otomobil alıcıları için yeni fırsatlar açıyorlar. Her yeni elektrikli otomobil filo tüketimini azalttığı ve 2025'te Rüsselsheim, Köln veya Kore'de kitle ile her zamankinden daha fazla ödeme yapmak zorunda oldukları için bir azınlık var. Burada yılın en önemli beş yeniliğini bir araya getirdik.

Fiat Grande Panda – “Büyük Kutu” nun geri dönüşü


Reklam bir zamanlar onu “büyük bir kutu” olarak kutladı ve tıpkı Cinquecento (500) gibi, Panda 1980'lerden beri uzun menzilli brülörlerden biri oldu. Bu yüzden şimdi bir geri dönüşü kutluyor, e nesil için bilinçli küçük bir araba

Üreticiyi 24.990 Euro'da başlatan fiyatlar için, beş koltuk ve 361 litre gövdeli 3.99 metre uzunluğunda bir şehir koşucusu var. Dışarıda, orijinalini açısal bir gövde ve üç boyutlu yazı ile hatırlatır. Ve içeride, oval sınırlı enstrümanlar Turin'deki efsanevi test pisti La Pista'ya bir köprü kurdu.


Sürücü, 44 kWh'lık bir pilin 320 kilometreye kadar elektrik sağlayan 83 kW/113 hp'lik bir elektrik motorunu devralıyor. Son zamanlarda olduğu gibi, Fiat sadece elektrikli sürücüye odaklanmakla kalmaz ve aynı zamanda grande panda'yı sunar ve muhtemelen bir yanma motoru olarak en az 5000 Euro daha azdır.


Fiat umut etrafında en çok rüzgarı yapsa da, büyük Stellantis ailesinin bir parçası olarak yalnız gelmiyor. Yeni bir Opel Frontera ve Citroën C3 Aircross'un yeni nesli aynı modüler fiyatlardan geliyor. Ve bazı liderlere sahip olmak istiyorsanız, karışık grup Alfa Romeo Junior ve Lancia Ypsilon ile aynı paketi bağlar, bu da yıllarca süren yoksunluktan sonra Almanya'da tekrar bulunabilir.

Renault R4-SUV Buddy


R5'in uygun fiyatlı bir elektrikli otomobil olarak geri dönüşü ile 2024'te Renault çok hasat etti. Şimdi reklam tarafından “küçük bir arkadaş” olarak kutlanan küçük araba, Fransızların tekrar kendi arşivlerine ulaştığı bir SUV arkadaşı alıyor. Çünkü daha fazla yerden boşluk, biraz daha sert görünüm ve iç mekanda biraz daha fazla alan ile R4, bu yıl elektrikli bir otomobille aynı kitten geri dönecek.


R5 ile karşılaştırıldığında, Renault'a göre, iki el genişliği 4.14 metreye kadar uzanıyor, beş koltuk ve 420 litre bagaj sunuyor ve fiyatlarla 30.000 Euro'nun altında önemli ölçüde başlayacağı söyleniyor. Teknik temel, ön motorları 90 kW/120 hp veya 110 kW/150 hp ön motorla ve 40 veya 52 kWh ile pili devraldığı R5'i sunar. Bu 400 kilometreye kadar sağlar.

Hyundai ekin


En geç küresel elektroplajlarının başlangıcından bu yana ve Hyundai Ioniq 5 ve Kia EV6'nın çıkışından bu yana, şarj istasyonundaki Koreliler çok sayıda oldu. Ama şimdi elektriksel küçük şeyleri de yansıtıyorlar.

Kia, 35.990 Euro fiyatlarla 4.30 metre kısa EV3 ile kompakt sınıftayken ve VW ID.3'e karşı rekabet ederken, Hyundai ekin ile bir adım daha ileri gidiyor. 24.900 Euro'dan gelen fiyatlarla, Kore küçük otomobil, VW'nin sadece 2026'da ID.2 ile almak istediği bir segmenti kaplıyor.

Bunun için 3.85 metre kısa ve 1.61 metre dar, ancak büyüleyici ve rustik tasarıma ve günlük kullanım için uygun olmak isteyen bir sürücü ile yüksek atış küçük arabalar var. Bu nedenle temel model, 71 kW/97 hp ön motor ve 300 kilometre standart erişim için 40 kWh pil ile çalışır.


