Çalışmalar: Ödev için yalnızca ChatGPT mi? Öğrencilerden şaşırtan cevap

Tavşan_Tutkusu

New member
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



CAtharina Wobbe hayatının basitleştiğini görüyor. Özel Macromedia Üniversitesi'nde medya ve iletişim yönetimi alanında altıncı döneminde olan 25 yaşındaki genç, “Sanırım yapay zekanın fiziksel olarak ofiste olmasa bile başka bir meslektaş olarak görülebileceği bir döneme ulaştık” diyor. Berlin'de okudu. Yapay zekanın “inanılmaz derecede yararlı” olduğunu söylüyor Wobbe, özellikle konu beyin fırtınası olduğunda.

Üniversiteniz yapay zekanın müfredata entegrasyonu konusunda baskı yapıyor. Ancak tüm öğrenciler hevesli değil. 2023 yaz dönemine ait 10.318 proje makalesi ve 590 lisans tezinin üniversite analizi, öğrencilerin yaklaşık dörtte birinin – açık tavsiyelere rağmen – yapay zeka kullanımını reddettiğini gösterdi. Ayrıca verilere göre herhangi bir performans avantajı bulunmuyor. Araştırmaya göre yapay zekanın kullanılması notlarda herhangi bir iyileşmeye yol açmıyor.

ChatGPT Kasım 2022'de kullanıma sunuldu; Yapay zeka, bir sonraki yaz döneminde Macromedia Üniversitesi'nin müfredatında zaten yer alıyordu. İlk başta kullanımı sadece tavsiye edilirken daha sonra bazı modüllerde zorunlu hale getirildi. Ve üniversite bu konuda ciddidir. Yapay zekayı kullanmayı reddeden herkes puan kesintisiyle karşı karşıya kalacak. Bu, Almanya'nın sekiz şehrinde medya ve beşeri bilimler alanında dersler veren Macromedia'yı, Almanya'da yeni teknolojiyi bu kadar radikal bir şekilde ele alan ilk uygulamalı bilimler üniversitelerinden biri haline getiriyor.


ayrıca oku







Araştırmanın yazarı ve Öğretim ve Profesörlük Gelişiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı Joschka Mutterlein, amacın öğrencileri gelecekteki çalışma hayatlarına iyi hazırlamak olduğunu söylüyor. Üniversiteler yapay zekayı aktif olarak ele almalı; “hiçbir zaman bugünkü kadar kötü olmayacak.” Şu da açık: Meslek hayatı bugünkü gibi kalmayacak.


ayrıca oku








Ancak proje çalışmasının değerlendirilmesi bu mesajın tüm öğrencilere ulaşmadığını göstermektedir. Mutterlein öğrencileri beş gruba ayırıyor: tereddüt edenler, pragmatikler, yenilikçiler, hile yapanlar ve kafası karışık olanlar. Yenilikçiler yapay zekayı en çok kullananlardır. Ancak bunlar teknolojinin büyük oranda kullanıldığı eserlerin yalnızca yüzde 2,4'ünü temsil ediyor.

Yapay zekanın ölçülebilir bir avantajı da yok. Yapay zeka kullanımını içeren işlerde başarısızlık oranı hâlâ yüzde 19,4 ve genel nüfusla aynı seviyede. Yapay zeka intihal oranını değiştirmedi. Öğrencilerin yalnızca yüzde 0,5'i yapay zeka kullanımını gizlemeye çalışan kopya çekenler kategorisine giriyor. Dolayısıyla sonuç şudur: Teknoloji performansta herhangi bir gelişme sağlamamaktadır; iyi çalışmanın sorumluluğu hala öğrencilerin kendilerine aittir.

Genç neslin etkilenme olasılığı daha yüksek


Seçilen derslerde yapay zeka kullanımı zorunlu hale geldiğinden, bir makale için gerekenler örneğin şu şekildedir: Makalenin en az iki sayfası yapay zeka tarafından yazılmalı ve yapay zeka tarafından oluşturulan bir şekil kullanılmalıdır. Her birine beş puan verilir. Orantılı olarak bu, genel derecelendirmenin yüzde onunu oluşturuyor. Bununla birlikte öğrencilerin yalnızca yüzde 72'si bu tür gereksinimler için yapay zekayı kullandı. Öğrencilerin dörtte biri puan kaybını kabul ederek zorunluluğu boykot etti.

