Tavşan_Tutkusu
New member
Bu yıldan itibaren otomobil üreticileri AB'nin CO₂ gerekliliklerini karşılamak zorunda kalacak; aksi takdirde üreticiler yüksek cezalarla karşı karşıya kalacak. Bu aynı zamanda elektrikli otomobil yelpazesini de etkiliyor ve yeni otomobil alıcıları için yeni fırsatlar yaratıyor. Bir bakışta en önemli beş yenilik.
Şu andan itibaren geçerli! Şimdiye kadarki tüm CO₂ çabaları yalnızca iyi niyetlere dayansa da, bu yıldan itibaren otomobil üreticileri, AB Komisyonu'nun hedeflerine ulaşamamaları halinde Brüksel'e yüksek cezalar ödemek zorunda kalacak.
Araba üreticileri için bu CO₂ ödemeleri varoluşsal bir tehdit bile oluşturabilir. Ancak yeni araba alıcıları için yeni fırsatlar yaratıyorlar. Her yeni elektrikli otomobil filo tüketimini azalttığından ve Rüsselsheim, Köln veya Kore'de her zamankinden daha fazla para kazanmak zorunda olduklarından, 2025 tamamen uygun fiyatlı elektrikli araçlarla dolu olacak. Yılın en önemli beş yeniliğini burada bir araya getirdik.
Fiat Grande Panda – “Harika kutunun” geri dönüşü
Bir zamanlar reklamlar onu “harika bir kutu” olarak kutlamıştı ve tıpkı Cinquecento (500) gibi Panda da 1980'lerden bu yana İtalya'nın uzun süredir favorilerinden biri olmuştur. İşte bu yüzden şimdi E Kuşağı için maliyet bilincine sahip küçük bir araba olarak geri dönüşünü kutluyor
Üreticiye göre 24.990 Euro'dan başlayan fiyatlarla, 3,99 metre uzunluğunda, beş koltuklu ve 361 litre bagaj hacmine sahip bir şehir otomobili bulunuyor. Dış kısmı köşeli gövdesi ve üç boyutlu yazılarıyla orijinalini anımsatıyor. İçeride ise oval çerçeveli göstergeler Torino'daki efsanevi La Pista test pistine bir köprü oluşturuyor.
Tahrik, 320 standart kilometreye kadar 44 kWh batarya ile elektrik sağlanan 83 kW/113 hp elektrik motoruyla sağlanıyor. Son zamanlarda sık sık olduğu gibi, Fiat yalnızca elektrikli tahrike güvenmiyor ve aynı zamanda Grande Panda'yı yanmalı motor olarak da sunuyor – muhtemelen en az 5.000 Euro daha ucuza.
Umutlular konusunda en çok sesi Fiat çıkarıyor ama büyük Stellantis ailesinin bir parçası olarak o yalnız gelmiyor. Yeni Opel Frontera ve Citroën C3 Aircross'un yeni nesli de benzer fiyatlarla aynı kitten geliyor. Biraz daha zarif bir şey istiyorsanız, grup Alfa Romeo Junior ve Lancia Ypsilon ile aynı paketi bir araya getiriyor ve bu paket yıllar süren bir aradan sonra Almanya'da yeniden satışa sunulacak.
Renault R4 – SUV arkadaşı
R5'in uygun fiyatlı bir elektrikli otomobil olarak geri dönüşüyle Renault, 2024'te büyük alkış aldı. Bir zamanlar reklamlarda “küçük arkadaş” olarak anılan küçük otomobil, şimdi bir SUV arkadaşına kavuşuyor ve Fransızlar bunun için bir kez daha kendi arşivlerini araştırıyor. Daha fazla yerden yükseklik, biraz daha kaslı bir görünüm ve biraz daha fazla iç mekan alanıyla R4, bu yıl aynı modüler sistemden elektrikli bir otomobil olarak geri dönüyor.
