Amazon: TikTok neslinin Kindle'ının Alexa lanetini yenmesi gerekiyor

Tavşan_Tutkusu

New member
Amazon, e-kitap okuyucularına yıllardır en büyük değişiklikleri yaşattı. Çevrimiçi dev aynı zamanda düzenli okuyucularının uzun zamandır dile getirdiği bir dileği de yerine getirdi. Şirket artık Kindle'ın en büyük umutlarını gençlere bağlıyor.


Bu Salı sabahı Amazon hiçbir şeyi şansa bırakmadı. New York'ta bol ışık alan bir sanat galerisi olan “The Shed”de güneş geniş tavan pencerelerinden parlıyor. Burada ABD'li çevrimiçi perakendeci Kindle adı verilen en yeni e-kitap okuyucularını tanıttı. Cihazlar tam anlamıyla en iyi ışıkta parlıyor. Ortam ne kadar aydınlık olursa okuyucular tarafından okunması o kadar kolay olur.

Amazon, yeni nesille birlikte uzun yılların en büyük değişikliklerini artık hayata geçirdi. Özellikle premium model muhteşem işlevler sunuyor. Ayrıca Amazon, düzenli okuyucularının en hararetli arzusunu da yerine getirdi.


Şirketin ekipman bölümünde acilen başarıya ihtiyacı var. “Alexa” ses tanıma işi hiçbir zaman gerçekten işe yaramasa da, e-kitap okuyucu işi özellikle umut verici görünüyor. Amazon artık TikTok nesli için en büyük umutlara sahip.


Ayrıca okuyun


  • Milyar mezar
Grup New York'ta dört cihazın tanıtımını yaptı. Bunlara ilk kez renkli ekrana sahip bir model de dahildir: Kindle Colorsoft. Amazon'un sorumlu ürün müdürü Kevin Keith, WELT ile yaptığı röportajda “Her zaman Kindle'a renk getirmek istedik” dedi. Müşterilerden en sık dile getirilen talep bu oldu. Keith, “Fakat renk oldukça zor bir konu olabilir” dedi.


Şirket yıllardır teknoloji üzerinde çalışıyor. Colorsoft'un ekranı, nitrür LED'ler adı verilen yeni bir ışık kılavuzuna sahiptir.


Cihaz ayrıca akıllı telefon ekranlarının aksine renkleri bulanıklaştırma veya pikselleşme olmadan görüntüleyebilir. Cihaz aynı zamanda su geçirmezdir ve bu nedenle küvet veya plaj için de uygundur.

Kindle Scribe bir e-kitap okuyucudan daha fazlasıdır


Amazon muhtemelen en önemli gelişmeleri amiral gemisi modelinde sundu: Sadece bir e-kitap okuyucu değil, dijital bir not defteri olan Kindle Scribe. Kullanıcılar artık doğrudan metne veya bir kitabın kenar boşluklarına ek açıklamalar yazabilirler. Şimdiye kadar bu yalnızca karmaşık bir not penceresi aracılığıyla mümkündü. Yazar aynı zamanda eskizler için de uygundur. Bu, silgili revize edilmiş bir dijital kalemle mümkün olmaktadır.

Ekranın geliştirilmiş kağıda benzer bir dokusu var, böylece cihazlarla yapılan ilk testte dijital yazının gerçekten hissettirdiği ve yanıltıcı derecede gerçekçi olduğu görüldü. Amazon'un bunun için onlarca tasarım yaklaşımına ihtiyacı vardı.

Kalemin ucu yazarken aşındığı için firmaya beş adet yedek başlık dahil edildi. Keith, “Mümkün olduğunca kitaba yaklaşmaya çalıştık” dedi.


Çevrimiçi dev, Scribe modellerinde kullanılabilecek yeni AI işlevlerini de tanıttı. Kullanıcılar tek tıklamayla dağınık notlarını güzel el yazılarına dönüştürebilir veya yapay zeka kullanarak özetlemelerini sağlayabilir. Amazon, Büyük Dil Modelleri (LLM) adı verilen birkaç modele güvenir; veriler kendi bulutunda şifrelenerek işlenir.

Şimdilik işlevler yalnızca ABD'de ve İngilizce olarak mevcuttur. Ayrıca kullanıcıların otomatik özetlerde bireysel notlara öncelik verme seçeneği henüz yoktur.