Mutterlein'e göre yapay zekanın engellenmesinin birkaç nedeni var: Bazı öğrenciler kendi başlarına yazmaktan hoşlanıyorlar. Diğerleri yapay zeka kullanma seçeneğinin farkında olmazdı. “Tabii ki teknoloji konusunda bilgili olmayan ya da öyle hissetmeyenler de var. Herkes sırf genç olduğu için yenilikçi olamaz.”


ayrıca oku


Bazı alanlarda yapay zeka, insanlarla rekabette neredeyse hiç ilerleme kaydedemiyor






Öğrenci Wobbe'nin başka bir açıklaması daha var: Genç nesil “sert ve cesur” ve açıkça her şeyin arkasında duruyor. Ancak günümüzde pek çok genç daha duyarlı. “Özellikle sosyal medyadan etkilenme olasılığımız daha yüksek. Pek çok üniversite yapay zekanın kullanımını daha baştan yasakladı.” Ancak bir konu hemen şüpheyle karşılanırsa bu genellikle reddedilmeyle sonuçlanır. Berlin üniversitesindeki günlük yaşamın bir parçası olan teşvik ve destek sistemleri bu nedenle faydalıdır.

Alman Üniversiteler Birliği'nden Matthias Jaroch da temel olarak şunu kabul ediyor: “Yapay zeka harika sonuçlar verebilir, ancak bu, yönlendirmelere bağlıdır.” İstemler, yapay zekaya sağlanan girdinin örtmecesidir. Peki iyi bir istemi iyi yapan şey nedir? Wobbe, “İstem, yapay zekaya verdiğim soru veya komuttur” diyor. İdeal olarak tam bir cümleye entegre edilmiş, mümkün olduğunca fazla ayrıntı sağlamak önemlidir. Yapay zekaya sunduğunuz şeyin kalitesi aynı zamanda onun ne çıkaracağını da belirler.

“Yansımalı yapay zeka kullanımını istiyoruz”


Yapay zeka bilgi almayı kolaylaştırsa da hiç kimse sonucun kullanışlılığını garanti etmez. Çünkü yapay zeka zaman zaman bazı şeyleri yanlış anlıyor veya kafası karışıyor. Jaroch, bunu eleştirel bir şekilde anlayabilmek için “gerçekleri kendiniz değerlendirmeyi öğrenmelisiniz, çünkü yapay zeka bunu yapamaz” diyor. Macromedia'da yapay zeka öğrencilerin çalışmalarının yerini almamalı ancak olası bir kaynak olarak kullanılmalıdır. “Yapay zekanın yansıtıcı bir şekilde kullanılmasını istiyoruz, öğrencilerin kendilerine şu soruyu sormaları gerekiyor: Kaynak uygun mu yoksa konuyu kendim mi tekrar araştırmalıyım? Mutterlein, “Bunu başarmak için tüm çalışma mimarimizi değiştiriyoruz” diyor.

Öğrencilerden üretilen bilgiyi değerlendirmeleri istenir ve işte bu noktada işler çetrefilli hale gelir. Yapay zeka yanlış bilgi verirse ancak öğrenciler bunu meşru bir kaynak olarak kullanırsa puanlar düşülecektir.

Matthias Jaroch ayrıca ev işi formatının güncelliğini yitirip güncellenmediği sorusunu da gündeme getiriyor. Çünkü yapay zeka tüm metni kendisi yazabiliyor. Metinlerin kendisi tarafından mı oluşturulduğunu yoksa üretilip üretilmediğini kontrol etmek zor olurdu. Sonuçta bu, ifadeye karşı ifade olacaktır: Öğrenci inkar eder ve profesör suçlar. Özellikle beşeri bilimlerde insanlar yapay zekanın kullanımına şüpheyle yaklaşıyor; bilgisayar bilimlerinde biraz daha açık.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Macromedia Üniversitesi yapay zekanın yükselişini geleneksel sınav formatlarına yönelik bir tehdit olarak görmüyor. Mutterlein, meselenin teknolojiyle çalışmak ve onu şeytanlaştırmamak olduğunu söylüyor. Bu nedenle AI'dan doğrudan alıntı yapılabilir veya metni kopyalanabilir, ancak oluşturulan metnin “üretimi” anlaşılır kalmalıdır. Tanıtılan AI dizini için kesin düzenlemeler var.

İstem, AI yanıtı, kendi değerlendirmeniz ve nihai olarak kullanılan kısım açıklanmalıdır. Yapay zekanın nasıl çalıştığını anlamak burada çok önemlidir, çünkü yalnızca onu güvenle yönetebilenler iyi faydalar elde edebilir. Ve muhtemelen eskisinden daha iyi notlar.