R5 ile karşılaştırıldığında Renault'ya göre iki el genişliğiyle 4,14 metreye kadar uzanan aracın beş koltuk ve 420 litre bagaj alanı sunuyor ve 30.000 Euro'nun çok altında fiyatlarla başlaması bekleniyor. R5, diğer şeylerin yanı sıra 90 kW/120 HP veya 110 kW/150 HP ön motor ve 40 veya 52 kWh aküyü aldığı teknik temeli sağlar. Bu da 400 kilometreye kadar mesafenin mümkün olduğu anlamına geliyor.
Hyundai Inster
Küresel elektrik platformlarının piyasaya sürülmesinden ve Hyundai Ioniq 5 ile Kia EV6'nın piyasaya sürülmesinden bu yana Koreliler, şarj istasyonunda büyük bir oyuncu oldu. Ama artık küçük elektrikli şeyleri de düşünüyorlar.
Kia, 35.990 Euro'dan başlayan fiyatlarla 4,30 metrelik kısa EV3 ile kompakt sınıfa geçerken, VW ID.3 ile rekabet ederken, Hyundai de Inster ile bir adım daha ileri gidiyor. Fiyatları 24.900 Euro'dan başlayan Kore küçük otomobili, VW'nin ID.2 ile 2026 yılına kadar girmek istemediği bir segmenti işgal ediyor.
3,85 metre kısa ve 1,61 metre dar ama uzun, büyüleyici ve rustik bir tasarıma ve kesinlikle günlük kullanıma uygun bir sürüşe sahip küçük bir araba var. Bu nedenle temel model, 71 kW/97 hp'lik bir ön motora ve 300 kilometrelik standart menzil için 40 kWh'lik bir aküye sahiptir.
Hyundai'ye göre “Uzun Menzilli” versiyonlar, 25.400 Euro veya daha yüksek bir ücret karşılığında yaklaşık 370 kilometre boyunca 85 kW/115 bg ve 49 kWh güç sunuyor. 140 veya 150 km/saat azami hız bu segmente uygun olsa da şarj performansı en iyi ihtimalle 85 kW ile ortalamanın altında kalıyor.
Hyundai, uzun bekleme sürelerini değişken iç mekanla telafi ediyor. Arka koltuklar yalnızca 16 santimetre hareket ettirilemiyor, bu da bagaj hacmini 280 litreden 351 litreye çıkarıyor. İlk sıradaki iki koltuğun minderleri birleşerek rahat bir bank oluşturuyor ve şarj istasyonunda düzgün bir şekilde dinlenmek istiyorsanız tüm koltuk arkalıklarını katlayarak bir yatma yüzeyi oluşturabilirsiniz.
Skoda Elroq – Belki daha iyi Volkswagen
Yaklaşık 15.000 Euro'luk bir fiyat düşüşüyle Skoda, yaklaşan CO₂ cezalarına tepki gösteriyor ve yeni Elroq ile elektriğe giriş engellerini 33.900 Euro'ya düşürüyor. Çekler aynı zamanda ilk kez içten yanmalı motorla fiyat eşitliğine ulaştıklarını söylüyor. Çünkü Skoda, benzer büyüklükteki Karoq'un benzer ekipmanlarla tamamen aynı maliyete sahip olduğunu söylüyor.
Enyaq'ın elektrikli olarak üst ligde ilk kez sahneye çıktığı yerde, 4,48 metre uzunluğa sahip Elroq, VW Tiguan and Co.'nun kompakt sınıfını hedef alıyor. Bununla birlikte Skoda, beş konforlu koltuk ve 470 ile 1580 litre arasında bagaj alanı vaat ediyor.
Çift kat, 375 ila 581 kilometre menzil sağlayan 52 kWh veya 77 kWh'lik piller içeriyor. Skoda'ya göre, 125 kW/170 HP'den 220 kW/300 HP'ye kadar 160 veya 180 km/s hıza ulaşabilen bir veya iki motoru besliyorlar.
