Motosikletler için baş üstü göstergeler – bisikletçilerin satın alırken nelere dikkat etmesi gerekir

Tavşan_Tutkusu

New member
LMotosikletçi sıklıkla virajlardan geçerek sürekli yola bakar. Ara sıra hız göstergesine veya navigasyon sistemine hızlıca bir göz atın ve ardından hemen yola geri dönün. Ancak makine sadece bir saniyede 100 km/saat hızla 27 metreden fazla mesafeye ulaşıyor. Onlarda çok şey olabilir.

Pilotların gözlerini her zaman yolda tutması daha güvenlidir. Bu, baş üstü göstergelerle (HUD) çalışır. Hız veya gezinme okları gibi bilgileri küçük bir görüntüleme penceresinde görüntülerler. Orta ve üst sınıf otomobillerde neredeyse standart olan şey, motosikletlerde henüz yerleşmedi.

Würzburg Ulaştırma Bilimi Enstitüsü (WIVW), HUD veri gözlüklerinin güvenlik potansiyelini inceledi. Sonuç: Paralel sürüş görevi eklendiğinde, veri gözlüklü test deneklerinin performansı, gözlüksüzlere göre daha yüksek oluyor.


ayrıca oku







HUD'da görüntülenen bilgiler büyük ölçüde modern kokpit ekranlarında veya motosiklet navigasyon sistemi ekranlarında gösterilenlere karşılık gelir. ADAC Teknoloji Merkezi'nden Ruprecht Müller, “Gözleriniz yolda kalırsa, bu her şeyden önce güvenlik içindir” diyor.


ayrıca oku








İki Tekerlekli Araç Güvenliği Enstitüsü'nden (ifz) Matthias Haasper, “Aracın ön paneline dikkatinizi dağıtan bakışlara artık gerek yok, yolda olup bitenleri hâlâ takip edebiliyorsunuz ve gözleriniz yolda kalabiliyor” diyor. Bu, öndeki sürücünün ani fren manevrası yapması gibi beklenmedik olaylarda avantaj sağlıyor.

Modeller gözlüklü olarak mevcut veya bilgiler kaskın içine yerleştirilen küçük bir vizöre yansıtılıyor. HUD'un kaskın içine mi yoksa gözlüğün içine mi entegre edileceği kişisel tercihlere bağlıdır. Matthias Haasper, “İlgilenenlerin bu nedenle sistemleri kendi kasklarıyla denemeleri gerekiyor” diyor.

Satın almadan önce baş üstü göstergelerini deneyin


Çoğu motosikletçi karmaşık olmayan ve basit çözümleri sever; bu nedenle ADAC uzmanı, en büyük avantajları kullanımı kolay HUD gözlüklerde görüyor. “Gözlükleri HUD için en iyi çözüm olarak görüyoruz. Çoğu kaskta bunun için yer var, gözlükler aynı zamanda düzeltici lenslerle de mevcut ve gözlükle operasyon öğreniliyor” diyor Ruprecht Müller.

Pratik: Veri gözlükleri veya HUD'lar genellikle akıllı telefona bağlı olduğundan motosikletten bağımsız çalışırlar. Bu nedenle eski uçak pilotları bile kasklarında modern teknolojiyle seyahat edebilir.


Motosikletler için baş üstü göstergeler: Böylece bisikletçiler her şeyi görebilir




Modern otomobillerdeki gibi konfor: Motosikletçilerin baş üstü gösterge ekranının konforundan vazgeçmesine gerek yok

Kaynak: dpa/Tilsberk


Ancak kasklardaki mevcut alan büyük ölçüde değişiklik gösterir ve çoğu zaman sınırlıdır. İlaveler veya kurulumlar belirli bir boyutu aşmamalıdır. Daha büyük ekranlar görüşü engelleyebilir. Farklı kask uyumları ve türlerine ek olarak, kaskların takılma şekli de farklılık gösterir.

Bazı motosikletçiler kasklarını, kaskın kenarı kaşlarına yakın olacak şekilde alçak takarlar. Bu, HUD'ların her kask ve her sürücüye uymadığı anlamına gelir.

Çok fazla bilgi görüntülemeyin


Dijital gözlemcileri seçerken uyumun yanı sıra HUD ekranının boyutu da önemlidir. HUD'un boyutuna bağlı olarak pilotun görüş alanına yalnızca küçük miktarda bilgi yansıtılabilir.

Bu kötü olmak zorunda değil. “Güvenlik açısından bakıldığında, HUD bilgisini gerekli olanla sınırlamak mantıklı. Örneğin hız sürüşü veya navigasyon bilgileri için,” diyor Matthias Haasper.


Motosikletler için baş üstü göstergeler: Böylece bisikletçiler her şeyi görebilir




Bağlantılı dünya: Akıllı telefon genellikle sistemlerin merkezinde yer alır

Kaynak: dpa/Tilsberk


ADAC uzmanı Müller'e göre aydınlatma koşulları değiştiğinde sistemlerin hızlı bir şekilde kapatılabilmesi önemli. Gözler ile ekran arasındaki mesafenin küçük olması nedeniyle HUD'daki karakterlere odaklanmaya alışmak da biraz zaman alıyor.

Müller'e göre gelecekte motosikletçiler için daha fazla HUD sisteminin olması oldukça muhtemel. Araçtan X'e iletişim aracılığıyla daha fazla bilgi sağlanmasıyla virajlar, çukurlar veya kazalarla ilgili uyarılar doğrudan pilotun görüş alanında görüntülenebiliyor ve böylece onu tehlikelere karşı zamanında uyarabiliyor.

HUD sistemleri örnekleri


Tilsberk Saksonya'dan teklifler DVision Kaska kolayca takılan ve akıllı telefona bağlanan bir HUD sistemi. Şunlarla ilgili bilgileri görüntüler: navigasyon, hız, hız sınırı, pusula, saat ve gelen aramalar. Fiyat: yaklaşık 400 euro.

HUD'si Göz Farları diğer şeylerin yanı sıra, seyahat edilecek rotanın yanı sıra süre, mesafe ve hızın da grafiğini gösterir. Sistem çoğu kaska entegre edilebilir ve akıllı telefonunuza ve birçok Android veya IOS uygulamasına bağlanabilir. Fiyat: yaklaşık 500 euro.


Motosikletler için baş üstü göstergeler: Böylece bisikletçiler her şeyi görebilir




Güneş gözlüğü mü? Evet, aynı zamanda – ancak BMW Motorrad ConnectedRide aynı zamanda entegre bir baş üstü ekranı da sunuyor

Kaynak: dpa/BMW Grubu


İkisi birden BMW Connected Ride akıllı gözlükler Küçük bir HUD'un görüntülendiği bir çift gözlüktür. Burada pilotlar hız veya navigasyon gibi sürüş bilgilerini görebilir. Gözlükler verileri BMW Motorrad Connected uygulaması aracılığıyla alır. Güneş gözlükleri gibi Connected Ride Akıllı Gözlükler de çoğu kaskın altına sığar. Şeffaf ve renkli camlarla birlikte fiyat: yaklaşık 690 Euro.

Kozmovizyon GPS rehberliği ve performans takibi sunan mini AR baş üstü ekrana sahip, oldukça büyük, birbirine bağlı bir gözlüktür. Cosmo Vision, verilerini akıllı telefondaki bir uygulama aracılığıyla alıyor. Fiyat: yaklaşık 350 euro.