Tavşan_Tutkusu
New member
Telefon, yılbaşı tebriklerini göndermenin açık ara en popüler yolu olmaya devam ediyor. Almanya'da her on kişiden dokuzu sevdiklerine yeni yıla iyi bir başlangıç dilemek için telefon açıyor. Bu, yalnızca WELT'e sunulan dijital dernek Bitkom tarafından yapılan temsili bir anketin sonucudur.
Ancak yılın dönüşü aynı zamanda sosyal ağlarda da bir olaydır. Almanların neredeyse yarısı yeni yıl tebriklerini Facebook, Instagram veya TikTok gibi ağlar üzerinden gönderiyor. Bu yöntem özellikle gençler arasında popüler: 16-29 yaş arası gençlerin üçte ikisi sosyal medyayı yılbaşı dilekleri için kullanıyor. Ancak 65 yaş ve üzeri yaşlılarda bu oran yalnızca yüzde 25'tir.
WhatsApp gibi mesajlaşma servisleri üzerinden gönderilen kısa mesajlar (yüzde 60) ve görüntülü görüşmeler de (yüzde 56) tercih edilen iletişim yöntemleri arasında yer almaya devam ediyor. Kaydedilen video mesajlarında giderek artan bir eğilim var: neredeyse dört kişiden biri selamlarını bu formatta göndermeyi planlıyor; bu oran, yüzde 15 olan geçen yıla göre önemli bir artış. Messenger hizmetleri aracılığıyla yapılan sesli mesajlar da yüzde 48 ile popülerliğini koruyor.
Buna karşılık, geleneksel selamlaşma biçimlerinin önemi giderek azalıyor. Almanların yalnızca yüzde 14'ü kartpostal ya da mektup yazıyor; bu oran bir önceki yıla göre yüzde 19'a göre bir düşüş. Yeni yıl kutlamalarında da SMS'in modası giderek azalıyor ve artık yalnızca yüzde altısı SMS'i tercih ediyor. Teams veya Slack gibi e-posta veya işbirliği araçlarıyla bu yalnızca yüzde beştir.
Sadece yüzde üçü isteklerini şahsen ifade etmek istiyor. Pek çok insan da Yeni Yıl tebriklerinden tamamen vazgeçiyor. Bitkom, Almanya'da 16 yaş ve üzeri 1.004 kişiyle tercihleri hakkında anket yaptı.
Ancak yılın dönüşü aynı zamanda sosyal ağlarda da bir olaydır. Almanların neredeyse yarısı yeni yıl tebriklerini Facebook, Instagram veya TikTok gibi ağlar üzerinden gönderiyor. Bu yöntem özellikle gençler arasında popüler: 16-29 yaş arası gençlerin üçte ikisi sosyal medyayı yılbaşı dilekleri için kullanıyor. Ancak 65 yaş ve üzeri yaşlılarda bu oran yalnızca yüzde 25'tir.
WhatsApp gibi mesajlaşma servisleri üzerinden gönderilen kısa mesajlar (yüzde 60) ve görüntülü görüşmeler de (yüzde 56) tercih edilen iletişim yöntemleri arasında yer almaya devam ediyor. Kaydedilen video mesajlarında giderek artan bir eğilim var: neredeyse dört kişiden biri selamlarını bu formatta göndermeyi planlıyor; bu oran, yüzde 15 olan geçen yıla göre önemli bir artış. Messenger hizmetleri aracılığıyla yapılan sesli mesajlar da yüzde 48 ile popülerliğini koruyor.
Buna karşılık, geleneksel selamlaşma biçimlerinin önemi giderek azalıyor. Almanların yalnızca yüzde 14'ü kartpostal ya da mektup yazıyor; bu oran bir önceki yıla göre yüzde 19'a göre bir düşüş. Yeni yıl kutlamalarında da SMS'in modası giderek azalıyor ve artık yalnızca yüzde altısı SMS'i tercih ediyor. Teams veya Slack gibi e-posta veya işbirliği araçlarıyla bu yalnızca yüzde beştir.
Sadece yüzde üçü isteklerini şahsen ifade etmek istiyor. Pek çok insan da Yeni Yıl tebriklerinden tamamen vazgeçiyor. Bitkom, Almanya'da 16 yaş ve üzeri 1.004 kişiyle tercihleri hakkında anket yaptı.