Ana şirket VW, Çek kuzeninin piyasaya sürülmesiyle aynı zamanda ID.3'ün fiyatını düşürdü ve bu da onu grubun bugüne kadarki en ucuz elektrikli modeli haline getirdi. Ancak Elroq'un bir SUV olarak muhtemelen daha iyi şansı var.
En azından gelecek yılın sonunda çark dönmeye devam edene ve VW, Skoda ve Cupra ile birlikte bir alt sınıfa girip elektrikli araçların fiyatlarını 25.000 Euro civarına çekene kadar. Ancak bu arabalar 2026 yılına kadar satışa çıkmayacak.
Mercedes CLA – 750 kilometrenin üzerinde menzile sahip yıldız
Tahmini 50.000 Euro'yu aşan fiyatlarıyla bir sonraki Mercedes CLA, bu listedeki açık ara en pahalı otomobil. Ancak yaklaşık 4,80 metre uzunluğundaki coupé-limuziniyle Mercedes nihayet teknik açıdan güncel durumda. Sonuçta üretici, 800 voltluk bir ağ, yeni nesil piller ve motorlar ve gelişmiş aerodinamik ile tamamen yeni bir elektrik mimarisi kullanıyor.
Bu nedenle otomobil, 85 kWh'lik bataryaları ve arka aksta yer alan 200 kW/272 hp'lik elektrik motoruyla 750 kilometreden fazla yol kat edebiliyor ve fabrikaya göre, on dakika içinde 300 kilometreden fazla enerjiyi şarj etmesi gerekiyor. Her ne kadar ilk kez yeni teknolojiye uygun olarak tavizsiz bir şekilde tasarlanmış olsa da, CLA ve bu modüler sistemdeki diğer üç model için de yeni nesil benzinli motorlar da bulunacak.
CLA ile Swabian'lar en önemli rakiplerinin hemen önünde yer alıyor. BMW ayrıca, CLA'nın yarım segment üzerinde de olsa, önümüzdeki birkaç yılın portföyünü belirleyecek yeni bir mimari hazırlıyor. Ancak ilk kez elektrikli arazi aracıyla sahneye çıkacak olan bu “yeni sınıf”,
Thomas Geiger, dpa/jk
Şu andan itibaren geçerli! Şimdiye kadarki tüm CO₂ çabaları yalnızca iyi niyetlere dayansa da, bu yıldan itibaren otomobil üreticileri, AB Komisyonu'nun hedeflerine ulaşamamaları halinde Brüksel'e yüksek cezalar ödemek zorunda kalacak.
Araba üreticileri için bu CO₂ ödemeleri varoluşsal bir tehdit bile oluşturabilir. Ancak yeni araba alıcıları için yeni fırsatlar yaratıyorlar. Her yeni elektrikli otomobil filo tüketimini azalttığından ve Rüsselsheim, Köln veya Kore'de her zamankinden daha fazla para kazanmak zorunda olduklarından, 2025 tamamen uygun fiyatlı elektrikli araçlarla dolu olacak. Yılın en önemli beş yeniliğini burada bir araya getirdik.
Fiat Grande Panda – “Harika kutunun” geri dönüşü
Bir zamanlar reklamlar onu “harika bir kutu” olarak kutlamıştı ve tıpkı Cinquecento (500) gibi Panda da 1980'lerden bu yana İtalya'nın uzun süredir favorilerinden biri olmuştur. İşte bu yüzden şimdi E Kuşağı için maliyet bilincine sahip küçük bir araba olarak geri dönüşünü kutluyor
Üreticiye göre 24.990 Euro'dan başlayan fiyatlarla, 3,99 metre uzunluğunda, beş koltuklu ve 361 litre bagaj hacmine sahip bir şehir otomobili bulunuyor. Dış kısmı köşeli gövdesi ve üç boyutlu yazılarıyla orijinalini anımsatıyor. İçeride ise oval çerçeveli göstergeler Torino'daki efsanevi La Pista test pistine bir köprü oluşturuyor.