Ve Scribe sahipleri muhtemelen kitapların yapay zeka özetlerini beklemek zorunda kalacak. Pek çok kişi önceden gelecekteki modellerin kitap içeriğiyle ilgili bireysel soruları yanıtlamak için yapay zekayı kullanabileceğini umuyordu.

Kindle Paperwhite'ın yeni versiyonu


Ayrıca Amazon, en popüler e-kitap okuyucusu Paperwhite'ın revize edilmiş bir versiyonunu piyasaya sürdü. Cihaz artık 7 inç ekrana sahip ve bugüne kadarki en hızlı model olduğu söyleniyor.

Kullanıcılar, cihazla sayfaları önceki sürüme göre yaklaşık yüzde 25 daha hızlı değiştirebiliyor. Şirket ayrıca tüm Kindle cihazları arasında en yüksek kontrast oranının yanı sıra üç aylık pil ömrü de vaat ediyor.


Amazon bu ivmeyi yeni cihazlarla kullanmak istiyor. Grubun son on yılda en yüksek satış rakamlarını kaydetmeyi başardığı söyleniyor. Çevrimiçi dev, tüm insanların genç nesli için büyük umutlar besliyor. Keith, “Gördüğümüz şey daha da genç insanlara doğru bir değişim” dedi.

Bunun nedeni büyük ölçüde birçok genç kullanıcının şu anda Amazon cihazlarını ilk kez bulmasından kaynaklanıyor. Geçen yıl Kindle cihazlarının yaklaşık yüzde 60'ı ilk kez alıcılara gitti.

Geçmişte gençler zamanlarını kitap okumak yerine akıllı telefonlarıyla geçirirlerdi. Keith, “İnsanların geri döndüğü şey Kindle'ın dikkat dağıtıcı olmayan ortamı oldu” diye düşünüyor. “Akıllı telefonların etkisi altında kaldılar.”

Amazon'un cihaz fiyaskosu


Yeni Kindle versiyonları çevrimiçi devin cihaz bölümünün umudu. Sonuçta diğer ürünler, özellikle de “Alexa” ses tanıma ve ilgili “Echo” hoparlörler muhtemelen henüz karşılığını vermedi.

Wall Street Journal'ın kısa süre önce iç belgelere atıfta bulunarak bildirdiği gibi, bunların grup için mali bir fiyasko olduğu söyleniyor. Yalnızca 2017 ile 2021 arasındaki beş yılda, Alexa çevresindeki cihaz bölümünün şirkete 25 milyar dolardan fazla gelir getirdiği belirtiliyor.

Şirketin şu ana kadarki stratejisi Echo hoparlörleri ve diğer akıllı cihazların fiyatlarını düşük tutmaktı. Grup aynı zamanda dil asistanının geliştirilmesine de büyük yatırım yaptı.


Müşteriler daha sonra bunu kullandıklarında, örneğin sesli komutları kullanarak çevrimiçi siparişler vererek gelir elde etmelidir. Ancak bu tür alışveriş henüz yerleşmemiştir.

Amazon, geçmişte cihaz bölümünün çok sayıda kârlı iş alanı oluşturduğunu ve bunu sürdürmek için iyi bir konumda olduğunu defalarca belirtmişti. Dünyanın dört bir yanındaki müşterilerin yüz milyonlarca Amazon cihazı kullandığı ve bunun büyük bir başarı olduğu belirtildi.

Ancak yapay zeka ve sanal asistanlara yönelik mevcut eğilim nedeniyle Alexa için de yeni bir umut var. Örneğin Alexa'nın ücretli bir sürümü hakkında şirketin aylık abonelik ücreti talep edebileceği yönünde spekülasyonlar var. Ödeme yapan kullanıcılar karşılığında yeni AI işlevleri alacak. ABD medyasının bildirdiği gibi klasik Alexa ücretsiz kalacak.


New York'taki “The Shed” fuarında ziyaretçiler yeni modellerin fotoğraflarını çekmek için akıllı telefonlarını çıkardılar. Amazon yöneticisi Keith, “Y kuşağının ve Z kuşağının büyük bir kısmı yine kitaplardan söz ediyor, özellikle sosyal ağlarda” dedi. “Yani TikTok burada bizim için daha faydalı oldu.”

Laurin Meyer WELT'in iş muhabiridir New York. Esas olarak şu konularda rapor veriyor: Amerikan ekonomi politikası, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Alman şirketleri ve Büyük Teknoloji. Ayrıca WELT podcast'inin ortak sunucusudur. “Hisse senetleriyle ilgili her şey”.