Hyundai'ye göre, “uzun menzilli” versiyonlar 25.400 Euro için yaklaşık 370 kilometre için 85 kW/115 hp ve 49 kWh sunuyor. 140 ve 150 km/s'lik üst tempo segmente uyurken, en iyi 85 kW ile şarj kapasitesi ortalamanın altındadır.

Uzun bekleme süreleri, Hyundai'yi değişken bir iç mekanla telafi eder. Arka koltuklar sadece 280'den 351 litreden gövdeden büyüyen 16 santimetre hareket ettirilemez. Ancak ilk sıranın iki koltukunun koltuk minderleri rahat bir tezgahla birleşir ve şarj istasyonunda dinlenmek istiyorsanız, tüm sırtları yalancı bir yüzeye katlayabilirsiniz.

Skoda Elroq – Belki daha iyi Volkswagen


Yaklaşık 15.000 Euro'lık bir fiyat kayması ile Skoda, yaklaşan CO₂ cezalarına tepki veriyor ve yeni Elroq ile elektrik girişi engellerini 33.900 Euro'ya düşürüyor. Aynı zamanda, Çekler, kendi ifadelerine göre, ilk kez fiyatlandırma yaparlar. Skoda, benzer şekilde büyük Karoq'ın karşılaştırılabilir ekipmanlarla aynı maliyeti çünkü diyor.

Enyaq'ın elektrikli çıkış olarak en üst bölüme çıktığı yerlerde, Elroq, VW Tiguan ve Co.'nun kompakt sınıfında 4.48 metre uzunluğunda hedefliyor. Bununla birlikte, Skoda beş konforlu yer ve 470 ila 1580 litre gövde vaat ediyor.

Çift katta 52 kWh veya 77 kWh'lı piller var, bu da 375 ila 581 kilometre aralıklar temsil ediyor. Skoda'ya göre, 160 veya 180 km/s mümkün olan 125 kW/170 hp ila 220 kW/300 hp ile bir veya iki motoru besliyorsunuz.


Şirketler VW, Çek kuzeninin çıkışı için ID.3 fiyatını zamanında azalttı ve böylece gruba en ucuz e-model oluşturuyor. Ancak bir SUV olarak, Elroq muhtemelen daha iyi şansa sahip.

En azından bisiklet gelecek yılın sonunda dönmeye devam edene kadar, VW, Skoda ve Cupra ile birlikte, bir sınıf daha derinden aşağı iner ve böylece elektrikli araç fiyatlarını yaklaşık 25.000 avroya bastırır. Ancak, bu arabalar sadece 2026'da ticarete gelecek.

Mercedes Cla – 750 kilometreden fazla olan yıldız


50.000 Euro'nun üzerindeki tahminlerle, bir sonraki Mercedes CLA bu listedeki en pahalı otomobil. Ancak yaklaşık 4.80 metre uzunluğundaki Coupé sedanıyla Mercedes sonunda teknik olarak güncel. Son olarak, üretici 800 volt ağ, yeni nesil pil ve motorun yanı sıra sofistike aerodinamik ile tamamen yeni bir elektrik mimarisi kullanıyor.

Bu nedenle, 85 kWh pil ve arka aksta 200 kW/272 hp elektrik motoru olan otomobil 750 kilometreden fazla geliyor ve bitkiye göre enerjiyi on dakika içinde 300 kilometreden fazla yüklemek. İlk kez alışılmadık bir şekilde, CLA için yeni nesil benzinli motorlar ve bu kitten diğer üç model olacak.


CLA ile Swabians daha önce en önemli rakiplerine geliyorlar. Çünkü BMW, CLA'nın yarım segmenti de olsa – önümüzdeki birkaç yılın portföyünü belirleyecek yeni bir mimari hazırlıyor. Ancak, X3 tarzında elektrikli bir araçla ilk çıkışını verecek olan bu “yeni sınıf” sonbaharda gösterilecek, ancak 2026'ya kadar işlem görmeyecek – ve daha sonra Yıla Genel Bakış.


Thomas Geiger, DPA/JK