Tahrik, 320 standart kilometreye kadar 44 kWh batarya ile elektrik sağlanan 83 kW/113 hp elektrik motoruyla sağlanıyor. Son zamanlarda sık sık olduğu gibi, Fiat yalnızca elektrikli tahrike güvenmiyor ve aynı zamanda Grande Panda'yı yanmalı motor olarak da sunuyor – muhtemelen en az 5.000 Euro daha ucuza.
Umutlular konusunda en çok sesi Fiat çıkarıyor ama büyük Stellantis ailesinin bir parçası olarak o yalnız gelmiyor. Yeni Opel Frontera ve Citroën C3 Aircross'un yeni nesli de benzer fiyatlarla aynı kitten geliyor. Biraz daha zarif bir şey istiyorsanız, grup Alfa Romeo Junior ve Lancia Ypsilon ile aynı paketi bir araya getiriyor ve bu paket yıllar süren bir aradan sonra Almanya'da yeniden satışa sunulacak.
Renault R4 – SUV arkadaşı
R5'in uygun fiyatlı bir elektrikli otomobil olarak geri dönüşüyle Renault, 2024'te büyük alkış aldı. Bir zamanlar reklamlarda “küçük arkadaş” olarak anılan küçük otomobil, şimdi bir SUV arkadaşına kavuşuyor ve Fransızlar bunun için bir kez daha kendi arşivlerini araştırıyor. Daha fazla yerden yükseklik, biraz daha kaslı bir görünüm ve biraz daha fazla iç mekan alanıyla R4, bu yıl aynı modüler sistemden elektrikli bir otomobil olarak geri dönüyor.
R5 ile karşılaştırıldığında Renault'ya göre iki el genişliğiyle 4,14 metreye kadar uzanan aracın beş koltuk ve 420 litre bagaj alanı sunuyor ve 30.000 Euro'nun çok altında fiyatlarla başlaması bekleniyor. R5, diğer şeylerin yanı sıra 90 kW/120 HP veya 110 kW/150 HP ön motor ve 40 veya 52 kWh aküyü aldığı teknik temeli sağlar. Bu da 400 kilometreye kadar mesafenin mümkün olduğu anlamına geliyor.
Hyundai Inster
Küresel elektrik platformlarının piyasaya sürülmesinden ve Hyundai Ioniq 5 ile Kia EV6'nın piyasaya sürülmesinden bu yana Koreliler, şarj istasyonunda büyük bir oyuncu oldu. Ama artık küçük elektrikli şeyleri de düşünüyorlar.
Kia, 35.990 Euro'dan başlayan fiyatlarla 4,30 metrelik kısa EV3 ile kompakt sınıfa geçerken, VW ID.3 ile rekabet ederken, Hyundai de Inster ile bir adım daha ileri gidiyor. Fiyatları 24.900 Euro'dan başlayan Kore küçük otomobili, VW'nin ID.2 ile 2026 yılına kadar girmek istemediği bir segmenti işgal ediyor.
3,85 metre kısa ve 1,61 metre dar ama uzun, büyüleyici ve rustik bir tasarıma ve kesinlikle günlük kullanıma uygun bir sürüşe sahip küçük bir araba var. Bu nedenle temel model, 71 kW/97 hp'lik bir ön motora ve 300 kilometrelik standart menzil için 40 kWh'lik bir aküye sahiptir.
Hyundai'ye göre “Uzun Menzilli” versiyonlar, 25.400 Euro veya daha yüksek bir ücret karşılığında yaklaşık 370 kilometre boyunca 85 kW/115 bg ve 49 kWh güç sunuyor. 140 veya 150 km/saat azami hız bu segmente uygun olsa da şarj performansı en iyi ihtimalle 85 kW ile ortalamanın altında kalıyor.
