Testte Brompton G Hattı: Katlanır tekerlek klasiği büyük lastiklerle sürüyor

Tavşan_Tutkusu

New member
İngiliz bisiklet üreticisi Brompton şimdi katlanır tekerlek klasiğini önemli ölçüde daha büyük bisikletlerle inşa ediyor. Yeni G çizgisinin testi, küçük bir şey gibi görünen şeyin çok iyi etkilenen etkileri olduğunu göstermektedir. Sonunda, kullanıcı günlük yaşamda bir fiyat öder.


Kelimeler büyük: Gine Brompton ile “50 yıldır markanın en büyük yeniliği”. Yeni bisikletin orijinalinden miras aldığı “ikonik 3 yollu katlanma teknolojisi” hakkında konuşuluyor. Zaten Londra fabrikasındaki el sanatları.

Bunu şöyle görebilirsiniz: 2025'te 50. yıldönümünü kutlayan İngiliz bisiklet markası, klasik, 16 inçlik tekerlekler üzerinde katlanır bisiklet yuvarlanması, 20 inçlik bir versiyona takviyenin artık daha da kutlanabileceği açık olduğu sürece.


Öte yandan, Brompton daha önce muhafazakar ürün stratejisini bulanıklaştıramaz: daha küçük orijinal 50 yıllık tarihi boyunca daha da rafine edilmiştir; Katlama mekanizması olgun olarak kabul edilir ve bisikleti el bagajı yapan kompakt bir katlama boyutuna izin verir. Aynı zamanda, bisiklet oldukça kararlı sürüyor.


Ve orijinalin büyük bir fan tabanına sahip olması – Riese ve Müller veya Moulton gibi en iyi keyifli klasiklerde katlanan bisiklet sahnesinde benzer statü de büyük değişiklikleri kolaylaştırmaz. Ama şimdi G hattı.

Amaç: Orijinal Brompton, öncelikle şehirde bisiklete binmeye hazırlanmış bir ürün ise, yeni versiyon G çizgisi, yarış bisikletlerindeki çakıl tekerlekleri gibi uygulama alanını genişletmeyi amaçlamaktadır: sadece pürüzsüz bir asfalt üzerinde, aynı zamanda çakıl ve toprak yollarda da rahatça sürülmelidir.


Gline, konvansiyonel bir bisikletin sürüş deneyimini sunuyor, Brompton reklamları. Brompton patronu Butler-Adams, “Artık giderek daha fazla insan harekete geçtiğine göre, bir Brompton'un o kadar özel hale getirdiği her şeyi değiştirmenin zamanı gelmişti.” Dedi.

Brompton g hattının teknolojisi


G çizgisinin kalbi 20 inçlik çalışan bisikletlerdir. Ancak bu esas olarak lastiklerle ilgilidir. Daha büyük bisikletler, bisikletleri çukurlara ve Co'ya daha az duyarlı hale getirir, çünkü daha büyük bir çapa sahip girintiler üzerinde daha iyi yuvarlanırlar.


Ancak profil ve genişlik arazide önemli bir rol oynar. Brompton pneus, 20 x 2.1 inç boyutlarında bisiklet getirdi – iyi bir 5.3 santimetre genişliği açısından, kendilerini hafif arazide kanıtlayan ve aynı zamanda bir fan tabanı geliştiren çakıl bisikletlerinin yakalı genişliği. 16 inç Brompton ise klasik olarak çok daha dar kauçuklara yuvarlanır.


İkinci inovasyon hidrolik disk frenlerdir. Hiç Brompton olmadı. Brompton, “her arazi ve her hava için geliştirildi” dedi.

Gerçek bir çekirdek ve teknolojik tutarlılıkla açık bir abartı: Çünkü çamurla nem veya kirlilik durumunda jant frenlerinin, disk frenleri sabit kalır.

Çerçeve de geliştiriliyordu, ancak bu orijinalin daha büyük zitaflı bir versiyonununki gibi, çünkü katlanır mekanizma ve dolayısıyla İngilizlerin DNA'sı temelde kaydedildi.


Katlanma boyutu (h x l x b) büyümüştür: G hattında küçük 69 x 73 x 40.2 cm boyutunda 58.5 x 56.5 x 27 cm orijinalin durur ve versiyona bağlı olarak birkaç kilo ağırlık kazanır: 13.9 kilogram en azından ölçeklerde ağırlıktır.

Değişiklikler de ayrıntılı. Dolayısıyla gidon öncekinden daha geniştir (ve sürüş işlemi üzerinde daha fazla kontrol sunar).

À la Gravelbike daha iyi bekletme için geniş platform pedalları ile donatılmıştır. Brompton, gidonlar için hafif bir sönümleme etkisi konuşuyor.

Brompton G hattından sürüş izlenimi


Kaba bir MTB veya bir çakıl bisikleti gibi sürü lastikler, şimdiye kadar bir bromptom'dan bilinmiyor. Ancak ilk çıkışa açılan kuru asfalttaki sürüş gürültüsü göz ardı edilemez. Temel olarak daha yüksek bir sürtünme anlamına gelirler, ancak görünüşe göre hiçbir şey zarar olamaz.

Şehirde, G hattı çevik ve yağlanmış olarak sürer; Uzun sarkaç mesafelerinde, aynı rotadaki 16 inç Brompton'dan hoşlanmayan iyi çalışan bir şehir bisikletine kıyasla daha yüksek hissetme çabası olmadan, saatte 25 kilometreden ortalama hızlara ulaştık.

Şehir dışında: Kum ve çakıl ile alemlere ulaşırsanız, yenilik devreye girer. Orijinalin bisikletleri neredeyse kendilerini kumlu bir arka plana gömüyor veya hatta hafif direksiyon hareketleriyle aynı şekilde duruyor, 20 inç basitçe yuvarlanıyor.


Gerçek de şunları içerir: 20 inç katlanır bisikletler yeniden yatırım yapmıyor. Piyasada, Vello çakıl (katlama boyutu: H: 57 cm x L: 79 cm x W: 29 cm) veya tern BYB (35 cm × 81 cm × 52 cm) gibi rekabetçi modeller.

Bir MTB'deki boşluk, tubeless hazır lastikleri tubless ve daha az hava basıncı ile sürdüğünüzde, arazi uygunluğunun iyileşeceği için çemberden beklenemez. Brompton, çakıl üzerinde, altı çubuk ile sık sık pompalanan orijinalden çok daha fazla buğulanmış ve daha fazla şişirilmiş sürüyor – kulpların tutamaçları paylaşması zor olup olmadığını söylemek zor.

Eleştirinin amacı kökdür: kafa tüpü ve gidonlar hala birlikte oldukça uzun olduğu için “esnek” etkisi verilir. ARAÇLAR: Kuvvetin kuvvetine bağlı olarak, bağlantı kolayca devalüe eder – örneğin, gidonun üzerindeki gemilere “çekerseniz”. Bu, yeni gelenlerin Brompton'a alışması gerekir ve aslında geniş gidon ile her şeyi kontrol altında tutma hissini azaltır.


Ve elbette paketin ağırlığı, G hattı birleştirildiğinde kolu çeker. Katlama mekanizması benzer şekilde güvenilir bir şekilde çalışır ve orijinal kadar çabuk öğrenilebilir, ancak intermodal kullanım için – yani toplu taşıma ile kombinasyon – yenilik de hantal ve hantaldır.

Sadece daha büyük selamlama her zaman toplu taşıma araçlarında bir bagaj parçası olarak sürmez: Brompton, ulaşım derneklerinde önceden öğrenmeyi önerir: “Resmi düzenlemeler, trafik derneği ve sağlayıcılara bağlı olarak farklı düzenlemeleri ölçer. Bazıları 20 inçten bahsediyor, bazıları 16 inç ve diğerleri birleştirilmiş seviyeyle sınırlıdır” diyor. En azından supple üzerinde çekilen katlanmış tekerleğin çekilebilmesi veya bir arabası gibi itilebilmesi pratiktir.

Diğer bileşenler, aksesuarlar, çevre


Brompton zamanla gitmezdi, Pedelec versiyonunda gine olmazdı. E-bisikletle (19.5 kilodan), 250 watt'lık bir hub motor arka tekerlek üzerinde destek sağlar, bunun enerjisi 345 WH ile bir pil sağlar. Üreticiye göre, pil şarjı 30 ila 60 kilometre için yeterlidir.

Daha sonra, motorlanmamış bisikletteki sekiz vitesli versiyona kıyasla dört vitesli bir hub dişli takılır. Bunu çıplak sipariş edebilirsiniz; Koruyucu tabakalar, çantalar, içme şişeleri, aydınlatma ve özel bir takım kiti ek bir şarj maliyeti.


Brompton, 2849 Euro'dan G hattı için 2969 Euro talep ediyor, bagaj taşıyıcıları ve koruyucu tabakaları, hafif 2959 Euro, hafif ve bagaj rafı 3079 Euro ile. Electric G hattı için 3999 Euro ödemelisiniz.

Sonuç: Yeni konsept sayesinde araziyi genişletme fikri açılıyor. Ancak bunun için bir bedel ödersiniz: Katlanır boyut ve ağırlık arttığı için, gine otobüs ve tren ile birlikte günlük banliyö yaşamı için daha az uygundur. Sonuçta, müşteri gelenek ve yenilik arasında seçim yapmak zorundadır.


Stefan Weißenborn, DPA/JK