Hyundai, uzun bekleme sürelerini değişken iç mekanla telafi ediyor. Arka koltuklar yalnızca 16 santimetre hareket ettirilemiyor, bu da bagaj hacmini 280 litreden 351 litreye çıkarıyor. İlk sıradaki iki koltuğun minderleri birleşerek rahat bir bank oluşturuyor ve şarj istasyonunda düzgün bir şekilde dinlenmek istiyorsanız tüm koltuk arkalıklarını katlayarak bir yatma yüzeyi oluşturabilirsiniz.
Skoda Elroq – Belki daha iyi Volkswagen
Yaklaşık 15.000 Euro'luk bir fiyat düşüşüyle Skoda, yaklaşan CO₂ cezalarına tepki gösteriyor ve yeni Elroq ile elektriğe giriş engellerini 33.900 Euro'ya düşürüyor. Çekler aynı zamanda ilk kez içten yanmalı motorla fiyat eşitliğine ulaştıklarını söylüyor. Çünkü Skoda, benzer büyüklükteki Karoq'un benzer ekipmanlarla tamamen aynı maliyete sahip olduğunu söylüyor.
Enyaq'ın elektrikli olarak üst ligde ilk kez sahneye çıktığı yerde, 4,48 metre uzunluğa sahip Elroq, VW Tiguan and Co.'nun kompakt sınıfını hedef alıyor. Bununla birlikte Skoda, beş konforlu koltuk ve 470 ile 1580 litre arasında bagaj alanı vaat ediyor.
Çift kat, 375 ila 581 kilometre menzil sağlayan 52 kWh veya 77 kWh'lik piller içeriyor. Skoda'ya göre, 125 kW/170 HP'den 220 kW/300 HP'ye kadar 160 veya 180 km/s hıza ulaşabilen bir veya iki motoru besliyorlar.
Ana şirket VW, Çek kuzeninin piyasaya sürülmesiyle aynı zamanda ID.3'ün fiyatını düşürdü ve bu da onu grubun bugüne kadarki en ucuz elektrikli modeli haline getirdi. Ancak Elroq'un bir SUV olarak muhtemelen daha iyi şansı var.
En azından gelecek yılın sonunda çark dönmeye devam edene ve VW, Skoda ve Cupra ile birlikte bir alt sınıfa girip elektrikli araçların fiyatlarını 25.000 Euro civarına çekene kadar. Ancak bu arabalar 2026 yılına kadar satışa çıkmayacak.
Mercedes CLA – 750 kilometrenin üzerinde menzile sahip yıldız
Tahmini 50.000 Euro'yu aşan fiyatlarıyla bir sonraki Mercedes CLA, bu listedeki açık ara en pahalı otomobil. Ancak yaklaşık 4,80 metre uzunluğundaki coupé-limuziniyle Mercedes nihayet teknik açıdan güncel durumda. Sonuçta üretici, 800 voltluk bir ağ, yeni nesil piller ve motorlar ve gelişmiş aerodinamik ile tamamen yeni bir elektrik mimarisi kullanıyor.
Bu nedenle otomobil, 85 kWh'lik bataryaları ve arka aksta yer alan 200 kW/272 hp'lik elektrik motoruyla 750 kilometreden fazla yol kat edebiliyor ve fabrikaya göre, on dakika içinde 300 kilometreden fazla enerjiyi şarj etmesi gerekiyor. Her ne kadar ilk kez yeni teknolojiye uygun olarak tavizsiz bir şekilde tasarlanmış olsa da, CLA ve bu modüler sistemdeki diğer üç model için de yeni nesil benzinli motorlar da bulunacak.
CLA ile Swabian'lar en önemli rakiplerinin hemen önünde yer alıyor. BMW ayrıca, CLA'nın yarım segment üzerinde de olsa, önümüzdeki birkaç yılın portföyünü belirleyecek yeni bir mimari hazırlıyor. Ancak ilk kez elektrikli arazi aracıyla sahneye çıkacak olan bu “yeni sınıf”,
Thomas Geiger, dpa/jk